Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det må være kattevask. Hvis ikke er det ikke lønnsomt i det heletatt.

Det er jo enkel vask utvendig, med vask / støvtørking + støvsuging innvending.

Men de går i det minste over hele bilen.

De har holdt på i såpass mange år etterhvert at noe må de jo gjøre rett på den finansielle siden. 

Lenke til kommentar

Jeg har vært i flere kaskosaker på bil og hus og diverse, aldri blitt spurt om noe kjøpsbevis - er du sikker på den er omregistrert til deg?

Jeg er medeier, mor er eier. Fullmakt er sendt inn at jeg kan ordne forsikringsaken. Jeg står på kjøpskontrakten.

(450hk er ikke noe særlig å forsikre når man er under 30)

Lenke til kommentar

Sikkert fin front for hvitevasking

Ja, må det være det da? :p

Snittprisen for inv/utv i Oslo er vel ca 200kr, eller det var hvertfall det sist jeg sjekka litt rundt.

Det er jo ca alltid fullt av biler og/eller kø, da jeg brukte de som var nærmest fikk jeg nesten alltid beskjed om det tok ca en time pga kø, men da vaska jeg som regel "etter" jobb dvs mellom 14 til 19 en gang.

De er jo 2 stk som regel som vasker, bruker ikke noe særlig dyrt utstyr, hverken i innkjøp eller bruk.

800kr/t hvis de klarer 4 biler i timen, delt på to stakkars gutter som sikkert får minstelønn. Det er fortjeneste i min bok 

Lenke til kommentar

Snittprisen for inv/utv i Oslo er vel ca 200kr, eller det var hvertfall det sist jeg sjekka litt rundt.

Det er jo ca alltid fullt av biler og/eller kø, da jeg brukte de som var nærmest fikk jeg nesten alltid beskjed om det tok ca en time pga kø, men da vaska jeg som regel "etter" jobb dvs mellom 14 til 19 en gang.

De er jo 2 stk som regel som vasker, bruker ikke noe særlig dyrt utstyr, hverken i innkjøp eller bruk.

800kr/t hvis de klarer 4 biler i timen, delt på to stakkars gutter som sikkert får minstelønn. Det er fortjeneste i min bok

Neida, det må jo ikke være det, men det skjer nok ganske ofte... Blir litt som kebabsjappene på Strømmen som selger kebab året rundt for 50kr inkl 0.5l drikke... De fleste seriøse tar som regel rundt 100kr - minst
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan vet dere at disse billige vaskesjappene faktisk kan å vaske bil? Ser for meg fæle sandete svamper etc..

Bør selvfølgelig være skeptisk, og sjappa jeg bruker, brukte jeg først og fremst til å kun legge om hjulene.

Men når jeg flere ganger så at det de drev på med i vaskehallen ikke var helt på bærtur, så konkluderte jeg med at de kunne vaske bilen også.

Lenke til kommentar

Hvordan vet dere at disse billige vaskesjappene faktisk kan å vaske bil? Ser for meg fæle sandete svamper etc..

Det er ingen kjærlig håndvask nei, man bruker ikke slike på nypolert bil. Men på en 2002 Mazda med falmet rød lakk er det helt OK. 

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med Hertz bilutleie?

Jeg har rett og slett aldri opplevd at ting har gått som planlagt ved leie fra Hertz.

I USA er de tilsynelatende enda verre enn i Norge..

800 er det jeg betaler for omlegging, håndvask innvending og utvending  :tease:

Så blir vel bilen vasket med samme kluter og svamper som alle andre biler de har vasket den uka.. 

Tenker lakken blir fin av sånt.

Er det vanlig at forsikringen spør om kjøpskontrakten på bil ifm kaskosak? De ber om det da det ikke er så lenge vi kjøpte bilen, hva skal dem med den egentlig? Ingen i familien, inkludert foreldrene i 60 åra har benyttet seg av egen bilforsikring før i livet så vanskelig finne noe lokalkunnskap...

Hvis de mistenker uregelmessigheter eller antar at skaden kan nærme seg gjenskaffelsesverdi kan det nok forekomme.

At folk setter bilen sin på slike steder er utover min fatteevne!

Lenke til kommentar

Hvis de mistenker uregelmessigheter eller antar at skaden kan nærme seg gjenskaffelsesverdi kan det nok forekomme.

Nå er jo gjenanskaffelsesverdi nettopp det - og derfor helt uavhengig av kjøpspris. Om jeg betalte 50k eller 500k spiller ingen rolle om beste prisen på tilsvarende bil brukt er 300k - da er det 300 man skal ha.
Lenke til kommentar

Nå er jo gjenanskaffelsesverdi nettopp det - og derfor helt uavhengig av kjøpspris. Om jeg betalte 50k eller 500k spiller ingen rolle om beste prisen på tilsvarende bil brukt er 300k - da er det 300 man skal ha.

Sendte det inn da det ikke stod noe spesielt der annet enn pris egentlig. Kanskje de skulle se om det var skrevet opp noe skader fra før, eller kilometer ved salg feks.

Over til noe annet så (tror jeg) jeg handla min tredje A6 idag. Denne gangen en 3.0TDI '07 mod i usedvanlig bra stand og lav km...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...