Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Det er jo helt åpenbart at han burde kjøpt elbil, får jo ikke tid til å varme opp kupeen engang. (Faktisk burde han gått.) Bruker vel lengre tid på skraping av ruter + kjøring enn om han gikk/elsyklet.

Kan komme langt på 5 min i bil, selv har jeg 1 minutt til motorveien, så på 5 minutt kommer jeg fort 6km hjemmefra i luftlinje, så vett ikke med å gå  :tease:

Forøvrig enig med elbil / elsykkel. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt åpenbart at han burde kjøpt elbil, får jo ikke tid til å varme opp kupeen engang. (Faktisk burde han gått.) Bruker vel lengre tid på skraping av ruter + kjøring enn om han gikk/elsyklet.

Han har gjort det i alle år, men ble utsatt for en ulykke med påfølgende varige men i beina. Det går fint på sommern, men vinteren er herk. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tar det bare 5 min med bil så er det mye mer fornuftig å kjøpe elsykkel

Hadde sykkeveien vært like effektiv som motorveien, hadde iallefall jeg kjøpt meg en elsykkel. 

I stedet må jeg sykle på kryss og tvers (mye lengre), og som regel ikke særlig trygt (i blant biltrafikken).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forrige jobben tok det ca 5 min med bil, men med buss tok det nesten en time

Bruker 12-15 minutt med bil, og opp mot en time med buss her.

Veldig godt at både sykkel og kollektivtilbudet ble fikset og gjort til et kurrant alternativ til bil, før de satt opp de nye bomringene. /s

Lenke til kommentar

Bruker 12-15 minutt med bil, og opp mot en time med buss her.

Veldig godt at både sykkel og kollektivtilbudet ble fikset og gjort til et kurrant alternativ til bil, før de satt opp de nye bomringene. /s

Høres ut som standard for Sandnes/Stavanger/Sola? Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

S8'en med 5.2 V10 oppnår driftstemperatur på rundt 5 minutter på vannet ihvertfall, uansett utetemp... ?

Lenke til kommentar

Gud jeg håper jeg aldri må kjøre kollektiv igjen. 

Der jeg bor nå må jeg regne med 1,5 time minimum før jeg er på jobben. Bor ikke akkurat sentralt, men det får da være grenser..

Edit: 30-40 min med bil..

Typisk det om man ikke ligger midt i den vanlige ruta

Kan ta toget til Oslo S på 10 min, men å komme seg til Alna tar nesten en time, det samme tar det til skedsmokorset, helt latterlig egentlig.

Blir jo lett verdt å kjøre bil da om du sparer inn 2 timer :D

Lenke til kommentar

Typisk det om man ikke ligger midt i den vanlige ruta

Kan ta toget til Oslo S på 10 min, men å komme seg til Alna tar nesten en time, det samme tar det til skedsmokorset, helt latterlig egentlig.

Blir jo lett verdt å kjøre bil da om du sparer inn 2 timer :D

Det er helt riktig.. Jeg må ta buss først, deretter bytte til tog, deretter gå ca. 15-20 min. Håpløst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Også er det alltid noe som er forsinket så du ikke rekker neste trinn :wallbash:

Her vett de såpass, så de har lagt opp rutene sånn at om bussen er på tiden, så har bussen/toget videre, allerede gått for 2-3 minutt siden. 

Lenke til kommentar

Her vett de såpass, så de har lagt opp rutene sånn at om bussen er på tiden, så har bussen/toget videre, allerede gått for 2-3 minutt siden. 

Typisk, der jeg byttet fra tog til buss før så hadde man ca 5 min på å gå, så det gikk alltid fint, selv med litt forsinkelser, så ble det endret til 2 min, da rakk man det aldri...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...