Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner den - har fått meg et mindre sjokk selv, før jeg innså den norske realiteten. :)

 

-----

 

Om det er noen som lurer på en litt autofil og annerledes ferie i sommer, kan jeg nå sterkt anbefale en tur gjennom Wales. Vestkysten her er helt utrolig. Jeg tilbrakte forrige helg langs hele sør- og vestkysten, samt innlandet på tur ned igjen, bak rattet på en 2011 Vauxhall Astra - en god, men undermotorisert (1,6 bensin) bil for øvrig. Helt utrolige veier, lite trafikk (i hvert fall nå før det virkelige sommerrushet starter), fantastiske landskap og noen utrolig koselige byer, landsbyer og steder. Vi tok utgangspunkt i Cardiff, og hadde en strålende tur - selv om været varierte fra strålende sol til typisk Wales-regn.

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg helt enig i. På den ene lille strekningen nord for Cardigan møtte vi intet mindre enn tre S2000. Nydelig. MX5, MG-B, eldre MGer og diverse andre cabrioleter var også å se. De hadde en ganske ny TT Roadster i utleiehallen på Europcar, men fire stykker med tilhørende bagasje ville fått det særdeles trangt - og sansynligvis tømt student-lommebøkene våre. :) Neste gang blir det to-seters cabriolet!

Lenke til kommentar

Er vel litt forskjellig, antar jeg. Skal til USA nå til sommeren, og utvalget var stort. Kunne få leie blant annet en masse forskjellige modeller fra Mustang, Chevrolet(er), samt noe fra Corvette tror jeg.

Hvordan det er med andre land/feriesteder er jeg usikker på.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Er vel litt forskjellig, antar jeg. Skal til USA nå til sommeren, og utvalget var stort. Kunne få leie blant annet en masse forskjellige modeller fra Mustang, Chevrolet(er), samt noe fra Corvette tror jeg.

Hvordan det er med andre land/feriesteder er jeg usikker på.

 

Er ikke Corvette Chevrolet da? :p

Lenke til kommentar

Er vel litt forskjellig, antar jeg. Skal til USA nå til sommeren, og utvalget var stort. Kunne få leie blant annet en masse forskjellige modeller fra Mustang, Chevrolet(er), samt noe fra Corvette tror jeg.

Hvordan det er med andre land/feriesteder er jeg usikker på.

 

Er ikke Corvette Chevrolet da? :p

 

Fremdeles to forskjellige biler :p

 

Forresten, nye 1-serie og ML-klasse skal vises frem om ikke så lang tid. Gleder meg til å se om den nye 1eren vil bli en suksess i Norge, noe jeg tror ML ikke blir dessverre. X5 er nok en mer attraktiv bil.

Lenke til kommentar

I motsetning til de fleste andre Mercedeser den siste tiden, tror jeg den nye ML kommer til å bli en skuffelse designmessig. Har en litt uggen følelse, bare. 1-serie kommer vel ikke til å sjokkere noen, den blir en kraftig nedtonet og utglattet utgave av dagens utvendig - slik resten av BMWs modellrekke sakte men sikkert blir også. Interiørt håper (og tror) jeg riktignok at den tar en soleklar tet i premiumfølelse i småbilsegmentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...