Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen rimelige som installerer DAB i bil på Østlandet? Klarer det selv for så vidt, men vil nok helst noen som har bedre tålmodighet enn meg skal begynne strippe interiøret.

Rimelige eller ikke, men jeg har alltid brukt Strømmen Bilradio på ting jeg ikke har villet begi meg ut på selv og har vært fornøyd med dem.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

365direkte hos Esso. Flexivisa frå Santander med 4% cashback hos alle andre. 30 øre/l Trumf-bonus hos Shell. Her gir Flexivisa+manuell registrering av trumfkort gir større rabatt enn Shell sitt eige kort.

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes også det er imponerende.

Det var for det meste ganske normal kjøring med de forbikjøringene jeg følte for å ta.

Vet ikke om jeg er helt enig, 8x mitt forbruk til jobb i dag.
Nå var vel ikke dette helt "til og fra jobb tur" heller...
Forbruket er jo lavere på lengre turer uansett...
Nei, det er ikke det uansett, f.eks. ladbare hybrider vik gjerne ha høyere forbruk på lengre turer kontra til/fra jobb.
Lenke til kommentar

Står mellom Tide og Gjensidige, ingen andre vil forsikre 3.2literen. Har bare 40% bonus nå, så det er svindyrt hos begge. Før jeg mistet bonusen hadde jeg 60%, da kostet det 11000 i året hos Tide. Snakk om 3-4 mnd, maks, men det svir uansett godt i lommeboka.

Jeg ville ha vært skeptisk til tide, mange som har opplevd mye rart der. Var kunde der selv en periode men er nå hos gjensidige selv. De har gode avtaler med nito, om du har mulighet for medlemsskap der.

Ikke hatt problemer overhodet med Tide selv, og det var med én kaskoskade. Men nå er det andre som ble rimeligere og ned like god dekning for min bil.
Lenke til kommentar

Står mellom Tide og Gjensidige, ingen andre vil forsikre 3.2literen. Har bare 40% bonus nå, så det er svindyrt hos begge. Før jeg mistet bonusen hadde jeg 60%, da kostet det 11000 i året hos Tide. Snakk om 3-4 mnd, maks, men det svir uansett godt i lommeboka.

Stor konkurranse der ute, men litt verre med en slik type bil. Men bytter du selskap noen ganger kan du få bonusen raskere opp. Selv betaler jeg 8.500,- hos If med 20' km i året. Riktignok ikke en like rå bil som M3.
Lenke til kommentar

Det var for det meste ganske normal kjøring med de forbikjøringene jeg følte for å ta.

Nei, det er ikke det uansett, f.eks. ladbare hybrider vik gjerne ha høyere forbruk på lengre turer kontra til/fra jobb.

Jeg mente min bil i dette eksempelet:)

Lenke til kommentar

Jeg mente min bil i dette eksempelet:)

Jeg vet ikke hva slags bil du har, men om det er en elbil er det jo uansett ikke sammenlignbart med den omtalte bilen ;)

Lenke til kommentar

Du mener altså at en bil med plastic-fantastic-finish som kun Tesla får til er sammenlignbar med siste modell Mercedes E-klasse i heftigste AMG-utgave?

Det sier ikke så mye om bilene i det hele tatt.

Hvor kommer dette hatet mot Tesla og andres bilvalg? Kan du ikke bare være fornøyd på andres vegne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du mener altså at en bil med plastic-fantastic-finish som kun Tesla får til er sammenlignbar med siste modell Mercedes E-klasse i heftigste AMG-utgave?

Hvor kommer dette hatet mot Tesla og andres bilvalg? Kan du ikke bare være fornøyd på andres vegne?

Hæ.

Det er jo elbil gjengen som kommer her og påstår at elbil er for alle, aka. null forståelse for andres behov og valg.

Lenke til kommentar

Hæ.

Det er jo elbil gjengen som kommer her og påstår at elbil er for alle, aka. null forståelse for andres behov og valg.

Snakker du om Tesla tråden nå? Der folk kommer inn og prøver å påstå at disse elbilene umulig kan fungere bra på bane og at Mercedes AMG er så mye billigere og bedre etc?

Jeg har ikke sett så mye Tesla prat i Mercedes tråden, har du?

Lenke til kommentar

Man blir bare litt lei av disse tesla folkene overalt der de kommer og skal skryte hele tiden.  Jeg bruker bare å gå når det kommer slike folk eller overse dem helt, blir litt lei av den der misjoneringen hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir bare litt lei av disse tesla folkene overalt der de kommer og skal skryte hele tiden.  Jeg bruker bare å gå når det kommer slike folk eller overse dem helt, blir litt lei av den der misjoneringen hele tiden.

Såpass, har du noen eksempler på denne misjoneringen ? Har ikke sett så mye av det. 

Lenke til kommentar

Ingen av de tingene du nevner er jo relevant for samtalen, så nei. Det var snakk om forbruk, og det vet du jo godt selv også. Det var en liten kommentar, og som vanlig oppheter det seg til en latterlig diskusjon. Blir ikke mer hårsårt enn det her.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare være fornøyd på andres vegne?

Skal ikke snakke for andre her, men: Jeg kan absolutt være fornøyd på andres vegne. Det er å være fornøyd på egne vegne jeg sliter med...  :wee:

Derfor jeg så sjelden bryr meg om å sammenligne epler med pærer, eller Tesla med [sett inn merke]. En nabo har Tesla, en annen har Mercedes, jeg har til gode å se dem diskutere bilvalget utenfor garasjen. De har sine grunner og preferanser, akkurat som meg, og verden går rolig videre selv om vi velger forskjellig. Filosofisk sett kanskje nettopp fordi vi velger forskjellig. 

Så er det selvsagt helt greit å kunne diskutere biler, som alle andre materielle valg. Lykke til med den debatten!

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...