Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg kan aldri huske å ha sett en Benz, Bimmer, Alfa eller liknende der logoen foran er tatt av. Jeg kan synes det er fint med de-badging, men det går på modellnavn, motortype, utstyrsutgave osv. Jeg trenger liksom ikke at det står S-line eller V8 Bi-Turbo på sida av bilen min, dog synes jeg det lille firkløveret til Alfa er litt snasent fordi det er mer subtilt.

Synes ikke biler uten emblem er fine. Det fjerner en del av designet på bilen, det er (som oftest) veldig gjennomtenkt hvor emblemene er plassert, og formen på disse på den aktuelle modellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk hvis alle hadde kjøpt absolutt alt i utlandet, hva hadde vi hatt igjen i norge da, godsterminaler for utenlandske varer?

Det kan være ekstremt praktisk å handle lokalt, og ofte er prisene forholdsvis greie også, alt etter hvilke avtaler man har og folk man kjenner her og der. Det er mer enn en gang jeg har forbannet meg på at jeg sparte de få hundrelappene på en vare når man får trøbbel med det og må sende inn osv. Pris er ikke alt, husk det.

Vannkraft, fisk og olje og gass. Kanskje hadde vi frigjort nok arbeidskraft også til å ha flere fabrikker.

Jeg handler dekk på nett og kommer til å fortsette med det. Verden har gått fremover :)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Jeg kan aldri huske å ha sett en Benz, Bimmer, Alfa eller liknende der logoen foran er tatt av. Jeg kan synes det er fint med de-badging, men det går på modellnavn, motortype, utstyrsutgave osv. Jeg trenger liksom ikke at det står S-line eller V8 Bi-Turbo på sida av bilen min, dog synes jeg det lille firkløveret til Alfa er litt snasent fordi det er mer subtilt.

Jeg er enig i at de-badging stort sett er fint selv men på AMGen valgte jeg å bestille med alle emblemer. Det er litt kult å ha merkene på den siden den uansett skiller seg ut vesentlig uavhengig av merker eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg kan aldri huske å ha sett en Benz, Bimmer, Alfa eller liknende der logoen foran er tatt av. 

Både mercedes, bmw og lignede har jeg sett flere av foruten merke i front (og bak) men disse bilene krever jo rett nok mer arbeid grunnet behov for metallarbeid for å fjerne emblem og få det fint. Slikt ser man rett som det er på treff og utstillinger

VW, audi trenger man i enkelte tilfeller bare å fjerne et emblem fra en plastgrill også sitter man med nød igjen med et par små hull i plasten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Synes ikke biler uten emblem er fine. Det fjerner en del av designet på bilen, det er (som oftest) veldig gjennomtenkt hvor emblemene er plassert, og formen på disse på den aktuelle modellen.

Når du sier emblem her, mener du logoen i front eller alle andre ting som står rundt på noen biler? For å oppklare liker jeg å ha logoen til merket foran og bak, men foretrekker ut all tekst rundt om kring.

Både mercedes, bmw og lignede har jeg sett flere av foruten merke i front (og bak) men disse bilene krever jo rett nok mer arbeid grunnet behov for metallarbeid for å fjerne emblem og få det fint. Slikt ser man rett som det er på treff og utstillinger

VW, audi trenger man i enkelte tilfeller bare å fjerne et emblem fra en plastgrill også sitter man med nød igjen med et par små hull i plasten.

Kan ikke si jeg har lagt merke til noen andre enn Audi, VW og enkelte Volvo altså. Ikke synes jeg det er pent å ta bort logoen heller.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Noen som har noe kule 'ekte' skilt de tilfeldigvis fikk? Nye A6en har faktisk ganske enkelt et... YX88808. Noen andre tall og bokstaver selvfølgelig, men helt samme greia...

Langkjøring i 120-130 og så litt mer trafikkert i 90 fikk jeg den ned i 0.65l/mila faktisk, kjørt 200km og 1020km rekkevidde ifølge kjørecomputer, 80 liters tank. Ikke ille for nesten 2000kg bil, 'gammel' automat, firehjulstrekk og samtidig 233hk 3.0TDI.

Vant meg litt til interiøret allerede egentlig, lyst og lyst treverk ser litt eksklusivt ut nesten så fort det blir mørkt ute og alle LED lysene i dørene og gulvet gjør sitt.

Lenke til kommentar

Vant meg litt til interiøret allerede egentlig, lyst og lyst treverk ser litt eksklusivt ut nesten så fort det blir mørkt ute og alle LED lysene i dørene og gulvet gjør sitt.

Og enda mer eksklusivt vil det bli om du folierer alt treverket om til børstet alu eller lignende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mercedes, spesielt de litt eldre må jo være de enkleste å deface? Stjerna er jo bare festet med klips foran...

Lenke til kommentar

Når du sier emblem her, mener du logoen i front eller alle andre ting som står rundt på noen biler? For å oppklare liker jeg å ha logoen til merket foran og bak, men foretrekker ut all tekst rundt om kring.

Tenker på logo/emblem i front (grill/panser) og bak (f.eks Volvo, S60 gjør ingenting, T5, R, AWD osv er også innafor, men har du en D2 eller T2, så blir det nesten teit). Lov å skryte litt om man har litt under panseret :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg blir litt sånn at jo mer jeg har under panseret, desto mindre behov har jeg for å skryte. Jeg liker sleepers som bare kjennere legger merke til :-)

Lenke til kommentar

Tenker på logo/emblem i front (grill/panser) og bak (f.eks Volvo, S60 gjør ingenting, T5, R, AWD osv er også innafor, men har du en D2 eller T2, så blir det nesten teit). Lov å skryte litt om man har litt under panseret :p

Tror folk flest ikke gidder å plukke av uansett hvor liten motor de har.

Har forøvrig ikke plukket av "E220 CDI" på min heller, selv om jeg har vurdert det, er jo ikke akkurat noe å skyte av :p

Lenke til kommentar

Har forøvrig ikke plukket av "E220 CDI" på min heller, selv om jeg har vurdert det, er jo ikke akkurat noe å skyte av :p

Nei, det er jo de som er interesserte som kjøper større motor også. Så det blir litt motsatt av hva jeg liker, men det er så!

Jeg tenker også at har du f.eks en RS6, så fjerner du ikke RS6 i grillen. Samme med Volvo V70/S60R, du lar R-en stå i grillen, og gjerne på ræva også for min del.

Noen som har noe kule 'ekte' skilt de tilfeldigvis fikk? Nye A6en har faktisk ganske enkelt et... YX88808. Noen andre tall og bokstaver selvfølgelig, men helt samme greia...

Langkjøring i 120-130 og så litt mer trafikkert i 90 fikk jeg den ned i 0.65l/mila faktisk, kjørt 200km og 1020km rekkevidde ifølge kjørecomputer, 80 liters tank. Ikke ille for nesten 2000kg bil, 'gammel' automat, firehjulstrekk og samtidig 233hk 3.0TDI.

Går/gikk en Transporter med YT31337 her, for nerdene (1337)

Fikk min S60 2.5T AWD ned i 0.67 på det laveste, Svolvær i Lofoten - Narvik (23 mil), med automatkasse. Får ikke testa det med originalt oppsett på manuell, da jeg kvesta turboen, og handla større sammen med dyser istedet (ny i samme størrelse kosta 11, større kosta meg 8, begge Mitsubishi TD04, ene en TD04L-14T, andre en TD04HL-19T).

Nå har jeg et snitt på 1.5-2l på mila blanda, sikkert 0.9 på langkjøring, uten å ha testa det skikkelig.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ja, jeg har en Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi g den har jeg fått nedi ca. 0,7 på langkjøring. Største forbruket jeg har hatt på langkjøring er 1,5 med stor henger og nesten 2t etter bilen.

Sitter å ser om deter noen på nett som trenger transport fra Gudbrandsdalen til Osloområdet på fredag. Ikke lett slikt merker jeg

Lenke til kommentar

Det er jo mulig å bestille bilen uten det meste av emblemer som regel. 

Jeg tenker også at har du f.eks en RS6, så fjerner du ikke RS6 i grillen. Samme med Volvo V70/S60R, du lar R-en stå i grillen, og gjerne på ræva også for min del.

Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg bestilt bilen min mest mulig ribbet for emblemer.. Men her spiller det ingen rolle siden det uansett ikke skjer så mye galt. Skulle noen klare å rappe bilen kommer de seg uansett ikke mer enn en drøy mil herfra.

Fikk min S60 2.5T AWD ned i 0.67 på det laveste, Svolvær i Lofoten - Narvik (23 mil), med automatkasse. Får ikke testa det med originalt oppsett på manuell, da jeg kvesta turboen, og handla større sammen med dyser istedet (ny i samme størrelse kosta 11, større kosta meg 8, begge Mitsubishi TD04, ene en TD04L-14T, andre en TD04HL-19T).

Nå har jeg et snitt på 1.5-2l på mila blanda, sikkert 0.9 på langkjøring, uten å ha testa det skikkelig.

At folk gidder å lide seg gjennom sånn pusekjøring forstår jeg ikke.

Forbruket du har nå er ikke så langt unna AMGen sitt forbruk, men jeg har aldri kjørt for å bruke minst mulig drivstoff og ender i praksis på rundt litern pr. mil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg bestilt bilen min mest mulig ribbet for emblemer.. Men her spiller det ingen rolle siden det uansett ikke skjer så mye galt. Skulle noen klare å rappe bilen kommer de seg uansett ikke mer enn en drøy mil herfra.

Stjålne biler er ikke akkurat rare problemet lenger, og emblemer er nok ikke det som avgjør om den blir stjålet eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...