Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg lysegrått interiør er lite fint, og voldsomt upraktisk. Dette var dog ikke like galt som glatt skinn, jeg har aldri forstått hvorfor noen bestiller bil med lysegrått skinn - det ser aldri bra ut.

Nei, interiøret er helt forferdelig, jeg skal innrømme det, men fikk den for 140, det er en veldig fin pris mtp kilometer, motor og utstyr. Billigste er over 200k med lik kilometer, men mindre utstyr.

Elseter med memory på elratt og elspeil, avblendende speil utvendig, bose anlegg, ryggekamers, keyless, luftfjæring, elbakluke og softclose/servolukking på alle dørene og bare 1 eier etter den kom til Norge som demobil er ganske mye sjeldent utstyr på en slik årsmodell A6.

Tipper det egentlig bare er intriøret som gjorde den tungsolgt. Men nå slipper jeg fylle 130 liter bensin i S8'en en vei ned til Nederland med jula, og kan nøye meg med 65 liter diesel en vei istedenfor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens rimeligere å kjøpe interiør fra en vraket bil? Evt betale noen med lik bil som ikke bryr seg så mye 10.000 for å bytte

Kan fort være penger å tjene også.

Onkelen min fikk en A8 delebil til rundt 10k hvor interiøret var alt han hadde tenkt å bruke selv, han har solgt deler for over 50 000 hittil :)

Siden det var snakk om Hertz nå nylig;

https://www.tv2.no/a/10192798/?fbclid=IwAR3pI4XZBQ-YeZLLrrqyXmf8QXGWDfoUMXYT-QJ1p0a1W2OnV9qqEEQuUvU

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg tar ALLTID masse bilder samt video av bilen. 10 minutter der og da er bedre enn masse styr i etterkant.

Har leid av Hertz et tyvetalls ganger i utlandet de siste par årene, som oftest Italia, Tyskland og USA, og jeg har hittil bare opplevd en gang at de har driti seg ut, men da gjorde de det skikkelig. Jeg hadde resevert en bestemt bilmodell fra deres Dream-collection (Mercedes AMG) og bedt om bekreftelse på dette, noe jeg fikk, men de hadde allikevel klart å glemme å huke av på en boks i sitt interne system slik at jeg fikk en "tilsvarende" bil da jeg kom for å hente (En Mercedes cab fra Prestige eller noe sånt). Den bilen jeg egentlig skulle ha kunne de ikke hente til meg på så kort varsel så take it or leave it.

Når jeg klager på dette på lokasjonen sier de at de skal ta det opp med booking i Norge. Jeg klager også i Norge når jeg kommer hjem. Hun jeg snakker med krediterer halve leia mi og jeg synes det er ok løsning da den Merca jeg fikk ikke var så halvgæern. Så går det to uker og jeg mottar et gavekort på hele leiebeløpet fra lokasjon i USA. Så går det et par uker så kommer det skjæra hakke meg et gavekort på leia fra kontoret i Norge. Den neste bilen jeg leide der var særdeles gunstig kan man si..

Hva kan man si?

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Jeg tar ALLTID masse bilder samt video av bilen. 10 minutter der og da er bedre enn masse styr i etterkant.

Har leid av Hertz et tyvetalls ganger i utlandet de siste par årene, som oftest Italia, Tyskland og USA, og jeg har hittil bare opplevd en gang at de har driti seg ut, men da gjorde de det skikkelig. Jeg hadde resevert en bestemt bilmodell fra deres Dream-collection (Mercedes AMG) og bedt om bekreftelse på dette, noe jeg fikk, men de hadde allikevel klart å glemme å huke av på en boks i sitt interne system slik at jeg fikk en "tilsvarende" bil da jeg kom for å hente (En Mercedes cab fra Prestige eller noe sånt). Den bilen jeg egentlig skulle ha kunne de ikke hente til meg på så kort varsel så take it or leave it.

Når jeg klager på dette på lokasjonen sier de at de skal ta det opp med booking i Norge. Jeg klager også i Norge når jeg kommer hjem. Hun jeg snakker med krediterer halve leia mi og jeg synes det er ok løsning da den Merca jeg fikk ikke var så halvgæern. Så går det to uker og jeg mottar et gavekort på hele leiebeløpet fra lokasjon i USA. Så går det et par uker så kommer det skjæra hakke meg et gavekort på leia fra kontoret i Norge. Den neste bilen jeg leide der var særdeles gunstig kan man si..

Hva kan man si?

Den gang jeg bodde i UK og leide bil gjorde jeg det nesten alltid hos Hertz. Nesten hver gang ble jeg oppgradert. Leide alltid "Ford Focus eller tilsvarende". Har kjørt både Mondeo (den gang jeg skulle på skikkelig langtur), Kuga, toppspesifisert Golf … Og den gang jeg leverte en bil med en skikkelig ødelagt felg (etter et vanvittig snøfall og en fortauskant jeg ikke så), tok de likegodt regninga selv.

Lenke til kommentar

Hva kan man si?

At Hertz fullstendig mangler kontroll..

Men du var heldig, du fikk jo faktisk bilen du hadde bestilt. Min erfaring er at det er lotto om man får bilen eller ei ved bestilling hos Hertz.

Jeg leier hos Avis der det er mulig.

Lenke til kommentar

Mener du dette er en motsetning til det jeg sa?

De andre kommer etter, med det mener jeg at de andre kommer til å øke prisene sine når de ikke lenger tjener tilstrekkelig med penger på salg av dekk og omlegging.

Jada, noen av de vil sikkert forsvinne. Da kan folk tenke på hvor bra deal de gjorde mens de sender mest mulig penger ut av landet og over til et fremmed marked som ikke er en del av samme skatteregime som man selv bor i.. Det får negative konsekvenser for landets økonomi.

Samme som Elkjøp og Expert endelig innså at de ikke kunne prise seg ut lokalt og på nett, i håp om at de som ikke var kyndige nok til Komplett og PSData kom innom butikken, så innser kanskje dekksjappene at internett er kommet for å bli, dermed også dekksalg over nett. Om det betyr nedleggelser av dekksjapper, eller om det betyr endring for kunden i positiv grad, det vet man jo ikke. Det er lov å håpe! Folk legger stadig mer penger i felger ol. på bil nå, det er nytt kontra før nettsalget virkelig kom, de aller fleste var fornøyde om de fikk et sett 16" Mega hos Møller på bilen.

EDIT: Beklager sent svar, har bare Diskusjon.no oppe på jobb, så helgene er totalfri fra jobb og Diskusjon :p

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Aldri om jeg leier en bil uten full forsikring mot alt som kan(og vill) gå galt, sparer en for mye frustrasjon når den ballen først er i gang. Som andre nevner her holder jeg meg borte fra Hertz jeg også, leier som oftest hos Sixt i Europa og Avis ellers, men har gått litt over til Avis i Europa i det siste også. 

Lenke til kommentar

Aldri om jeg leier en bil uten full forsikring mot alt som kan(og vill) gå galt, sparer en for mye frustrasjon når den ballen først er i gang. Som andre nevner her holder jeg meg borte fra Hertz jeg også, leier som oftest hos Sixt i Europa og Avis ellers, men har gått litt over til Avis i Europa i det siste også.

De fleste har vel forsikring til leiebil/egenandel inkludert på reiseforsikring? Jeg har det ihvertfall om jeg betaler med Lofavør Mastercard.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samme som Elkjøp og Expert endelig innså at de ikke kunne prise seg ut lokalt og på nett, i håp om at de som ikke var kyndige nok til Komplett og PSData kom innom butikken, så innser kanskje dekksjappene at internett er kommet for å bli, dermed også dekksalg over nett. Om det betyr nedleggelser av dekksjapper, eller om det betyr endring for kunden i positiv grad, det vet man jo ikke. Det er lov å håpe! Folk legger stadig mer penger i felger ol. på bil nå, det er nytt kontra før nettsalget virkelig kom, de aller fleste var fornøyde om de fikk et sett 16" Mega hos Møller på bilen.

EDIT: Beklager sent svar, har bare Diskusjon.no oppe på jobb, så helgene er totalfri fra jobb og Diskusjon :p

Forskjellen på produktene Elkjøp leverer og produktene dekksjappene leverer er at sistnevnte faktisk krever spesialutstyr for å bli tatt i bruk dersom man kjøper dekk løst. De færreste kjøper nye felger hver gang man trenger dekk.

De fleste er altså avhengig av noen som kan legge dekk på felg, det betyr at prisene på tjenesten er nødt til å gå opp når resten av produktet kjøpes et annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...