Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hva er ditt formål med denne kommentaren? Relativt lite konstruktivt.

 

Hvorfor skulle Audi lage en lagringsløsning for 4 liter olje, eller annet verktøy for den saks skyld på en bil til 1,5-2 millioner? De som kjøper en sånn bil har _null_ bruk for det. Derfor lager ikke Audi en mer "premium" løsning for oppbevaring av ting man ikke skal oppbevare i bilen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle Audi lage en lagringsløsning for 4 liter olje, eller annet verktøy for den saks skyld på en bil til 1,5-2 millioner? De som kjøper en sånn bil har _null_ bruk for det. Derfor lager ikke Audi en mer "premium" løsning for oppbevaring av ting man ikke skal oppbevare i bilen.

Jeg har verktøyhylle I bagasjelokket faktisk, helt originalt ;)

 

XAHZ180.jpg

Lenke til kommentar

Det er ikke Audi som presser prisen på denne bilen opp til 2 millioner. Når den var ny kostet den mellom 94 og 114 tusen dollar, før rabatter som alle får en del av. Den Norske Stat skal ha sin bit av kaka.

Service og vedlikeholdspriser på S8 og A8 for den del er hinsides, det er egne folk som driver med det og de har gått spesielle kurs. Sist jeg hørte var timeprisen over 2500. Og pris på deler kan du jo bare tenke deg, spesielt de som er spesielle for kun den bilen. Vanlige Audi deler ellers er vel ikke så ille. Gjør ikke store tingen på Møller med 10 tusen kroner for å si det sånn. 

Lenke til kommentar

Egentlig ikke. For meg så blir det bare nye lovord på lovord, uten noe å vise til. Jeg anser ikke Musk som en veldig troverdig person, og ikke Tesla som et troverdig selskap. 

Når det er sagt er jeg spent på Roadster. Første Teslaen jeg liker eksteriøret på også. Interiøret til Tesla har jeg aldri likt.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke. For meg så blir det bare nye lovord på lovord, uten noe å vise til. Jeg anser ikke Musk som en veldig troverdig person, og ikke Tesla som et troverdig selskap. 

Når det er sagt er jeg spent på Roadster. Første Teslaen jeg liker eksteriøret på også. Interiøret til Tesla har jeg aldri likt.

Akkurat det enorme batteriet de skal putte i denne som gjør at den går 1000km er jeg litt skeptisk til. At bilen kan gå 0-100 på under 2 sekunder er jeg ikke så overrasket over, da P100D gjør det på 2.5 sekunder. 

 

Eksteriøret er utrolig fin ja, interiøret håper jeg de gjør bedre enn slik det ser ut nå. Minimalisme er flott men de drar det litt langt til tider. 

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har de gitt ut price-range for den nye Supra'n enda? Har ikke fulgt med så mye på nyheter i det siste, bare venta og venta på at de ruller ut av fabrikkene

Nei, heller ingen pris på nye BMW Z4, som hadde gitt en grei pekepinn i det minste.

 

Blir overraska om det ikke er nær millionen her i Norge, eneste de har sagt om pris at det blir en klar forskjell i pris mellom GT86 og Supra. 

Lenke til kommentar

Den blir garantert dyr. Bare se på GT86/BRZ. God speccet så har du nypris på 500k. Skal ikke se bort i fra at den vil legge seg på et Ford RS-nivå i pris. Så 650-750k kanskje?

Eventuelt så vil den kanskje teste seg mot M3? Da ser man jo fort på millionen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

RX7 FD er ikke en GT, det er Mazda/Eunos Cosmo sin rolle ;)

 

Prisen på bil i Norge er vel såpass høy at det er mindre relevant? Hører iallefall sjelden om eksport av bil, utenom Nigeria-mailer man får fra Finn-kontoer nå og da  :ph34r:  :tease:

 

EDIT: Ja jeg vet engangsavgiften refunderes noe, men still. Det er ikke billig her

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Man kan gjerne tro at biler i Norge er spesielt dyrt, men egentlig er det ikke så enkelt. Relativt til hva vi tjener er det ikke spesielt dyrt, men tradisjonelt har stor motor og høy vekt blitt straffet svært hardt.

Man kan jo se det sånn: Tror du en snekker i Tyskland eller en snekker i Norge kjører den beste bilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...