Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, dette her skal vist være nye 1 sere :no:

For dagens modell er jo så fantastisk vakker? :!:

Bakenden er som flere har påpekt "glemt". Den bare er der uten at de har gjort noe med den. Ellers er designet litt "rart". Men kanskje det vokser slik 5-serie sakte har gjort på meg.

Ser ut som at bilen blir litt større og det kan da ikke skade. Baksetet i E81 fikk meg til å drømme om amputasjon av begge føtter.

Ja jeg syntes dagens ser ganske fin ut iforhold. Men er helt enig med dere når det gjelder denne. Interiøret er derimot utrolig bra på den nye

Jeg liker også dagens, men jeg er ikke upartisk ;)

Men så og si samlet reaksjon fra nåværende 1 serie eiere jeg har snakket med har vært negativ til den nye (interiøret har fått positive tilbakemeldinger dog, det skal sies).

Den ser skikkelig fugly ut!

Lenke til kommentar

Den nye 1-serien ser oppblåst ut forfra, og som Tee-Zee fikk jeg Polo-vibber av rumpa. Interiøret ser helt fantastisk ut, og alt i alt, er bilen akkurat slik jeg forventet (og spådde tidligere i tråden).

Jeg gleder meg til en coupé-utgave kommer, riktignok. Eller 2-dørs sedan, som den forrige egentlig er, for det er den tøffeste 1-serie-utgaven.

Endret av OML
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...icle4141025.ece

Good stuff vis det skjer, eller kanskje ikke...

Ha ha skjer ikke, men om det skjer legger staten til noe annet. Ikke glem at Co2 avgift, hestekreftavgift osv ikke har en dritt med miljøet, men å sanke inn mest mulig penger i statskassa. Miljøet var aldri i fokus - da hadde de skattelagt kuer som står for en betydelig co2-utyslippsmengde i året... (sic)

Lenke til kommentar

Det er vel i lengre tid nå faktisk bevist at moderat økning av HK resulterer i lavere utslipp. Så vist dette kommer igjennom så er det jo en win-win(ish) situasjon.

- Hvis man skal droppe effektkomponenten, må man i så fall øke CO2-komponenten - slik at det ikke blir billigere å kjøpe bil. Da blir dette verd å se nærmere på, mener Haltbrekken.

...

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Forøvrig, så føler jeg for å fortsette med min SUV-bashing med jevne mellomrom.

Kikket på salgstallene for i fjor tidligere i dag, og X1 var den klart mest solgte bilen til BMW.

WHY?!?

"Ja, vi kjøper en 1-serie som er høyere, dårligere, styggere og dyrere. Det hørtes ut som en god idé!"

Blir oppgitt når jeg ser folk betale en halv million for en random leke-SUV. Du får fryktelig mye bra stasjonsvogn for den samme summen. Mest sannsynlig kan du gå opp en klasse i både plass og "status" ved å velge en stasjonsvogn isteden. Mange av de finnes faktisk med firehjulsdrift også...

Pointless shit.

Lenke til kommentar

En ting som gir meg litt håp, er at det ikke kom fra en politiker eller "forsker", men fra Naf.

Pøh. Hvor ofte er det egentlig NAF faktisk får gjennomslag for sakene sine? Jeg leser stadig vekk om "hjertesaker", "kampsaker" og "kjernesaker", men det skjer jo ikke noe av den grunn. Lurer på hvor mye NAF faktisk prater med politikere, regjeringen, Stortinget og partiene - utover å "henvende seg" til de gjennom VG, Aftenposten, Dagbladet og Motor ... Det tror jeg jaggu ikke er ofte!

---

Tee-Zee: Enig der. De fleste stasjonsvogner vil nok være bedre å kjøre også - selv om man riktignok mister den oversiktsfølelsen (les: jeg-sitter-høyere-enn-deg-følelsen) en SUV gir.

Halvveis relatert: Fatter'n har kikket på ny bil lenge nå, og han er rimelig bestemt på SUV. Men å få en passe stor SUV med firehjulstrekk, mye utstyr og luksusfølelse til hans maksimumpris er jaggu ikke enkelt! Har tipset om diverse stasjonsvogner, men når jeg ser på f. eks. 5-serie og E-klasse, må man jo såpass opp i motorstørrelse, at man fort kommer skummelt høyt på prisstigen.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Stasjonsvogner kjører fjorten millioner ganger bedre enn en hvilken som helst SUV. Ja, man mister oversiktsfølelsen, men det bør da ikke være noe problem å se seg rundt i en stasjonsvogn heller? De aller fleste klarte det for ti år siden. Hvis du ikke klarer å få med deg det som skjer bak rattet på en normal bil har du i mine øyne ingenting på veien å gjøre.

Å finne en SUV med samme luksusfølelse, plass og ytelser som en normalt motorisert E-klasse eller 5-serie vil koste deg langt over millionen. Hvis ikke nærmere halvannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...