Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Da må du jo fysisk skade bilen, i tillegg til at det tar tid. Lydløst er det vel heller ikke. Har bilen rattlås i tillegg gjør det prosjektet enda mer komplisert.

Her bruker de to enheter til å kommunisere med nøkkelen, sende signalet til bilen, og så åpnes dørene. Ikke en skramme, og de tok dem vel.. to minutter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bilene du kan hacke deg inn i har gjerne såpass med sporing at de uansett ikke bare forsvinner, feks Tesla kan gjøre bilen ubrukelig remote...

EDIT; Du må forøvrig utrolig langt tilbake om du skal ha en bil som ikke kan hackes på noen måte.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Da ble A6en solgt med ødelagt multireim og diverse småting så slapp å bekymre meg mer om den pluss en grei fortjeneste utrolig nok... Bare hatt den halvannen måned.

Neste prosjekt er en Opel Agila jeg fikk til 15 lapper. Kan nok selges for rundt 40.

Da fikk du a6n billig eller så var kjøper dårlig å prute.

Er mange biler som kan fikses billig og selges med god fortjeneste hvis man er litt nevenyttig og er flink til å finne billige deler ?

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Da fikk du a6n billig eller så var kjøper dårlig å prute.

Er mange biler som kan fikses billig og selges med god fortjeneste hvis man er litt nevenyttig og er flink til å finne billige deler ?

Fikk den billig og la den ut med ny pruterom :) ca 35k i pluss, så det ble belønnet med en stor 3 tonns Bahco jekk nå akkurat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og vi som ikke er det får se repriser av "Wheeler Dealers" og drømme om at vi var det... :wee:

Skjønt: Den såkalte profitten står vel ikke alltid i forhold til timene Edd legger ned på verkstedet.

Geir :)

Hehe er litt skjevt mtp antall timer ja. Ser at Edd har startet for seg selv på YouTube, men det er litt stillstand for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Er en mørk grå/nesten sort Jaguar i-Pace her i nabolaget. 

Må si det faktisk er en ganske så fet bil! Fått lyst på en sånn selv! :D

Ja, den er fin den, men synes den mørk grå fargen blir litt kjedelig på den. Har fått litt pes for høyt forbruk og dermed kort rekkevidde, men mulig det er noe de klarer å fikse.

Lenke til kommentar

IMG_20181023_145004.jpg?dl=1

Angrer ikke et sekund på ny jekk, Bahco 3 tonns. Går fort å skifte dekk med DeWalt batterimuttertrekker og jekk som løfter begge hjula samtidig med noen få pump ?

Skikkelig verktøy er halve jobben. Batteri-trekker er også veldig greit å ha. Jeg skifta demper pluss fjær på ene bilen min og sparte utrolig mye tid med en sånn muttertrekker. Batteriet og kraften er såpass bra at det er meget sjelden jeg må ty til luft.

Lenke til kommentar

Angrer ikke et sekund på ny jekk, Bahco 3 tonns. Går fort å skifte dekk med DeWalt batterimuttertrekker og jekk som løfter begge hjula samtidig med noen få pump

Er en slik batterimuttertrekker sterk nok til både å løsne og stramme hjulbolter godt nok? Har bare noe Biltema-greier som går på strøm selv, men ingen av de som går på strøm klarer å løsne/stramme hjulbolter. Det går riktignok en del raskere å skru ut boltene når de først har blitt løsnet, men skulle gjerne hatt noe som kunne gjort hele jobben uten å måtte ty til luftkompressor.

Lenke til kommentar

Er en slik batterimuttertrekker sterk nok til både å løsne og stramme hjulbolter godt nok? Har bare noe Biltema-greier som går på strøm selv, men ingen av de som går på strøm klarer å løsne/stramme hjulbolter. Det går riktignok en del raskere å skru ut boltene når de først har blitt løsnet, men skulle gjerne hatt noe som kunne gjort hele jobben uten å måtte ty til luftkompressor.

Jeg og en kamerat deler verktøy på verkstedet jeg leier, og han kjøpte nylig den dyreste DeWalt batterimuttertrekkeren til profesjonelt bruk, og den har klart å løsne alt unntatt 2 bolter som satt på for stramme uten å ha vært smørt.

Lenke til kommentar

Angrer ikke et sekund på ny jekk, Bahco 3 tonns. Går fort å skifte dekk med DeWalt batterimuttertrekker og jekk som løfter begge hjula samtidig med noen få pump

Finst noko liknande på verkstaden på jobb, men aldri sett den i bruk. Mekanikaren bruker heller gaffeltruck :wee:

Lenke til kommentar

Apropos jekk - mine biler har et tydelig jekkpunkt bak, en gummikloss e.l., men ikke foran.. Hva er beste plass å jekke da? og om jeg legger en lang 2x4 mellom, er det ok å jekke midt på ene siden for å få opp begge hjulene?

A4 stv og A6 sedan btw.

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat deler verktøy på verkstedet jeg leier, og han kjøpte nylig den dyreste DeWalt batterimuttertrekkeren til profesjonelt bruk, og den har klart å løsne alt unntatt 2 bolter som satt på for stramme uten å ha vært smørt.

Ok, snakker altså rundt 5.000,- da? Det blir for drøyt til privatbruk kun for å skifte hjul ja  :hm:

Lenke til kommentar

Jeg har en med digitalt moment for stramming - den er ikke noe å stole på med mindre bolten er perfekt smurt ser det ut til, da jeg gikk 10nm over anbefalt, og strammet 2-3 ganger ekstra på hver bolt - mistet likevel et hjul.

Alltid etterstramme for hånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...