Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Men K. da :wee: , enkelte ganger har vi ikke annet valg, med familien ombord og mye trafikk på landevei slik at man bare følger trafikken. Da har man muligheten til å se hvor lavt forbruket kan være. Men det er selvsagt helt uinteressant ellers. Men artig å se at forbruket på våre biler kan være lavere enn en mindre bil med 2-4 færre sylindre (og langt mindre effekt), uten firehjulsdrift og automat som ble produsert for bare 10 år siden.

 

Ja, det er ganske interessant. Ser man på forbruk bruker jo min E63S mindre bensin enn min tidligere E500 4Matic.

 

Vedr det å bare følge trafikken er det i utgangspunktet ikke et alternativ, da finner man omveier å kjøre i stedet.

 

S8'en ligger på rundt 1.4 på langkjøring, 1.1 hvis jeg virkelig presser... Bykjøring så står den fort på 2-3 liter på mila. I snitt kommer jeg rundt 5-600km på 90 liter bensin.

Absolutt ikke lavt forbruk på den kjerra der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, det er ganske interessant. Ser man på forbruk bruker jo min E63S mindre bensin enn min tidligere E500 4Matic.

 

Vedr det å bare følge trafikken er det i utgangspunktet ikke et alternativ, da finner man omveier å kjøre i stedet.

Dessverre ikke mange alternative veier der jeg har kjørt, og de innebærer i tilfelle lengre kjøretid. Uaktuelt med familien ombord når vi med raskeste vei ikke er fremme før 21:30 fredag og skal hjem igjen søndag. Ikke alltid man bare kan tenke på egne behov med familien ombord  ;)

Bestilte for øvrig bilen uten assistentsystemer (unntatt Distronic). Men jaggu har jeg ikke en kjøreassistent ved siden av meg likevel... Eneste gangen den ikke fungerte skikkelig var da det var et rådyr i veikanten og kjøreassistenten ikke sa i fra før vi var forbi. Aldri hørt kona stamme før da  :grin:

Lenke til kommentar

A6 3.0TDI 233hk pleide jeg bruke cirka litt under 70 liter på nesten 900km til Nederland. Med kjøring i 150 i snitt på de fleste veiene og 200-250 noen strekninger. Ligger egentlig rundt 0.8 i snitt overalt.

 

S8'en ligger på rundt 1.4 på langkjøring, 1.1 hvis jeg virkelig presser... Bykjøring så står den fort på 2-3 liter på mila. I snitt kommer jeg rundt 5-600km på 90 liter bensin.

Du vet hva de store gutta sier, under litern på mila er femi :p

Lenke til kommentar

Tesla må gjøre noe mer med designet til Model S enn bare å bytte nesa og lyktene. Samme kjedelige greiene siden 2012...

Det er mye annet som er byttet ut. Men, det kommer nok noe nytt "etter" model 3. Model S er alt for dyr ift model 3 om dagen så de må gjøre noe om de vill holde salget av model S oppe.

Lenke til kommentar

For slik det er nå, så skal Model 3 være den "billige" Model S, om det ikke er helt feil å si. Så skal Model Y komme, som skal være den billige Model X? I hvert fall være en crossover?

Deretter skal de produsere Roadster samtidig som Mr. Musk teaser med lastebil?

 

Nok baller i lufta i hvert fall!

Lenke til kommentar

Audi og BMW endrer ikke mye på bilene sine, men Tesla gjør enda mindre.

Tesla endrer ting på bilene sine på ukentlig basis. De har selv sagt at dette er måten de jobber på, det er ukentlige revisjoner og ikke intervall oppdateringer. Om det svarer seg er vell en annen sak, det er iallefall sykt vanskelig å holde styr på

Lenke til kommentar

Eneste endringen jeg har lagt merke til er at Tesla model s gikk fra dioder til striper i kjørelysene...? Ukentlig kan umulig ha noe med designet å gjøre, og ihvertfall ikke byggekvaliteten.

Ukentlig er generelt på bilen. Utvendig har de byttet(som jeg kommer på i farten):

Front + lykter

Hekk

Sideskjørt

Blinklys

Soltak

Bremser

Panser

B stolpene

Lenke til kommentar

Ukentlig er generelt på bilen. Utvendig har de byttet(som jeg kommer på i farten):

Front

Denne endringen vitner om et regelrett talentløs design-valg hos Tesla.

 

Tidligere lå jo innfestning til tauekrok og påkoblingspunkt for 12v bak dekselet i fronten, noe som muliggjorde det å kunne få liv igjen i flere Teslaer som hadde gått strømtom på 12v batteriet.

På disse modellene må man i verste fall være litt flittig med noe plast-verktøy for å komme til bak dette dekselet om man ikke får opp panseret på disse.

 

Nå i dag må panseret opp, noe som gjerne ikke er et alternativ på en strømtom Tesla. Og når det i tillegg er en 50/50% sjanse for om man får opp panseret via Teslas egen nødløsning (som jeg attpåtil mistenker er blitt elektrisk på de aller nyeste modellene) så er det ofte man rett og slett må taue disse bilene til verksted for noe så bagatellmessig som tomt batteri.

 

Og når man først må slepe en bil på et plan er en tauekrok normalt sett å foretrekke. Men neida, nå man må enten bruke felgene eller se om man får lagt noen stropper rundt bærebruene (Om de i det heletatt er tilgjengelige foruten å fjerne masse plastikk).

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne endringen vitner om et regelrett talentløs design-valg hos Tesla.

 

Tidligere lå jo innfestning til tauekrok og påkoblingspunkt for 12v bak dekselet i fronten, noe som muliggjorde det å kunne få liv igjen i flere Teslaer som hadde gått strømtom på 12v batteriet.

På disse modellene må man i verste fall være litt flittig med noe plast-verktøy for å komme til bak dette dekselet om man ikke får opp panseret på disse.

 

Nå i dag må panseret opp, noe som gjerne ikke er et alternativ på en strømtom Tesla. Og når det i tillegg er en 50/50% sjanse for om man får opp panseret via Teslas egen nødløsning (som jeg attpåtil mistenker er blitt elektrisk på de aller nyeste modellene) så er det ofte man rett og slett må taue disse bilene til verksted for noe så bagatellmessig som tomt batteri.

 

Og når man først må slepe en bil på et plan er en tauekrok normalt sett å foretrekke. Men neida, nå man må enten bruke felgene eller se om man får lagt noen stropper rundt bærebruene (Om de i det heletatt er tilgjengelige foruten å fjerne masse plastikk).

Det er mekanisk åpning av panser i fronten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...