Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om Mazdaspeed6 kom til norge i hele tatt?

Alltid likt Mazda, og kunne gjerne tenkt meg en slik en når jeg flytter hjem. Har ikke råd til å ta med meg Mercedes'n hjem desverre. (sist jeg sjekka var det 300.000 i toll ved innførsel + frakt, og ikke minst: Moms på frakt!!... Ikke verst for en bil til 50.000kr)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Noen som vet om Mazdaspeed6 kom til norge i hele tatt?

Alltid likt Mazda, og kunne gjerne tenkt meg en slik en når jeg flytter hjem. Har ikke råd til å ta med meg Mercedes'n hjem desverre. (sist jeg sjekka var det 300.000 i toll ved innførsel + frakt, og ikke minst: Moms på frakt!!... Ikke verst for en bil til 50.000kr)

 

Ja, men den het Mazda 6 MPS her.

Ligger ingen til salgs på Finn nå, da. Tviler på at det ble solgt mer enn et par stykker nye her til lands.

Lenke til kommentar

Får hjelpe til med å spre den enda mer: http://forums.probet...hp?t=1701300629

 

Det MC da, men fortsatt :rofl:

Flere some henger på probetalk eller? :ph34r:

 

 

Noen som vet om Mazdaspeed6 kom til norge i hele tatt?

Alltid likt Mazda, og kunne gjerne tenkt meg en slik en når jeg flytter hjem.

Mazdaspeed6 kom aldri til Norge så vidt jeg vet.

 

Som han i posten over her sier så het den Mazda MPS og det er solgt et par stykker av dem. Voldtatt av norsk avgiftssystem. Samme med CX7 og CX9 regner jeg med, ser svært få av dem også.

 

 

 

Er det forresten noen som veit om noen som har hatt usksess med å konvertere fra VAF til MAF på OBD1 biler?

Lenke til kommentar

CX-7 går det en god del av. Kom med 2,2-liters diesel etter faceliften. Da ble prisen mer levelig også.

Med tanke på at bilen kom i 2006 er det meget lite av disse på veiene. Faceliften med diesel kom vel i fjor (?), alt for sent i grunn. Men bilen ble vel ikke laget for Norge i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Kan være rått med skikkelig amerikansk muskel også ja. Men jeg er fortsatt en større fan av små til mellomstore motorer med stor turbo :)

 

Vurderte Mustang en periode, men fant tilslutt ut at jeg hadde mer bruk for en 4-dørs sedan. Kikka på GT versjonen med 4.6L V8 på 300hk (Den med 500hk blir fort litt for dyr). Bra drag og fantastisk lyd på V8'ern, men interiøret er litt kjedelig, og det er bare 2 bakseter, og attpåtil dårlig plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...