Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Manuelt brekk hjelper ofte ikke da det på mange biler er en egen trommel til selve brekket eller at det sitter i senter av skiven.

VAG er vel av få produsenter som har brekket på selve bremsekaliperen, med varierende hell.

Enda en bonus med det - viste seg at en av kaliperne var gåen, og den inneholder jo da en elektromotor - så det ble 6000 friske ekstra kroner i tillegg til vanlig bremsebytte...
Lenke til kommentar

Enda en bonus med det - viste seg at en av kaliperne var gåen, og den inneholder jo da en elektromotor - så det ble 6000 friske ekstra kroner i tillegg til vanlig bremsebytte...

Du skriver jo selv problemet tror jeg - 'konas', blir vel kjørt litt for rolig til at bakbremsene i det hele tatt ser dagens lys :p

Lenke til kommentar

Det er det jeg har sagt i mange år, bilverksteder er svært glade for VAG biler, det er de bilene de lever av. En verksmester jeg snakket med fortalte at hver gang det kom inn en Audi 2.5 tdi v6 kjøpte de kake for da tjente de så mye :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det jeg har sagt i mange år, bilverksteder er svært glade for VAG biler, det er de bilene de lever av. En verksmester jeg snakket med fortalte at hver gang det kom inn en Audi 2.5 tdi v6 kjøpte de kake for da tjente de så mye :)

Skoda er kanskje ok? Noen som selv har erfaring med å betale veldig mye mer for service for VW?

Lenke til kommentar

Skoda er kanskje ok? Noen som selv har erfaring med å betale veldig mye mer for service for VW?

Min første bil var en Octavia, det kostet flesk så snart noe røyk! Ikke klarte de å finne ut av ting på møller heller, første å siste i fra den gjengen der:)

Lenke til kommentar

Hvordan føles bilen i den farten? , stødig regner jeg med :p

Luftfjæring og 2200kg bil med feite dekk og Quattro, så merker egentlig ingenting. Sitter faktisk i 200 med knærne på rattet og putter i en snus eller kjører med bare en hånd på rattet og bakoverlent.

Lenke til kommentar

Nei, er det der ikke er tydligvis...

Ser ette andre gjennomlesning at du skrev det i første post. Burde ha sett det...

Jeg synes det virker nesten for godt til å være sant. Sjekket priskalkulator på leasing på Yaris, og med null i innskudd ble månedskostnaden 3000 kroner.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Alt er vel subjektivt, men tror siste «tøffe» ut var citroeng c3 style til 1695 pr mnd. I min situasjon hadde denne, altså tanken om såpass nybil til en sånn penge passet ganske greit inn i en relativt trang økonomi.... Smaken får vi heller ta en anna plass, men den er jo ganske urban i riktig farge med det tuller på sidene osv ?

Hvor står det tilbudet? Ser at Mobile har et tilbud med den månedsprisen, men da er det med 19.900 i innskudd og kun 12.000 km i året. Men 27.000 i året høres jo ikke ille ut, selv for en så rimelig bil. Hvis man tar utgangspunkt i normal avskrivning for ny bil skal denne tape seg nærmere 60' i verdi med nypris på 179'. Hvis du i tillegg må låne pengene kommer jo utgiftene til dette i tillegg.

Lenke til kommentar

Du skriver jo selv problemet tror jeg - 'konas', blir vel kjørt litt for rolig til at bakbremsene i det hele tatt ser dagens lys :p

Nei hun kjører faktisk såpass at jeg må be henne roe ned når jeg sitter på (altså når jeg har promille). Endret av toth
Lenke til kommentar

For min del gikk jeg til Bavaria i noen år, for så å gå over til elbil. Var forsåvidt veldig fornøyd med Bavaria, det kostet det også men de ordnet iallefall opp.

Så det du sier er at det handler mer om verkstedet enn bilen altså?

Lenke til kommentar

Blir biler her i Norge egentlig mer populære hvis den bli mer populær i f.eks USA? Har sett at noen legger ut Mx-5 eller 200sx og forsvarer den sinnssyk høye prisen med at den er populær i alle andre land

Vil ikke si det. Det er supply and demand, og disse to er betydelig forskjellige over Atlanterhavet.

Det er lov å prøve seg, men om prisen ikke er forsvarlig så blir den ikke solgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...