Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg endelig henta de personlige skilta mine og satt de på den nye bilen, trengt for så vidt ikke betale noe når jeg henta de, det var litt overaskende(men nå har jeg og betalt mer enn nok tidligere da.

 

post-6775-0-34521800-1526669320_thumb.jpg

post-6775-0-61880800-1526669329_thumb.jpg

 

Trenger for så vidt nye rammer også, men må bare bestemme meg for hva tekst jeg skal ha på de.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg endelig henta de personlige skilta mine og satt de på den nye bilen, trengt for så vidt ikke betale noe når jeg henta de, det var litt overaskende(men nå har jeg og betalt mer enn nok tidligere da.

 

IMG_20180518_192121.jpg

IMG_20180518_192059.jpg

 

Trenger for så vidt nye rammer også, men må bare bestemme meg for hva tekst jeg skal ha på de.

Kjør uten rammer. Det er så mye «cleanere». Bruk kraftig dobbeltsidig tape.

Lenke til kommentar

 

Kjør uten rammer. Det er så mye «cleanere». Bruk kraftig dobbeltsidig tape.

Hvis jeg skal utenfor Skandinavia(som er sannsyndlig) må jeg bytte tilbake til de normale skiltene så da er ikke teip veldig optimalt.

Du får kjøpt kraftig borrelås. Det bruker jeg selv.

Lenke til kommentar

 

 

Er V10ere generelt dyre å holde i drift? Eller er det E60 M5 som er dyr i driftskostnader? :huh:

Vanlig oljeskift og slikt blir man ikke ruinert av. Det er først når deler må byttes man blir ruinert.

Jeg tenker jo selvfølgelig på når mannskiten blir ødelagt.

Da hadde jeg ikke ønsket å hatt en gjennomsnittslønn nei.

Lenke til kommentar

 

 

Kjør uten rammer. Det er så mye «cleanere». Bruk kraftig dobbeltsidig tape.

Hvis jeg skal utenfor Skandinavia(som er sannsyndlig) må jeg bytte tilbake til de normale skiltene så da er ikke teip veldig optimalt.

Du får kjøpt kraftig borrelås. Det bruker jeg selv.

 

 

Borrelås av den kraftigere sorten er noe av det mest nyttige en kan ha i huset. Folk som hyller gaffa-tape har tydeligvis aldri opplevd gleden av skikkelig borrelås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Det er samme V10 som sitter i R8 og S8?

 

Og Lamborghini Gallardo :)

Det er en ekstrem forenkling av sakens fakta.

Tar gjerne en liten leksjon? :-)

Lenke til kommentar

 

Er V10ere generelt dyre å holde i drift? Eller er det E60 M5 som er dyr i driftskostnader? :huh:

Vanlig oljeskift og slikt blir man ikke ruinert av. Det er først når deler må byttes man blir ruinert.
Audi sin V10 har hatt noen barnesykdommer, men samtidig har jeg lest det er en veldig kurant motor som kan gå mange mange mil ved riktig service. Det er riktignok trangt, så ting som tar en halvtime på en Corolla som feks bytte startmotor, tar fort noen dager på denne da man må ut med hele motor for å bytte startmotor.

 

Største problemet på V10 som sitter i 2007-09 modellene som feks S6 og S8 er at motoren ikke kjøres hardt nok og den soter igjen pga direkte innsprøytning. Motor er jo tross alt bygd for turtall, men ser at dersom jeg kjører fortere enn normalt, men forsatt normalt med akselerasjon ser motoren sjeldent over 2500RPM da den girer så fort. Og med sperre på nesten 8000RPM må man fort si til politibetjenten som tar fra deg førerkortet at 'jeg måtte bare vedlikeholde motoren'.

 

Jeg skal innrømme at speedometeret uvillig har pekt nærmere 200 allerede da man rimelig fort kommer seg dit og man ikke er vant til det fra forrige bilen og er ganske fartsblind. Feks noen vil leke litt på motorveien og du tar bare en liten kickdown og før du vet ordet av det er du der oppe uten å faktisk mene det...

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Girer den ikke litt senere om du setter den i sportsmodus? Eventuelt girer du bare manuelt og holder turtallet lengre.

Jo det gjør den jo, men hjelper jo ikke med høyt turtall ute å ha pedalen nede så motor yter maks. Og tar man først pedalen i bunn går nåla veldig fort oppover

 

Både S på gir og manuell sammen med F1 giring

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

 

 

Det er samme V10 som sitter i R8 og S8?

 

Og Lamborghini Gallardo :)

Det er en ekstrem forenkling av sakens fakta.

 

Tar gjerne en liten leksjon? :-)

 

Det er den samme grunnkonstruksjonen men motoren har våtsump (tørrsump på Lamborghini Gallardo), annen veiv, andre stempler mm.

Det er vel også noe med ventilløftere eller slikt som er forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...