Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde det samme for et par år siden, sa fra til ei frøken som hadde parkert med vinduene åpne på gata på Oslos beste østkant.

Fikk takk så det holdt der :)

Samme da jeg for noen år siden på julaften så en fyr som rygget sin G-klasse i fronten på en Carina og stakk fra stedet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på ferie i Kristiansand i sommer, der en rød liten Peugeot står med lysa på, bilen er låst. Slår opp regnr, sender SMS om at lysa står på, og får verdens koseligste svar tilbake med et "Tuuusen takk". Det visste seg at det var datter som hadde lånt bilen til mor, og ikke funnet ut hvordan man slår av lysene. Hehe, kan bare tenke meg hva datteren tenkte når moren plutselig ringte om at hun hadde glemt av lysene...  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen forslag til vinterbil? Ideelt sett en gtr r35 med driftskostnader som en micra til 50 000. Sett på 2004-05 Impreza med 160 hk, BMW 325xi o.l.

4x4, manuell, leken, driftsikker og mulig å reparere selv uten å bli sinnsyk. Har hatt Passat 3C. Aldri mer. Drittbil, svindyr å fikse.

Lenke til kommentar

Må du ha 4wd, hva med rwd med diffbrems?

LIgg unna alt av vag hvertfall, ramler fra hverandre.

Skal ikke ta opp noe VAG, men A6en av generasjonen jeg har er blitt kåret til beste bruksbil noen år på rad om jeg ikke tar feil ihvertfall, og selv har jeg heller ikke hatt problemer annet enn at Audi generelt spiser hjullager som om det skulle vært drivstoff.

Lenke til kommentar

Noen andre som har sett noen Ford Raptor på veiene her i Norge? Jeg ser svært sjelden vanlig F-series men Raptor har jeg sett flere av. For de som ikke vet det, så er Ford Raptor en sprekere og mer kapabel versjon av Ford F-150, med en 3.5L V6 på 450 hk og en haug med andre modifikasjoner. En fantastisk pickup for de som liker å kjøre i terrenget eller trekker store hengere. De fleste er naturligvis på grønne skilter, men det gjør ikke at de er noe billig. De bikker lett millionen for en helt ny modell med alt av utstyr etc.

Lenke til kommentar

Noen andre som har sett noen Ford Raptor på veiene her i Norge? Jeg ser svært sjelden vanlig F-series men Raptor har jeg sett flere av. For de som ikke vet det, så er Ford Raptor en sprekere og mer kapabel versjon av Ford F-150, med en 3.5L V6 på 450 hk og en haug med andre modifikasjoner. En fantastisk pickup for de som liker å kjøre i terrenget eller trekker store hengere. De fleste er naturligvis på grønne skilter, men det gjør ikke at de er noe billig. De bikker lett millionen for en helt ny modell med alt av utstyr etc.

En kompis bytte lånte hans doge mot en slik for noen uker siden, dette er på det glade vestland. Ellers så jeg drøssevis av de når jeg var i Utah tidlgere i år  :rofl:

Lenke til kommentar

De er egentlig bygget som ganske standard biler og har blitt druknet i CO2-avgifter, så de få som kjører F-150 eller Raptor er de med mye penger som er spesielt interesserte. Raptor er jo en bil til 1,2 millioner, og det får en bil som 911 Carrera, med fit & finish 10 hakk over, til å virke billig.

Lenke til kommentar

Standard raptor er ingen terrengbil, men en gatebil for å trekke henger

Hvilken «standard» raptor mener du? En raptor er absolutt et beist av en pickup til å kjøre offroad. Med dempere laget for å tåle hopp ala baja-pickup.

Naboen eier en 2014 Raptor, den gamle typen med 4.2 V8.

Lenke til kommentar

Skal ikke ta opp noe VAG, men A6en av generasjonen jeg har er blitt kåret til beste bruksbil noen år på rad om jeg ikke tar feil ihvertfall, og selv har jeg heller ikke hatt problemer annet enn at Audi generelt spiser hjullager som om det skulle vært drivstoff.

Det kan være han har en nabo som hadde en 99-modell for noen år siden som det var masse tull med. Da er all VAG dritt. Noen har t.o.m. hatt TO biler med problemer, og med den vanvittige statistikken sier det seg selv at all VAG er dritt. 

Men du og jeg har hatt flere VAG uten problemer, de er sikkert unntakene. Når det er sagt, de aller fleste bilprodusenter har hatt "kvalitetsutfordringer" i enkelte perioder, enten med rust, motor eller andre ting. Det gjelder både VW/Audi, BMW, Mercedes-Benz, Subaru, Mazda, Opel, Citroën, Chrysler, Fiat, Ford, Jaguar, Nissan, Volvo, Tesla, for å nevne noen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...