Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.dagbladet.no/sport/legenden-raser---de-er-jo-ikke-nakne/69833406

Ser ikke problemet her. Det er frivillig å søke på jobben og den er nok godt betalt.

Too much PC in this world

Problemet er jo at kvinner ikke er ansvarlige nok til å ta avgjørelser på egenhånd, så vi må fortelle dem hva som er best for de.

Her vel heller erkefeminister som vet at de ikke hadde fått jobben som er grunnen til dette?

Lenke til kommentar

Står mellom Tide og Gjensidige, ingen andre vil forsikre 3.2literen. Har bare 40% bonus nå, så det er svindyrt hos begge. Før jeg mistet bonusen hadde jeg 60%, da kostet det 11000 i året hos Tide. Snakk om 3-4 mnd, maks, men det svir uansett godt i lommeboka.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Står mellom Tide og Gjensidige, ingen andre vil forsikre 3.2literen. Har bare 40% bonus nå, så det er svindyrt hos begge. Før jeg mistet bonusen hadde jeg 60%, da kostet det 11000 i året hos Tide. Snakk om 3-4 mnd, maks, men det svir uansett godt i lommeboka.

Jeg ville ha vært skeptisk til tide, mange som har opplevd mye rart der. Var kunde der selv en periode men er nå hos gjensidige selv. De har gode avtaler med nito, om du har mulighet for medlemsskap der. 

Lenke til kommentar

Problemet er jo at BMW 3-serie (spesielt e36) er forsikringsselskapenes "styr unna" bil nr.1 Pga alle guttungene som lærer hva lift-off oversteer er for noe i disse bilene. Så du bør vel helst være 50+ og ha maks bonus i mange år for å forsikre en e36 m3.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Hei det kommer en klunkelyd når jeg kjører over ujevnheter. Kjenner det i rattet også. Ble fortalt at det bør byttes på alle 4 hjul og at det delen koster 2-300kr pr stk på biltema. Problemet er at jeg ikke husker hva delen heter. Stabilisatorstag? Bærekuler? Takknemlig for svar

Lenke til kommentar

Hei det kommer en klunkelyd når jeg kjører over ujevnheter. Kjenner det i rattet også. Ble fortalt at det bør byttes på alle 4 hjul og at det delen koster 2-300kr pr stk på biltema. Problemet er at jeg ikke husker hva delen heter. Stabilisatorstag? Bærekuler? Takknemlig for svar

Endeledd 

Lenke til kommentar

Endeledd

Kan også være foringer i bærebru.

Lenke til kommentar

Hatchback ala A3/Golf er ihvertfall det jeg synes er perfekt. Gir for min del den perfekte balansen mellom plass, størrelse og sportslighet i en bil.

Jeg er helt enig der. Veldig optimalt med plass kontra sportslighet. Skal jeg kun ha en bil er det ganske perfekt. (med mindre man har barn )

Lenke til kommentar

Hva mener dere at er den perfekte størrelsen på en bil?

E-klasse/A6/5-serie. Føler nesten en bil må være såpass stor eller større før den er god å kjøre ,små biler og SUVer er så stumpete å kjøre. Nei brei lav og myk er tingen (så lenge det ikke er ei dame man snakker om).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Karosseriet Saab brukte på 9-3 fra 1999 til 2002/2003 syns jeg er perfekt. Bilen er ikke så veldig stor, men måten karosseriet er bygd på gjør at du får et imponerende bagasjerom, og ganske grei plass i baksetene. Setet i midten er nok ikke akkurat optimalt da.

Liker egentlig mindre biler, så A3 syns jeg er veldig fin. RS3 er drømmebil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

E-klasse/A6/5-serie.

Spørs litt hvilke årganger vi snakker om nå. En ny 5-serie er jo gigantisk, og trolig større i alle horisontale retninger enn tidligere X5.

Tenker ikke på noen spesifikk generasjon ,i tilfelle forskjellen er størst utvendig etter som bilene har blitt mer og mer polstret med årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...