Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Madugauskis hos Litauen transport som kjører kabotasje 24 timer i strekk uten hvile og som tar seg en runk med pornoblad i fanget mens han kjører fordi roaming i Norge er for dyrt sett med litauiske øyne..

Den forklaringen kjøper jeg ikke helt all den tid Litauen er en del av EU og direktivet som sikrer fri roaming innen EØS-området..

Lenke til kommentar

Bah.. Har vært i usa en liten stund nå og kjørt en ny loaded Suburban. Skulle så gjerne ønske at man ikke ble flådd hjemme i Norge om man ønsker å kjøpe en slik. Veldig komplett familie bil. Skikkelig 4x4 ,god bagasjeplass og 420hk og alt utstyr... magnetic ride også. 600k i usa - 1.5mill i Norge.

Lenke til kommentar

Ja, det er innmari høye avhifter. Mellom 2 og 300k bare i motorvolumavgift. Det er sjukt, og gir like mye mening som hk-avgiften i sin tid gjorde.

 

Nesten så bilene skulle kun skulle vært mva-belagt, og så burde drivstoffet kostet mer. Kanskje 30kr/l eller noe. (hvis målet er å ta inn like mye i avgifter)

 

Tanken min bak høy brukskostnad kontra innkjøp er at det er ved bruk(se bort fra produksjon) det forurenses og ved å gjøre bruken av bil dyrere, vil man kanskje redusere antall km til kun det mest nødvendige.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Kort sagt om E63-bilene:

212 var heftig den og men 213 er et langt skritt i retning mer bøllete.

212 er rett og slett en komfortabel cruiser med mye motor mens 213 er et mer bøllete leketøy med enda mer motor.

4Matic+ i 213 er et helt annet system enn 4Matic i 212 og gir en helt annen kjøreglede.

 

Hva gjelder lyd ble jeg overrasket over hvor heftig lyd bilen din leverer, utrolig til å være en sekser.

Som jeg tenkte ja ? Skummel den 212'n, plutselig var man langt over "miste lappen-grensen" uten at man merket det. Med din går det jo enda fortere, men samtidig mer lyd, så man merker kanskje farten litt før det er altfor spikre paller-sent ?

Lenke til kommentar

Som jeg tenkte ja Skummel den 212'n, plutselig var man langt over "miste lappen-grensen" uten at man merket det. Med din går det jo enda fortere, men samtidig mer lyd, så man merker kanskje farten litt før det er altfor spikre paller-sent

Bilen min bråker overraskende lite i comfort-mode med sportseksosen avslått.. Nå har jeg jo også den akustiske komfortpakken som demper lydnivået i bilen en god del..

Det er lett å komme i hastigheter som belønnes med et opphold på costa del Ilseng..

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Bilen min bråker overraskende lite i comfort-mode med sportseksosen avslått.. Nå har jeg jo også den akustiske komfortpakken som demper lydnivået i bilen en god del..

Det er lett å komme i hastigheter som belønnes med et opphold på costa del Ilseng..

Ja, samme med min. Godt man har valg både når det gjelder lyd og understell. I gode "gamle dager" var det gjerne enten komfortabel bil eller en sportslig og pinnestiv bil.

Lenke til kommentar

Til uken blir det sannsynligvis en liten prøvetur med en Giulia Quadrifoglio, blir sikkert artig det også  :)

 

Ble en liten prøvetur sammen med selger i går. For en bil! Dessverre ikke optimalt vær for prøvekjøring av bil med bakhjulsdrift og 510 hk, litt fuktig her og der. Det spant ved fullt pådrag i nærmere motorveihastighet. Hjalp nok heller ikke at pressen hadde lekt seg med denne, bakdekkene var forholdsvis slitte. Fantastisk girkasse, girer lynkjapt (er vant til min som også er veldig kjapp), samtidig girer den komfortabelt i "automat-modus". Styringen var fabelaktig, det var nesten så det holdt å tenke hvor man skulle. Motoren er fin, ok lyd når pottene er varmet opp skikkelig. 

Kunne nok fort valgt denne foran mye annet som jeg fikk sjansen til å prøve den på bane.

Lenke til kommentar

Fortsatt en Alfa.. :p

Alfa gir deg 7 års garanti i Norge nå, noe som er imponerende. Hva vilkårene i garantien innebærer er jeg dog ikke sikker på. 

Prisfallet er kanskje den største bekymringen.

 

EDIT: Tok ikke lang tid å finne.

*Garantien er gjeldene for nye biler importert av FCA Norway og registert etter 01.01.18. Garantien er gjeldene for bilen i hele Europa.

* Over hele 7 års perioden er kilometerbegrensingen  200.000 km.

* Fri veihjelp/mobilitetsgaranti  i hele garantiperioden (Forutsetter bruk av merkeverksted).

* Lakkgaranti 3 år.

* Garanti på Radio/lydanlegg/navigasjon gjelder for hele perioden på 7 år eller 200.000km.

*Originalt fastmonterttilbehør har samme garantivilkår som bilen.

*Normal slitasje og vedlikehold er ikke omfattet av garantien.

 

At man får garanti på mye av det elektriske er flott, for er det noe italierne har vært notorisk dårlige på, så er det nettopp det elektriske :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Fortsatt en Alfa.. :p

Ja huff...

 

Det er godt dere som aldri har eid en alfa, kan klamre dere fast til de ørten år gamle mytene mens dere invendig bærer på ett vanvittig hat, om ikke enda større begjær, og dermed heller kan se ned på dem som kjører rundt i disse utrolig flotte bilene, med god samvttighet ovenfor dere selv.

 

Ganske lett å overdrive begge veier... :)

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...