Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ikke noe med saken å gjøre. Går man ett ut i veien eller løper ut forran en bil må en tåle en reaksjon. Desverre nå for tiden risikerer du å bli anmeldt av gullungens foreldra. Snakker av egen erfaring da jeg tuta på en som løp rett ut i veien og i tllegg ga meg fingern da jeg tuta på drittungen. Fikk telefon fra onkel blå den gangen.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg mener siden han spør om politiet kan håndheve dette. Det er lite å håndheve om det juridisk er lov å gå der... Men er forsåvidt helt enig med at det må håndheves på egen hånd. Ikke vold eller slikt altså, men når jeg var liten lærte vi ganske godt av folk som bli sinte på oss.

Lenke til kommentar

Desverre virker som om det går bare for den ene parten og det er billisten. Personlig er jeg piss lei folk som ikke tar på refleks i mørket. Kan folk kanskje ta på seg en vest. Det gjør ting så mye enklere for billister.

Jeg kjørte en gang og kom bil imot og plutselig ser jeg en skygge så måtte bråbremse på en landevei i 80.. Fyren jogga videre, jeg rygga, rullet ned vinduet og kjefta han huden full. 'har du lyst til å død eller har du hørt om refleks, aner du hvor idiotisk det er å gå kledd sånn? Så du jeg bråbremse type noen få meter rett foran deg fordi jeg ikke så deg?' han ble ganske satt ut og tror han forstod hvor jeg ville hen..

Lenke til kommentar

Folk uten refleks i veikanten i mørket er helt galematias - spesielt når det kommer trafikk imot så har en knapt noen mulighet til å se dem. Kan ikke skjønne at noen som selv har forsøkt å kjøre i mørket er dumme nok til å gå uten refleks.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg har dashcam er for å minske sjansene mine for å bli dømt for drap om det er suicidale fotgjengere der ute.

Samme som i Irland, kommer østblokkfolk og kjøper gamle ræl, og ligger foran taxier, og tråkker på bremsa, fordi de vet at taxier garantert er forsikret. Dermed får de penger. "Det var ei katt"

Lenke til kommentar

Ja, har ett Blackvue jeg skal få montert inn i nye bruksbilen. Tiltak å få det gjort da ting må demonteres og strøm bli lagt opp. Bruker akkurat nå ett Garmin driveassist som har ett kamera som fungerer veldig bra som også er flyttbart mellom biler jeg bruker.

Lenke til kommentar

Xiaomi Yi kan anbefales, om man ikke vil betale så mye, men likevel vil ha et skikkelig produkt med god kvalitet. Leter du på Ebay så finner du det til under 350kr-grensen. Eneste man må være obs på er at menyene er på kinesisk, noe som er vanskelig endre.

Har det samme, fikk mitt for ca 300kr på aliexpress med engelsk meny :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...