Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kjente jeg faktisk jeg ble irritert på telefon.. Ringer rundt og spør om pris på omlegging og balansering av dekk på 4 løse hjul. 700,800,1000 osv. Ringer så Dekk1 langs E18. '2500kr siden du ikke har kjøpt dekkene her' (Dekk1 i byen ga forøvrig pris på 1000)

For et ran...

Opplevde noe lignende nylig, to av festene på potta har rustet bort, stakk innom Svendsen eksos da jeg har hørt at de skal være ganske proffe, fikk beskjed om at de skulle ha nesten 8 løk for jobben, kjørte innom den lokale mekonomen sjappa dagen etter, de skulle bare ha ca 1200kr...

Forøvrig kan du prøve å ringe disse og høre om de har tid/pris; https://goo.gl/maps/Etmk3VZit1M2

Lenke til kommentar

Du ringer inn på en tid med svært høy aktivitet da. Så du havner nok langt ned på ventelisten, og andre blir da prioritert foran deg. Du får bare fortsette å ringe rundt.

Dekk1 her i byen sa jeg bare skulle komme innom at de har lite å gjøre. Og jeg bor sentralt. Venter her nå og de legger om for en tusenlapp.

Dekk1 10min unna ble nest en forbauset at jeg trodde det skulle kosta så billig når jeg ikke har kjøpt dekkene der. Var ikke snakk om tidspunkt, det var prisen når jeg ikke kjøper dekk I samme sleng. Tar jo rundt en time, som er en tusenlapp I timen, og de tjener nok på å selge dekk fra før..

Lenke til kommentar

Dekk1 her i byen sa jeg bare skulle komme innom at de har lite å gjøre. Og jeg bor sentralt. Venter her nå og de legger om for en tusenlapp.

Dekk1 10min unna ble nest en forbauset at jeg trodde det skulle kosta så billig når jeg ikke har kjøpt dekkene der. Var ikke snakk om tidspunkt, det var prisen når jeg ikke kjøper dekk I samme sleng. Tar jo rundt en time, som er en tusenlapp I timen, og de tjener nok på å selge dekk fra før..

Den 10 min unna var ikke tilfeldigvis den på lørenskog?
Lenke til kommentar

Nei, holder til i Vestfold gitt. Han ble dog forbauset og sa den prisen jeg fikk absolutt ikke stemmer.

Reagerer dog mest på at de skal skremme bort kunder til å kjøpe dekk hos dem eller ta blodpriser..

Daså, tror det har blitt nevnt tidligere når jeg tenker meg om.

Måtte bare spørre siden den svendsen sjappa jeg fikk prisen hos tilfeldigvis også er dekk1...

Lenke til kommentar

Nei, holder til i Vestfold gitt. Han ble dog forbauset og sa den prisen jeg fikk absolutt ikke stemmer.

Reagerer dog mest på at de skal skremme bort kunder til å kjøpe dekk hos dem eller ta blodpriser..

Forståelig det. Det er en drittjobb. Har utstyr til å gjøre slikt selv og tar ikke 800 for jobben. Er ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Var innom to Mazda forhandlere i dag. På den ene kostet det 470,- for to sett med pæreholder og en stump ledning med h7 kontakt i enden. De andre skulle ha 1200,- for ett sett, da de bare solgte hele ledningsnett, der man da ville endt opp med å kappe av det stykket man trengte..

Folk som ikke gidder å sjekke litt rundt, eller er trofast til én forhandler, ender jo potensielt opp med å betale unødvendig mye. Håpløst...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forståelig det. Det er en drittjobb. Har utstyr til å gjøre slikt selv og tar ikke 800 for jobben. Er ikke verdt det.

Det er jo en ganske stor del av jobben å drive en dekksjappe å bytte dekk på felg, da har man valgt feil yrke. Noe annet om man er et vanlig verksted og gjør det ved siden av selvfølgelig, men.

Han sa de egentlig skal ta 2500 om dekka ikke er kjøpt der, ifølge Dekk1 sine priser, men de slår det inn til 1000kr for ellers hadde ingen kommet innom sa han selv.

Lenke til kommentar

Ja, jeg må ha nye sommerdekk til bilhengern min neste år. I år kjøpte jeg noen dekk og felg jeg fant på Finn da det hasta litt så kjørt over 7k med noen dekk fra Finn. Så blir å høre med en dekkshappe i Drammen til våren å høre om de har noen rimelige dekk med høy nok lastindeks til den.Fikk god pris sist på Hakka Blue 2 på sommerbilen hos dem.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt at de vil ta 2500,- for en sånn jobb, det er ikke slik at de lever av at du handler på nett akkurat..

Netthandel er en utfordring for mange bransjer, dekkbransjen er en av de som virkelig merker det og da må ta igjen på andre ting.

Å ta 1500kr mer enn nesten alle konkurrenter høres ut som en dårlig forretningsplan.

Lenke til kommentar

Det er jo butikkenes egen skyld at de mister kunder og går konkurs. Det er nye tider, alt skal bestilles elektronisk, alle skal kunne kontaktes på Facebook og så videre. Det er bare noen butikker som ikke skjønner eller ikke gidder å tilpasse seg moderne/nye tider, med konsekvensene som følger.

Lenke til kommentar

Å ta 1500kr mer enn nesten alle konkurrenter høres ut som en dårlig forretningsplan.

Eller rett og slett en pris de setter høyt bevist på å slippe dette arbeidet hvor de ikke tjener på andre ting.

Kjenner til flere bedrifter som priser seg ut på slike ting når de ikke har salg på noe annet, rett og slett fordi disse har mer enn nok arbeid ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...