Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er litt dumt med en slik bil er at man forventer at Audi setter en 1,6liter (green)dieselmotor i den. Det er ikke noe kult å ha en bil som ser ut som en vanlig Audi og ha den motoren i. Ser ikke helt poenget med den bilen, med den motoren. Alle de italienske sportsbilene snur flere hoder på gata, nettopp fordi de er italienske sportsbiler. Ingen som gidder å se på den bilen der to ganger før de hører at det bor et monster under panseret. De fleste vil vel også tro da at det ikke er en orginalmotor.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

Hva er det som er så morro med å ha en Audi A1 med en satans motor? For den prisen den kommer til å selges for i norge er det mye annet snacks du heller vil kjøpe. Du går heller for en "ordentlig" sportsbil.

 

Hvis du sier til noen at du har den nye Audi A1, vil responsen være "åh, den er fin den". Sier du at du har en ferrari eller lamborghini er responsen en ganske annen.

 

 

EDIT:

 

Det er jo akkurat det som er halve moroa med sånne biler.

 

EDIT: Så du sier også at biler som M3, RS4, Cooper S JCW og Golf R er poengløse?

 

 

Vel, vanskelig å holde meg nøytral når det gjelder BMW, siden jeg er BMW entusiast.

Men ja, seriøst, Cooper S JCW? Har lyst å filleriste de som kjøper sånne biler.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Dette er langt fra en samlebåndsbil, Clubsport Quattro-modellen er kun bygget i ett eneste eksemplar, i forbindelse med det årlige arrangementet Wörtherseetour i Østerrike.

End of discussion.

Lenke til kommentar

Vel, vanskelig å holde meg nøytral når det gjelder BMW, siden jeg er BMW entusiast.

Men ja, seriøst, Cooper S JCW? Har lyst å filleriste de som kjøper sånne biler.

 

Cooper S JCW er noe av det desidert morsomste du får kjøpt på denne siden av halvmillionen.

 

1-serie M Coupé? Poengløs? Du kan da ikke komme med så bastante konklusjoner om at ting som ikke er flashy og har mye hester er teit og gjør unntak for BMW fordi du liker de. Da må du heller si at du ikke liker Mini JCW, Audi S4 og AMG-modellene fra MB. Selv om argumentene dine faller på steingrunn når du gjør unntak for BMW - som ikke er noe mer flashy enn noen av de nevnte bilene.

 

Dette er langt fra en samlebåndsbil, Clubsport Quattro-modellen er kun bygget i ett eneste eksemplar, i forbindelse med det årlige arrangementet Wörtherseetour i Østerrike.

End of discussion.

 

Ja. Jo. Likevel diskuterer vi "sleepere" generelt nå. Vi kan jo heller bruke den kommende S1 som eksempel, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Jeg vil se tog fra Bodø via Narvik til Tromsø. Elektrisk til Trondheim, ettersom materiellet på Nordlandsbanen må byttes ut (gamle Di4). Men selve banen må nok rettes ut, den har mer svinger enn E6.

 

Men er ikke dette noe for Trafikalsk Klagemur, og ikke Bilkaféen?

 

Blir nok en stund til elektrifisering av Nordlandsbanen, Di4 kommer også være en del i bruk fremover da det foreløpig er det eneste diesel alternativet. Men det kommer oppgraderte B5 vogner om ikke lang tid, med lukka toalettsystem. På tide å slutte med å slippe dritten i sporet :p

Lenke til kommentar

Tror du misser poenget mitt litt. Jeg har aldri sagt at småbiler som har hoppa opp et par motorklasser er helt ubrukelige og meningsløse. Jeg snakker om biler som denne Audi A1'en (hvis den hadde kommet i produksjon med denne motoren) hadde vært litt tåpelig valg for meg.

Nå vet jeg ikke hva prisen på den bilen hadde havnet på, men det hadde nok vært over 500 000kr. Alt jeg sier er at jeg hadde mye heller kjøpt meg noe annet enn dette. Hvis jeg skulle brukt over 500 000kr på en bil med svær motor, hadde jeg nok gått for BMW M3 eller annen tilsvarende bil fra Mercedes.

 

1-serie M Coupé er ikke en bil som er laget kun for å skremme vannet av folk når de åpner panseret på bilen. Disse bilene er i en helt annen klasse en hva jeg snakker om. Jeg skjønner at folk har lyst på slike biler, fordi det er på en måte en oppgradering av en mindre utstyrt modell.

 

Konklusjonen min er egentlig at jeg hadde nok valgt meg en annen bil for den prisen denne Audi A1 hadde kostet hvis den skulle bli produsert med denne motoren. :)

Lenke til kommentar

Det er jo KONGE å ha en bil som ser ut som alle andre, men har skikkelig motorkraft! Derfor jeg digger alle "sports"-versjonene var hverdags bilene (V70R, M-seriern, S/RS-serien, AMG-serien osv..) Så når de stygge trynene kommer i sine slitte 320i og prøver å tøffe seg, så har de tapt! :D

 

Litt som en kjenning som pressa fult Skyline innmat i en Primera.

 

Personlig liker jeg best de bilene som har forskjellen i detaljene, skikkelig sportsbiler er litt for flashy for min smak

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker at Bertel O. Steen ga med et infoark da de lånte ut SLR. Det sto noe som dette:

 

Husk at fronten er lang.

Husk at fronten er lengre enn du tror.

Husk at fronten er mye lengre enn du tror.

 

Og ja, den er virkelig lang. SLS har også langt panser, men det virker som et Golf-panser sammenlignet med SLR fra innsiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det lange panseret som gjør de bilene så hinsides rå!

 

Er det bare jeg som drømte, eller sa de på radioen at vegvesnet med vilje bygger dårlige veier, slik at vi ikke skal få lyst til å kjøre på dem?

Det har jo tidligere kommet fram at mange veier med vilje er bygget med unødvendige svinger for å hindre at folk kjører fort. Slikt blir det jo "tryggere"...

 

Som SV-politiker kan jeg i alle fall betrygge dere med at det finnes fornuft også på venstresida ift. vei.

Takk, nå er jeg betrygget. :p

 

Har egentlig bannlyst Hanne Hattrems artikler, men det der måtte leses. 2.5 liters 5er bensin på 503 hk, quattro og det beste av alt manuell kasse. Ja, jeg vil ha.

 

Det er ikke noe kult å ha en bil som ser ut som en vanlig Audi og ha den motoren i. Ser ikke helt poenget med den bilen, med den motoren. Alle de italienske sportsbilene snur flere hoder på gata, nettopp fordi de er italienske sportsbiler. Ingen som gidder å se på den bilen der to ganger før de hører at det bor et monster under panseret. De fleste vil vel også tro da at det ikke er en orginalmotor.

Kjøper du ærlig talt en bil for at andre skal snu seg etter deg? Da har jeg allerede dømt deg og satt deg i bås. Sorry, men det er for dumt. Jeg drømmer også om all verdens råe biler, men jeg hadde nytt de like mye om jeg så bodde i Sibir på en øde flekk.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Bare får gøy så drev jeg å tittet på en Nissan 350z 2003-2004. Og ifølge toll.no kalkisen, så skal den koste 274 676,00kr og importere :O

Må være meg som har gjort noe feil? Får det var litt billig faktisk, den koster jo nærmest en halv mill i norge brukt

 

EDIT: Oi nå tuller jeg fælt her :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...