Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, er helt fult her dessverre. Er bare en liten leilighetsblokk. Problemet er jo at det ikke er et problem, veien er mer enn bred nok, jeg står ikke på tomta hans, han kan ikke se bilen fra sitt hus en gang. Lager problemer om ingenting. Til og med søppelbilen kommer forbi i full fart uten å måtte røre bremsen en gang.

Jeg har alt på min side, bilen står bare på kommunal tomt. Er mest måten han kom bort til meg på som irriterer meg, som om han er kongen i gata. Så vidt jeg vet kan han heller ikke få den taua siden den står på kommunal grunn?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva er problemet egentlig? Er du enig med fyren så finner du en alternativ parkering, er du ikke enig så ignorerer du naboen din. Det er ingen som bestemmer over kommunale veier, og mener han det er en trafikkfare så får han ta det opp med de riktige myndighetene. Jeg skjønner om du har lyst til å ventilere, men dette er for meg et ikke-problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva er problemet egentlig? Er du enig med fyren så finner du en alternativ parkering, er du ikke enig så ignorerer du naboen din. Det er ingen som bestemmer over kommunale veier, og mener han det er en trafikkfare så får han ta det opp med de riktige myndighetene. Jeg skjønner om du har lyst til å ventilere, men dette er for meg et ikke-problem.

Nei, er vel egentlig ikke et problem. Skal uansett flytte herfra innen 2 måneder så han får bare nyte synet de 5 sekundene han kjører forbi på vei til og fra jobb. Bare viser hvor lite noen folk har å gjøre. Hadde absolutt forstått frustrasjon om jeg stod foran huset hans, eller i utsikten hans. Selv om det også hadde vært lovlig, men det er litt for mye drittsekk til og med for min del. Her ser han den kun når han kjører til og fra huset sitt.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke står på hans tomt og du står lovlig, så har han ikke noe med det. Det er ikke noe soneforbud mot parkering i området heller? Mange her hjemme som går på en smell der. De står utenfor veien og tenker at da er det greit, men ved soneforbud så må man stå 1 1/2 - 2 meter uten for veien. Var en senest i morges som fikk ilagt gebyr, selv om han stod uten for selve kjørebanen/asfalten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, er vel egentlig ikke et problem. Skal uansett flytte herfra innen 2 måneder så han får bare nyte synet de 5 sekundene han kjører forbi på vei til og fra jobb. Bare viser hvor lite noen folk har å gjøre. Hadde absolutt forstått frustrasjon om jeg stod foran huset hans, eller i utsikten hans. Selv om det også hadde vært lovlig, men det er litt for mye drittsekk til og med for min del. Her ser han den kun når han kjører til og fra huset sitt.

Jeg ser på bildet at det ikke er noe særlig problem. Jeg bor en plass hvor mange velger å parkere i gaten og jeg knapt nok kommer ut med min bil. Søppelbil o.l. må nok dessverre kjøre på fortauet. Siden du også skal flytte snart ville jeg forsatt med å parkere der. Det et jo ikke akkurat aktuelt å kjøpe parkeringsplass eller leie på langtidskontrakt.
Lenke til kommentar

Høres ut som en surpomp. Bare smil forsiktig til han når du ser han og gå din vei, han kan ikke gjøre noe siden han ikke eier tomten.

Folk her parkerer sånn hele tiden og det er vanlig stort sett overalt. I Tyskland er det mange byer de parkerer halvveis opp på fortauet på begge sider. Tar litt av veien og litt av fortauet, men er sjelden noe problem, og man får parkert. Funker for de fleste, plassen er der for å brukes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gateparkering er gateparkering, men noen tror de eier gaten utenfor sin tomt. Jeg har fått lapp på ruta i gata til svigers fordi jeg sto inntil naboens gjerde, som om de eide veien utenfor gjerdet - samme hjemme, flere hevder beslag på gaten utenfor sin tomt. Dette er selvsagt sludder og ikke noe man trenger å forholde seg til.

Så lenge gateparkering er tillatt kan man stå hvor man vil, forutsatt at man ikke sperrer noens innkjørsel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Støtter deg her, toth. Rent juridisk eier ikke privatpersoner vei eller veiskulder utenfor huset sitt så man kan fint parkere der dersom ikke skilt/merking forbyr dette.

Så får man heller vurdere naboskapet og verdien av dette. Jeg synes det er skjemmende med biler parkert i grøfta utenfor hus, og jeg hadde nok også reagert dersom naboen begynte å parkere i veien utenfor huset mitt når han kan/bør parkere hos seg..

Lenke til kommentar

Støtter deg her, toth. Rent juridisk eier ikke privatpersoner vei eller veiskulder utenfor huset sitt så man kan fint parkere der dersom ikke skilt/merking forbyr dette.

Så får man heller vurdere naboskapet og verdien av dette. Jeg synes det er skjemmende med biler parkert i grøfta utenfor hus, og jeg hadde nok også reagert dersom naboen begynte å parkere i veien utenfor huset mitt når han kan/bør parkere hos seg..

Man står absolutt hos seg selv så lenge man kan, jeg tenker typisk mer på gjester osv, og i vanlig gate ikke grøft. Jeg fikk f.eks kjeft for å stå her:

xIOEFXb.png

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er skjemmende, men som du ser på bildet er det på siden av hans hus, uten at han ser det, uten at det virker som det hører til huset hans. Veien er 'tom' for hus på den siden så den ser nesten heller forlatt utm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Foreldrene mine har en nabo som legger seg opp i alt, inkludert den helt lovlige parkeringen min i gata.

Ble fort slutt på det etter jeg tok han i å gjøre det samme  :closedeyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...