Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Fikk lekt litt i forhandlerportal hos en lånegiver angående det jeg snakket om med kommisjon.

Hvis jeg har fylt ut alt riktig og regner 100 bilsalg med lån på et år, med totalt lånebeløp på 2 000 000kr og kunderente på 5% hadde jeg fått en provisjon på cirka 185 000kr. Så er en del penger faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk lekt litt i forhandlerportal hos en lånegiver angående det jeg snakket om med kommisjon.

Hvis jeg har fylt ut alt riktig og regner 100 bilsalg med lån på et år, med totalt lånebeløp på 2 000 000kr og kunderente på 5% hadde jeg fått en provisjon på cirka 185 000kr. Så er en del penger faktisk.

100 lån på i snitt 20 000 kr?

Lenke til kommentar

Det var som sagt bare litt prøveleking på kalkulatoren.

Morsomt å se hvor mange nye biler som VAG eier har alle typiske VAG trekk. Feks nye Lamborghini Urus er jo klin lik A8 innvendig hvis man ser på cruise-spaken og assistansesystemene, GPS, klima osv. Det samme med nye SEAT bilene.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Det var som sagt bare litt prøveleking på kalkulatoren.

Morsomt å se hvor mange nye biler som VAG eier har alle typiske VAG trekk. Feks nye Lamborghini Urus er jo klin lik A8 innvendig hvis man ser på cruise-spaken og assistansesystemene, GPS, klima osv. Det samme med nye SEAT bilene.

Det er vel ikke noe nytt? Sånn har det vært i mange, mange år.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe nytt? Sånn har det vært i mange, mange år.

Det er godt mulig, jeg har bare ikke lagt merke til det før nå.

Hvor mye er det realistisk å prute ned prisen på en sånn 4.2TDI mon tro? Ikke noe hverdagsbil, ihvertfall ikke nå som diesel har blitt så upopulært. Mange har stått hos forhandler flere måneder og rundt 250k. Er å forsøke prute ned til nærmere 200 mulig mon tro, på grunn av all dieseldilemma for tiden?

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Mange av miljøtiltakene på biler virker mer ut som ønsketenkning enn reelle mål, som trolig er grunnen til at produsenter begynner å jukse med utslippsmålingene.

Myndighetene burde gi slipp på å prøve å gjøre forbrenningsmotorer miljøvennlige og heller jobbe mot en fleksibel og vennlig utfasing.

Lenke til kommentar

Mange av miljøtiltakene på biler virker mer ut som ønsketenkning enn reelle mål, som trolig er grunnen til at produsenter begynner å jukse med utslippsmålingene.

Myndighetene burde gi slipp på å prøve å gjøre forbrenningsmotorer miljøvennlige og heller jobbe mot en fleksibel og vennlig utfasing.

Virker som du ikke tar med all driten som må til for å produsere en moderne elbil i beregningen her, om man skal kjøre på noe rent må da vel hydrogen eller lignende være fremtiden, ikke lithium...

Lenke til kommentar

Bestill NAF test. Greit utstyrt, fin pris og E90 er greie biler. En ting som er en gigantisk turnoff er N47-motoren som er kjent for å ha problemer med strammer på registerkjedet. Det som er så gøy er at registerkjedet er på baksiden av motoren.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47#Timing_chain_problems

Den lille triangelen ved odometer indikerer en feil forresten. Sjekk om selger skjuler noe der.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=120002338

Hva tenker folket angående denne bilen? Vurderer litt å gå til innkjøp. I forhold til de som har dukket opp til den prisen har denne kjørt lite, de andre ligger ofte nærmere 200k. Det som "skremmer" meg litt er at EU utløper i Januar.

EU er ikke verdt så mye. Men merkelig lav pris, ville spurt om alt er i orden, selv om jeg ser en flenge i førersete og liten parkeringsskade som de har tatt bilde av. Ville vært mer skeptisk til motoren, som vel ikke har vært den mest problemfrie..

Lenke til kommentar

Denne har M47/T2 og ikke N47. Jeg leste at Bmw byttet til n47 etter 2008 tror jeg, så har prøvd å finne en som er senest 2007 modell. 

Tenker å sjekke om han har utført service i tide(servicehefte) og få tatt en NAF test. Kommer nok til å kjøpe den, så lenge det ikke dukker opp noe ukjent på testen. 

Endret av DD-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...