Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det overrasker meg stadig vekk hvor mange som tror AC = iskald luft... Selv på yrkessjåførgrupper må man forklare det tørker luften (air conditioner) og ikke lager kulde hvis varmen er på...

På Volvo slår AC seg på automatisk når du skal ha luft på frontruta. Har hørt flere som lurer på hvorfor det blir så fuktig når de slår av lufta på vinduet, og bare bruker det som klimaanlegg med AC avslådd...

Lenke til kommentar

Helt sykt. Nå har det i tillegg vært faresignaler i vel to uker her på Østlandet. Vært kalde morgener med is på rutene nesten hver eneste dag. Folk tar virkelig ikke hintet og latskapen herjer. Jeg kan også se for meg at tusentalls står på ventelister på dekkhotell og diverse verksted fordi de ikke klarer/ønsker å gjøre jobben selv heller.

På slike dager burde Politiet arrangert storkontroller sammen med vegvesenet. Når folk kjører i 30 km/t i 70-sone, så er det noe urovekkende. Fare for både seg selv og for andre.

Lenke til kommentar

Helt sykt. Nå har det i tillegg vært faresignaler i vel to uker her på Østlandet. Vært kalde morgener med is på rutene nesten hver eneste dag. Folk tar virkelig ikke hintet og latskapen herjer. Jeg kan også se for meg at tusentalls står på ventelister på dekkhotell og diverse verksted fordi de ikke klarer/ønsker å gjøre jobben selv heller.

På slike dager burde Politiet arrangert storkontroller sammen med vegvesenet. Når folk kjører i 30 km/t i 70-sone, så er det noe urovekkende. Fare for både seg selv og for andre.

Ja en ting er jo folk som er sløve å leghe om , men det er jo utrolig mange som ikke får til å kjøre på snø selv etter de har lagt om ?

Det er tragikomisk i land hvor det er snø hver vinter.

Lenke til kommentar

Videoer av folk med hjula snudd helt til en side og full brems og lås på bilen forbauser meg hver gang. Jeg hadde hatt bedre kontroll på bilen med sommerdekk enn de har på vinterdekk liker jeg nesten å tro noen ganger når jeg ser på visse kjøre ferdigheter..

Husker forresten ikke om jeg har spurt før, men er det mulig få dekket luftfjær på forsikring mon tro? Leste en i en gruppe fikk godkjent dette faktisk etter en liten enkel utforkjøring. Skaden min kom jo tross alt etter å ha oversett en fartshump og smalt på den. Det faller jo under 'plutselig ytre hendelse' så vidt jeg tenker.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Beste var jo den fra sørlandet hvor han ene hadde stoppet midt i bakken og fikk en som kom seilende nedover med låste hjul rett i rassen, hva faen forventer du når du stopper midt i en sving i en nedoverbakke første dagen med snø?

Edit; Gjelder visst å ha pupper om du skal ha bytta dekk nå, jeg hadde avtalt tid i går, x antall folk kom innom som ikke hadde avtale og fikk nei, helt til det kom ei dame i 30 årene med en liten Kia som sutret litt og godsnakket med han karen som tok imot biler...

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste var jo den fra sørlandet hvor han ene hadde stoppet midt i bakken og fikk en som kom seilende nedover med låste hjul rett i rassen, hva faen forventer du når du stopper midt i en sving i en nedoverbakke første dagen med snø?

Det var jo ikke bare en, men 4-5 som hadde stoppet midt i veien - 3 i bredden til og med. Idioter.

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt nkassosalg før egentlig? Er med på noen sider som er forbeholdt kun bilforhandlere, og er jo fine priser der. Kikker på en 2011 A7 3.0TDI 245hk feks der høyeste og eneste bud er kun 235k. Mye utstyr og grei NAF test. Billigste på Finn er 320k med mindre utstyr og samme km.

Eller en A4 2011, høyeste bud feks 25k og billigste på Finn 100k...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...