Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Og selv med den prisen så taper Tesla fortsatt penger per modell? Prisen er uansett hinsides,.

 

En M4 Coupe har en startpris på 69,000$ i USA. En M3 66,500$.

En C63 AMG har startpris på 67,500$.

Du kan altså putte på deilig ekstrautstyr for rundt 10,000$ før du er på prisen til Tesla. Prute litt kan man vel også få til?

 

Ja, for en som skal ha elektrisk er jo ikke de overnevnte et aktuelt tema, men det viser jo hvor stiv prisen virkelig er.

Prisen over var jo med alt utstyr...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel den beste elbilen du kan få (Tesla), så det er vanskelig å konkurrere med. Men du må klare deg uten noe tech hvis du skal ha en Model 3 til "folkeprisen" $35.000,-

 

Hadde jeg hatt så mye penger å legge på bil, hadde jeg kjøpt én med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og selv med den prisen så taper Tesla fortsatt penger per modell? Prisen er uansett hinsides,.

 

En M4 Coupe har en startpris på 69,000$ i USA. En M3 66,500$.

En C63 AMG har startpris på 67,500$.

Du kan altså putte på deilig ekstrautstyr for rundt 10,000$ før du er på prisen til Tesla. Prute litt kan man vel også få til?

 

Ja, for en som skal ha elektrisk er jo ikke de overnevnte et aktuelt tema, men det viser jo hvor stiv prisen virkelig er.

Det viser også hvor borti natta dyrt det er for skikkelige biler her på berget ?

Lenke til kommentar

Bare for å ikke starte en ny tråd:

Jeg har kjøpt et sett felger bredere enn de jeg har fra før (17" 7,5J (som vel er bredden?) nye, 16" 6,5J fra før). Innpresset jeg skal ha er 50, men de nye har ET 56. Synes de kom litt i overkant langt inn mot demperen bak, selv om de ikke tar i noe. Virker dog ikke som de stikker mer eller mindre ut av hjulbuene. Er det da logisk å bruke 5-8mm spacere for å få de litt lenger ut? Vil ET med f.eks. 5mm spacere da bli 56 - 5 = 51? Har sett på noe H&R-spacere som vel kan godkjennes.

Endret av SecoY
Lenke til kommentar

Bare for å ikke starte en ny tråd:

Jeg har kjøpt et sett felger bredere enn de jeg har fra før (17" 7,5J (som vel er bredden?) nye, 16" 6,5J fra før). Innpresset jeg skal ha er 50, men de nye har ET 56. Synes de kom litt i overkant langt inn mot demperen bak, selv om de ikke tar i noe. Virker dog ikke som de stikker mer eller mindre ut av hjulbuene. Er det da logisk å bruke 5-8mm spacere for å få de litt lenger ut? Vil ET med f.eks. 5mm spacere da bli 56 - 5 = 51? Har sett på noe H&R-spacere som vel kan godkjennes.

7,5 er bredden ja. ET 56 er innenfor regelverket, så må du bare passe på at det ikke tar borti noe. Her ser du en grei forklaring: https://no.wikipedia.org/wiki/Innpress Det stemmer at ET vil øke. Jeg trodde ikke spacere var godkjent uansett, men ser ut til at jeg tar feil: http://www.brakes.no/brakes-norge/godkjenning-av-hr-spacere/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er man i gang med Hyundai Kona som det var med Opel Ampera-E. Folk legger på bortimot 100.000 og legger ut bilen sin på Finn med 500 km kjørt. Lettjente penger gitt.

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127477017

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127845914

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127631182

Kona har levering fra siste halvår 2020 ved bestilling nå, men jeg tror de må ha god tålmodighet for å finne kjøpere som aksepterer et påslag på 100.000,-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når man nærmer seg 500 000 for en elbil så kan du like gjerne vente på tesla 3 men køen er vel stor der og for norges del men det lages like mye tesla 3 i uken som kona ev lages i måneden av

Hvor mange som produsert har lite å si kontra hvor mange som blir sendt her til lands.

Det er vel forsatt 0 stk for Tesla.

Lenke til kommentar

Når naboen min går mot 2. måned med en Golf GTE istedenfor Teslaen han eier som er på retting (de vet fortsatt ikke når delen kommer) anbefaler jeg ikke Tesla til noen.

2 måneder er virkelig absolutt ingenting.

En nabo kjørte Auris i 6 måneder mens han X75 var på verksted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, har hørt skrekkhistorier om verre forhold. Har kost meg bak rattet i både gamle Roadster, S og X, men du må være bra fanboy for å akseptere til de grader å bli pissa på som følge av alt rotet.

 

Solgte forøvrig eGolfen min nylig. Første generasjon med 190km teoretisk rekkevidde. Første gang jeg har solgt en bil på en dag, til forlangende. Skulle ha smurt på litt, ja..

Lenke til kommentar

De summene Tesla må betale utleiefirmaene for alle disse bilene. Har ikke lyst til å tenke på det en gang. Men de gir i hvert fall Hertz og de andre god business ;)

Ja, det er latterlig dyrt. En kamerat av meg jobbet for TMN i Oslo-området. De hadde bl.a. flere biler på langtidskontrakt. Ekstra kostbart ble det da enkelte biler var av typen 5-serie og E-klasse. Lurer jammen på om de hadde Range Rover som lånebil i Bærum en periode.

Lenke til kommentar

De har noen F-pace også. God kunde for Avis sikkert. Var jo en sak for et par måneder siden om at de hadde flydd inn folk fra statene for å hjelpe med kaoset på verkstedene. De stod og ventet utenfor hotellet på en Tesla som skulle hente dem, men ville ikke kommentere. Virker som det er litt texas i den organisasjonen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...