Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Riktig, det er altså den raske akselerasjonen som dreper. Det han sier med 70mph-0 på 1 sec er jo feil. Tiden er kortere enn det.

Som sagt tidligere, så tilsvarer 70mph-0 ikke noe dødelig. Sikkert ubehagelig for nakken da.

Riktig frem til det siste avsnittet. Fra 70 mph til 0 kan være veldig dødelig, helt avhengig av hvor fort det går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det til dels er tull. Motorene blir spesialdesignet for å nå EU's krav til utslipp, ikke minst mulig utslipp i virkelige, praktiske anvendelser. Med det resultat at man ender opp med undermotoriserte biler som må tynes enda mer for å kjøre skikkelig, noe som igjen øker forbruket og utslippet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva synes forresten folket om nye ML?

Synes den har blitt mye bedre, men jeg liker ikke at den har blitt litt mer van-aktig. Interiøret er veldig elegant, da.

W164?

Den korte versjonen er lekker, den lange, not so much.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, se der ja, syns det var litt merkelig at den "nye" var fra 2006 :p

Sånn utifra det, syns jeg den gamle var lekre på utsiden.

Den nye mercedes looken(Lyktene og grillen) gjorde seg ikke helt på den bilen.

Lenke til kommentar

Alt i alt synes jeg det er interiøret som virkelig har forbedret seg. Forrige M-Klasse var helt grei inni, følte faktisk X5 hadde mye mer premium-følelse (Q5 og Q7 har jeg aldri likt). Mercedes har gjort en god jobb med tanke på eksteriøret også, men kunne vært enda litt mer særegent. Gleder meg til å se den på ekte, og håper den overrasker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den svarer ett hundre prosent til forventingene: Skuffende. Jeg har lenge fryktet at den nye MLen kom til å bli trist i utseendet, og jeg fikk rett. Dessverre. Interiørt er det litt bedre, men fortsatt ikke nok til å overbevise. Får virkelig håpe den ser bedre ut enn hva bildene forteller, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Skal man ha spenstig og hipp SUV er det Range Rover Evoque som gjelder for tida. MLs marked er ikke der. Og jeg tror den kommer til å levere bra i sitt marked. Liker det nye designet veldig bra, og det er tross alt langt bedre enn den forrige som etter hvert så litt trasig ut.

Lenke til kommentar

Min mor har bestemt seg får og kjøpe en Audi A1 1.4TFSI, men i Krsand så har forhandleren ingen biler inne, og de kan ikke levere før til slutten av August... Hvordan er det da med og benytte annen merkeforhandler enn den du kjøpte bilen hos når det gjelder service etc?

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10087150

Hva tenker folk om downsizing av motorer og med turbo?

Sånn rent praktisk så er det i det minste genialt, synes jeg.

Likevel det blir sånn mannen i gata-greie, føler det ikke er noe sjel, lidenskap og sportslighet over disse motorene.

Vet ikke hvor bra det er for motoren å ligge å cruise i 90km/t på 6000rpm slik man sikkert må snart hvis denne utviklingen fortsetter.

Alle vet jo at klimakvoter og utslipp er en unnskyldning for å beskatte befolkningen enda mer uansett, så hvorfor aksepterer vi dette?

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Yup, frykter at man ender opp med mopedmotorer med turbo etterhvert, bare fordi noen tullinger uten utdanning (aka politikere) har bestemt seg for at jo mindre sylindervolum, jo bedre for miljøet.

Jeg ser at jeg burde hatt med en quote i forrige innlegget mitt da diskusjonen skiftet tema litt lengre ned. Skal redigere inn den nå.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...