Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gratulerer Darkbill! Bilder er obligatorisk :D

Fra det ene til noe annet:

Når dere kjører med tilhenger uten bremser og total vekt på over 300kg, holder dere 60km/t? Jeg hadde en tur på 13 mil i dag i jobbsammenheng og kjørte aldri noe høyere enn 60. Var nøye med å slippe forbi biler hele turen.

Kjempefin tur fra Kristiansand til Tønsberg. Mange blikk på veien, og kameraten som kjørte bytte mellom kjøre foran og bak meg sa han hørte eksosen hele tiden, spesielt ved pådrag selv om musikken hans var på det høyeste. Selv hørte jeg ikke noe ved vanlig kjøring. Greit forbruk og, 1.3 på mila med litt rask kjøring. Ikke galt for en bil som har effektanlegg og er justert litt som visstnok skal ha ca 480hk.

Er det V10 eller V8 :-) ?

Endret av boundishh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt lyst til å bring inn høna og egget her. Mener folk at de har det beste bilmerket fordi at det er bilen de har, eller kjøper de en bil fordi de mener at det er det beste bilmerket for dem?

Eller så har jo alle tyske Premium merker pluss Toyota alltid hatt lojale og fornøyde kunder(ifølge norsk kundebarometer) så det er jo ikke rart om man finner folk som ikke er så interessert i andre merker her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bilmerket er stort sett ubetydelig for meg med noen få unntak (ekstra kostnader assosiert med å eie det merket f.eks.).
Er mye mer opphengt i modeller og hva de tilbyr sammenlignet med modeller hos andre bilmerket. 

Noen er selvfølgelig lojale mot et bilmerke uansett hva.

Lenke til kommentar

Gratulerer Darkbill! Bilder er obligatorisk :D

Fra det ene til noe annet:

Når dere kjører med tilhenger uten bremser og total vekt på over 300kg, holder dere 60km/t? Jeg hadde en tur på 13 mil i dag i jobbsammenheng og kjørte aldri noe høyere enn 60. Var nøye med å slippe forbi biler hele turen.

Kjempefin tur fra Kristiansand til Tønsberg. Mange blikk på veien, og kameraten som kjørte bytte mellom kjøre foran og bak meg sa han hørte eksosen hele tiden, spesielt ved pådrag selv om musikken hans var på det høyeste. Selv hørte jeg ikke noe ved vanlig kjøring. Greit forbruk og, 1.3 på mila med litt rask kjøring. Ikke galt for en bil som har effektanlegg og er justert litt som visstnok skal ha ca 480hk.
Er det V10 eller V8 :-) ?

5.2FSI V10 suge motor ja

Lenke til kommentar

Har litt lyst til å bring inn høna og egget her. Mener folk at de har det beste bilmerket fordi at det er bilen de har, eller kjøper de en bil fordi de mener at det er det beste bilmerket for dem?

Da vi ble 18 hadde vi jo allerede favorittmerker, så for de fleste begynner det nok ikke med erfaring, men høna. Jeg ville ha Audi siden jeg var 15, kameraten min ville ha golf II, og en annen 325.
Lenke til kommentar

Men nå er det jo subjektive ting som kommer inn i avgjørelsen om hva bil man velger, som utseende, lyd, hvordan den føles å kjøre, sittekomfor, instrumentutforming, mm. dette er jo ting som varierer fra person til person hva som er best her. Og for å komme tilbake til høna og egget så er det jo slik at det kjente liker man oftere enn det ukjente, så ettersom man kjører en bil blir det vanskelig å ikke foretrekke det man kjenner fra det merket når man ser på ting som er subjektive.

Når det kommer til det objektive så er jo de fleste biler veldig like en modell fra konkurrenten også, stort sett går det objektive vel mest på pris vanligvis. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg har aldri eid en Alfa, aldri kjørt en engang, men jeg elsker merket. Har vært favoritten min siden første gang jeg så en i Italia i 1998. Må virkelig få ordnet meg en Giulia eller Stelvio når jeg er ferdig studert og fått meg en fast jobb.

Lenke til kommentar

Ser personlig ikke "frem" til det, men det er uunngåelig. Så lenge det er mulighet for å nyte en bil med bensinmotor i mangfoldige tiår fremover, så er jeg fornøyd. Om det så bare er som kosebil/helgebil.

I fremtiden får man sikkert sportsbiler som er forholdsvis lette og morsomme, men som er også er helelektriske til en god pris. Det kan sikkert bli kult. 

Lenke til kommentar

Tror neppe forbrenningsmotorer kommer til å forsvinne for godt. Det kommer til å bli nisje ja, men inntil vi som gamlinger ligger døde under bakken så kommer det nok alltid til å være en interesse for det gamle, og hobbykjøring med bensinmotorer er neppe den store bekymringen for myndighetene.

Vi burde være mer bekymret for selvkjørende biler, da det er en risiko for at veiene blir reserverte for autonome kjøretøy en gang.

Lenke til kommentar

Tror neppe forbrenningsmotorer kommer til å forsvinne for godt. Det kommer til å bli nisje ja, men inntil vi som gamlinger ligger døde under bakken så kommer det nok alltid til å være en interesse for det gamle, og hobbykjøring med bensinmotorer er neppe den store bekymringen for myndighetene.

Vi burde være mer bekymret for selvkjørende biler, da det er en risiko for at veiene blir reserverte for autonome kjøretøy en gang.

Ja du blir nok nødt til å kjøre på egne baner. Akkurat som det er hest og kjerre i dag vil det bli en tid hvor ingen lager bensinbiler og man må på veldig spesialiserte steder for å fikse de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...