Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, dette her skal vist være nye 1 sere :no:

For dagens modell er jo så fantastisk vakker? :!:

 

Bakenden er som flere har påpekt "glemt". Den bare er der uten at de har gjort noe med den. Ellers er designet litt "rart". Men kanskje det vokser slik 5-serie sakte har gjort på meg.

 

Ser ut som at bilen blir litt større og det kan da ikke skade. Baksetet i E81 fikk meg til å drømme om amputasjon av begge føtter.

Lenke til kommentar

Huff, dette her skal vist være nye 1 sere :no:

For dagens modell er jo så fantastisk vakker? :!:

 

Bakenden er som flere har påpekt "glemt". Den bare er der uten at de har gjort noe med den. Ellers er designet litt "rart". Men kanskje det vokser slik 5-serie sakte har gjort på meg.

 

Ser ut som at bilen blir litt større og det kan da ikke skade. Baksetet i E81 fikk meg til å drømme om amputasjon av begge føtter.

 

Ja jeg syntes dagens ser ganske fin ut iforhold. Men er helt enig med dere når det gjelder denne. Interiøret er derimot utrolig bra på den nye

 

Var forresten og kjørte en 1.4TFSI A1 med manuell idag, utrolig gøy bil, men den var litt "twitchy" i styringa. Mulig det er meg som har lite erfaring med så små biler

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Prøvde A1 med samme motor igår. Blir spennende å se hvordan den blir i Golfen jeg har bestilt. A1 er griselekker men blir virkelig i minste laget.

 

Noen som vet forskjellen på TFSI og TSI? A1 leveres med 1.4 TFSI 122hk og Golf med 1.4 TSI 122hk.

 

Jeg har A1en over helga, så skal ta meg en lang tur :D.

Den er hvertfalt mye raskere enn Golf 1,6TDI bluemotion til 100, men over 100 sliter den naturligvis litt.

 

Om jeg ikke husker feil så er TFSI og TSI det samme, bare de har droppa Fen til VW? :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Prøvde A1 med samme motor igår. Blir spennende å se hvordan den blir i Golfen jeg har bestilt. A1 er griselekker men blir virkelig i minste laget.

 

Noen som vet forskjellen på TFSI og TSI? A1 leveres med 1.4 TFSI 122hk og Golf med 1.4 TSI 122hk.

 

Jeg har A1en over helga, så skal ta meg en lang tur :D.

Den er hvertfalt mye raskere enn Golf 1,6TDI bluemotion til 100, men over 100 sliter den naturligvis litt.

 

Om jeg ikke husker feil så er TFSI og TSI det samme, bare de har droppa Fen til VW? :p

 

Må betale mer for å få si tFsi altså. Hehe

Lenke til kommentar

TFSI står for Turbo Fuel Stratified Injection

TSI var originalt twincharged (Turbo-Supercharger?) Injection, men kan nå også være Turbo Stratified Injection, altså det samme som TFSI.

Hvis noen har mulighet til å prøve denne motoren så er det å anbefale! Jeg har kjørt 1.4litern en del og den er ganske festlig.

Lenke til kommentar

TFSI står for Turbo Fuel Stratified Injection

TSI var originalt twincharged (Turbo-Supercharger?) Injection, men kan nå også være Turbo Stratified Injection, altså det samme som TFSI.

Hvis noen har mulighet til å prøve denne motoren så er det å anbefale! Jeg har kjørt 1.4litern en del og den er ganske festlig.

 

Yupyup, søt lyd i den :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...