Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lov med redusert hastighetskode på vinterdekk. Kjør på.

Jo, det er jeg klar over. Problemet er vel heller at da bør jeg holde meg under den farten - og jeg tar meg flere turer ned til Nederland hvert år. Men å kjøre fort på vinterdekk er uansett ikke noe særlig, så det bør jo ikke være en problemstilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det er jeg klar over. Problemet er vel heller at da bør jeg holde meg under den farten - og jeg tar meg flere turer ned til Nederland hvert år. Men å kjøre fort på vinterdekk er uansett ikke noe særlig, så det bør jo ikke være en problemstilling.

250 er da ingen problem på kontinentale vinterdekk som f.eks sottozero.

Lenke til kommentar

250 er da ingen problem på kontinentale vinterdekk som f.eks sottozero.

Ingen problem og ingen problem, er betydelig 'annerledes' grep og bremselengde sammenlignet med skikkelige sommerdekk. Ihvertfall hvis veien er fuktig. Vil helst ikke bremse hardt og plutselig i 200+ med vinterdekk på feks.

Lenke til kommentar

Blir det noe nevneverdig forskjell å bytte fra 265/35r20 til 255/35r20 på akkurat samme felg mon tro? Fant noen nesten nye premium dekk på salg som bare var litt mindre brede.

Det er 1% forskjell i rulleomkrets, så det er ikke noe problem sånn sett. Ikke så mye mindre gummi det er snakk om heller, så jeg tror det vil gå veldig greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så nettopp en A7 med kun FSI på hekken.. Lager de fortsatt motorer uten turbo altså?

Forsatt? Modellen med 2.8 FSI er vel tross alt opptil 8 år gammel alt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Finnes det et marked for slike biler i Norge? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99237047

Alltid noen som finner på å kjøpe overprisa amerikansk her i Norge.

De amerikanske bilene kommer veldig sjeldent godt utav de norske avgiftene.

Cadillac Escalade

Norge: 2,2 mill NOK

USA: 92 000 dollar eller 770 000 NOK

BMW X5 50i

Norge: 1,5 mill NOK

USA: 83 000 dollar eller 695 000 NOK

Så i Norge er prisen 46,67% høyere for Cadillac, men i USA er den 10,79% .

Og pris satt til side, hadde jeg nok valgt BMWen hver eneste gang. 

Lenke til kommentar

Denne er fin til å sjekke sånt : willtheyfit.com ?

Jo, de passer jo, men tenkte om man vil merke særlig på komfort.

Hva sier folk til å dra ut pigger forøvrig? Mange som sier egenskapene forverres vesentlig, men piggene gjør jo bare noe nyttig når det er is? Det er jo null effekt av pigger i nysnø feks vel?

Lenke til kommentar

Hva sier folk til å dra ut pigger forøvrig? Mange som sier egenskapene forverres vesentlig, men piggene gjør jo bare noe nyttig når det er is? Det er jo null effekt av pigger i nysnø feks vel?

Hva jeg sier? Idioti uten sidestykke.

Piggfritt og piggdekk er konstruert på forskjellige måter, som blant annet innebærer en annen gummiblanding og mindre seiping på piggdekk for at man skal ha plass til å montere pigger.

I bestefall er piggdekk foruten pigg til nød et OK sommerdekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva jeg sier? Idioti uten sidestykke.

Piggfritt og piggdekk er konstruert på forskjellige måter, som blant annet innebærer en annen gummiblanding og mindre seiping på piggdekk for at man skal ha plass til å montere pigger.

I bestefall er piggdekk foruten pigg til nød et OK sommerdekk.

Joda, men det jeg tenker på er på snø har jo piggene lite nytte uansett, så om de da er der eller ikke er det vel uansett gummien som gjør jobben?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...