Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får tuningbox til haldex biler, søk på haldex hack.

Haldex=/=Viskose. Det er nok mest sannsynlig ikke viskose, men Haldex, men om han du siterte har rett så hjelper ingen boks.

Forsåvidt funker de boksene kun på visse merker og modeller, visse VAG, om jeg husker rett. Det finnes bl.a ingen boks til Volvo med Haldex, selvom jeg vet det har blitt jobba med det. Dessverre, for min del

Lenke til kommentar

Byttelånte bil med en som hadde en 2014 E63s AMG 4Matic i går. Fin familiebil det, 585 hk/800Nm. Trodde derimot den skulle være mer brutal, men den var veldig komfortabel. Skulle gjerne hørt litt mer lyd fra motoren. Tipper nye E63 er mer brutal, Snylter har kanskje prøvd den forrige også? 

Bilen er jo i en helt annen liga enn min, men opplever min som langt morsommere og mer leken, i tillegg til mer lyd (om man ønsker. Edit: Men lyden som sådan kan selvsagt ikke sammenlignes, V8 er V8...).

Til uken blir det sannsynligvis en liten prøvetur med en Giulia Quadrifoglio, blir sikkert artig det også  :)

Endret av hlieberg
Lenke til kommentar

Bensinstasjoner er jo blitt til pølsekiosker og brustadbuer betjent av deltidsansatte 19-åringer som studerer på sida. Overrasker meg ikke om de snart fjerner vindusviskere og olje for å få plass til flere blader og kjekspakker..

Du glemte kondomer, i følge en jeg kjenner som jobbet på bensinstasjon var kondomer, røyk og snus det som solgte best, spesielt i helgene.

Lenke til kommentar

Byttelånte bil med en som hadde en 2014 E63s AMG 4Matic i går. Fin familiebil det, 585 hk/800Nm. Trodde derimot den skulle være mer brutal, men den var veldig komfortabel. Skulle gjerne hørt litt mer lyd fra motoren. Tipper nye E63 er mer brutal, Snylter har kanskje prøvd den forrige også? 

Bilen er jo i en helt annen liga enn min, men opplever min som langt morsommere og mer leken, i tillegg til mer lyd (om man ønsker. Edit: Men lyden som sådan kan selvsagt ikke sammenlignes, V8 er V8...).

Til uken blir det sannsynligvis en liten prøvetur med en Giulia Quadrifoglio, blir sikkert artig det også  :)

Kort sagt om E63-bilene:

212 var heftig den og men 213 er et langt skritt i retning mer bøllete.

212 er rett og slett en komfortabel cruiser med mye motor mens 213 er et mer bøllete leketøy med enda mer motor.

4Matic+ i 213 er et helt annet system enn 4Matic i 212 og gir en helt annen kjøreglede.

Hva gjelder lyd ble jeg overrasket over hvor heftig lyd bilen din leverer, utrolig til å være en sekser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...