Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drømmen min er en Stelvio Q eller Panamera Turbo.

Føler Panamera har blitt så oppskrytt. 90% av dem er unge mannfolk som kjører med dieselmotor. Har ikke noe imot diesel, men på en slik bil blir det som å skrike 'jeg har egentlig ikke råd'

Lenke til kommentar

Skal vi drømme så er det vel en flott elbil pairet med en E31 850CSi, E39 M5 eller E24 M6 som er drømmen. Er mange andre biler enn 20++ år BMWer som står høyt oppe på listen, men de tre har alltid vært det første jeg tenker på når vi snakker om biler av ren lidenskap.

Skal ikke ha noen ny Bærumskjerre i hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Helt enig i at trauste dieselversjoner av flotte biler ødelegger ryktet deres ja, men heldigvis hører kjennere forskjell på diesel og bensin. Er Panamera Turbo med 550 gamp jeg drømmer om, ville aldri besudlet noe så flott med en dieselmotor.

Litt av grunnen til at den andre drømmebilen min er en Stelvio Q er fordi den knapt er synlig i bybildet i Oslo, jeg liker å ha noe litt annet. Kunne forsåvidt gjerne hatt en Giulia Q da jeg ikke er superfan av for høy bil, men Q kommer bare med RWD og det kan være litt drøyt med 510 HK. Har fått høre at man ikke merker høyden i Stelvio Q fordi den sitter så tight på veien, og det er ikke til å stikke under en stol at jeg gjerne vil slippe å krype over alle dumper, hull og trikkeskinner i Oslo by! :-)

Lenke til kommentar

Skal vi drømme så er det vel en flott elbil pairet med en E31 850CSi, E39 M5 eller E24 M6 som er drømmen. Er mange andre biler enn 20++ år BMWer som står høyt oppe på listen, men de tre har alltid vært det første jeg tenker på når vi snakker om biler av ren lidenskap.

Jeg jobbet for den daværende importøren av BMW motorsykler fra '78 til '83. De fikk ta inn 1 bil tollfritt i året, så da kjørte sjefene og selgerne slike. Sjefen hadde 745, nestsjefen 535(?) og selgerne 320 og 323i. Eieren av sistnevnte hadde endog "solbriller og velfrisert bart" inntil Øystein Sunde kom med sin uforglemmelige låt. Da fjernet han barten og la solbrillene vekk.

Selv hadde jeg lyst på en 635CSi. Så en fantastisk utseende svart M-stylet 635CSi i Berlin i 1980 (trur eg), men utenfor rekkevidde for oss dødelige lagerarbeidere. 

Geir :)

Lenke til kommentar

Helt enig i at trauste dieselversjoner av flotte biler ødelegger ryktet deres ja, men heldigvis hører kjennere forskjell på diesel og bensin. Er Panamera Turbo med 550 gamp jeg drømmer om, ville aldri besudlet noe så flott med en dieselmotor.

Litt av grunnen til at den andre drømmebilen min er en Stelvio Q er fordi den knapt er synlig i bybildet i Oslo, jeg liker å ha noe litt annet. Kunne forsåvidt gjerne hatt en Giulia Q da jeg ikke er superfan av for høy bil, men Q kommer bare med RWD og det kan være litt drøyt med 510 HK. Har fått høre at man ikke merker høyden i Stelvio Q fordi den sitter så tight på veien, og det er ikke til å stikke under en stol at jeg gjerne vil slippe å krype over alle dumper, hull og trikkeskinner i Oslo by! :-)

Begge er jo fantastiske biler. Eneste jeg synes trekker ned litt på Panamera, med tanke på at den har V8, er at den ikke lager litt mer lyd med sportseksos. Men en fantastisk bil. Har dog kun prøvd forrige utgave 4S (V8/400hk). Skikkelig kjøremaskin og samtidig god komfort.

Er ikke veldig SUV-frelst, men ser poenget med 510 hk og bakhjulsdrift. Blir litt det samme som MB C63, den spinner lett, selv på tørr asfalt. I alle fall så lenge ikke dekkene er skikkelig varme. Sikkert moro innimellom, men vil heller ha en som kan brukes "fullt ut" sommer, vinter og regnværsdager.

Lenke til kommentar

635CSi (E24) er jo et av de peneste karosseriene noensinne, og da i mine øyne kanskje det peneste karosseriet BMW har produsert. Nydelig sak.

Drømmebiler for meg endrer seg litt hele tiden. Klarer ikke sette sammen en topp 5/topp 10 liste. Men nå er jeg også av typen som liker biler fra alle slags merker. Jeg merket det veldig på Fornebu nå i helgen, og har sett det tidligere også. De eierne som har "null" interesse for andre merker en sitt eget, og snakker gjerne ned på andre merker. Da må din bilinteresse være veldig snever.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Apropos drømmebiler gikk jeg imot alles råd her inne og henter meg en 2008 facelift S8 med Miltek eksos senere idag etter å ha prøvd og sjekket ut nesten alle som er på Finn. Gleder meg som en unge til reisen hjem...

Gratulerer

635CSi (E24) er jo et av de peneste karosseriene noensinne, og da i mine øyne kanskje det peneste karosseriet BMW har produsert. Nydelig sak.

Drømmebiler for meg endrer seg litt hele tiden. Klarer ikke sette sammen en topp 5/topp 10 liste. Men nå er jeg også av typen som liker biler fra alle slags merker. Jeg merket det veldig på Fornebu nå i helgen, og har sett det tidligere også. De eierne som har "null" interesse for andre merker en sitt eget, og snakker gjerne ned på andre merker. Da må din bilinteresse være veldig snever.

Helt enig. Personlig så synes jeg at E31 er vel så fin bil, selv om den kanskje er en misfit når det kommer til de tekniske detaljene.

Lenke til kommentar

Apropos drømmebiler gikk jeg imot alles råd her inne og henter meg en 2008 facelift S8 med Miltek eksos senere idag etter å ha prøvd og sjekket ut nesten alle som er på Finn. Gleder meg som en unge til reisen hjem...

Gratulerer, og lykke til. :p

Lenke til kommentar

Gratulerer, og lykke til. :p

Hehe. Denne hadde flest eiere gjennom tiden, men best historikk. Kun fanatikere og alt er både håndskrevet på et ark hva som er blitt gjort med henvisninger til bilag/fakturaer opp gjennom tiden. Veldig pent eksemplar også. Facelift også, der det skal være utbedret noen barnesykdommer på motoren. Har lest en stund og motoren er ganske så kurant når den blir behandlet riktig (kjørt som den skal og taes godt vare på med service) og skal holde noen hundre tusen kilometer.

Menmen, satser på det beste. Skal ikke brukes så ofte, kjøpte jo Corolla som daily nå :p

Lenke til kommentar

På tide at du valgte ditt ønske fremfor folkets her inne.

Gratulerer med snasn bil. Drev selv å siklet på slike, men hjertet mitt ville ha e34 igjen.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

På tide at du valgte ditt ønske fremfor folkets her inne.

Gratulerer med snasn bil. Drev selv å siklet på slike, men hjertet mitt ville ha e34 igjen.

E34 er en av drømmebilene og, men hatt en 1992 bil før så vet hvor mye pes det er, spesielt med rust og småfeil. Skulle dog gjerne kjøpt et låvefunn som bare trenger å bli polert med 10 000km glemt av en gammel mann.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 biler jeg kan si at jeg drømmer om å eie.

Disse er alle mercedeser og de er W124 300E AMG Hammer, W124 500E og en W201 190E 2.5 Evolution II.

Antar at bare 500E er noenlunde oppnåelig mens de andre to er enhjørninger.

Endret av Fictivision
Lenke til kommentar

Gratulerer Darkbill! Bilder er obligatorisk :D

Fra det ene til noe annet:

Når dere kjører med tilhenger uten bremser og total vekt på over 300kg, holder dere 60km/t? Jeg hadde en tur på 13 mil i dag i jobbsammenheng og kjørte aldri noe høyere enn 60. Var nøye med å slippe forbi biler hele turen.

Lenke til kommentar

Absolutt. Så en slik på Cars & Coffee på Øvrevoll for 1-2 uker siden. Nydelig. Drømmen hadde vært en M635CSI om jeg skulle hatt en veteran av nyere dato.

Enig ift. de som kun ser på egne merker som det beste. Bare min personlige oppfatning/erfaring, men har ofte opplevd særlig BMW-eiere slik. Med det mener jeg selvsagt ikke at flesteparten av BMW-eiere er slik. Selv liker jeg både Audi, BMW, MB, Alfa Romeo og masse annet.

Lenke til kommentar

Gratulerer Darkbill! Bilder er obligatorisk :D

Fra det ene til noe annet:

Når dere kjører med tilhenger uten bremser og total vekt på over 300kg, holder dere 60km/t? Jeg hadde en tur på 13 mil i dag i jobbsammenheng og kjørte aldri noe høyere enn 60. Var nøye med å slippe forbi biler hele turen.

Kjempefin tur fra Kristiansand til Tønsberg. Mange blikk på veien, og kameraten som kjørte bytte mellom kjøre foran og bak meg sa han hørte eksosen hele tiden, spesielt ved pådrag selv om musikken hans var på det høyeste. Selv hørte jeg ikke noe ved vanlig kjøring. Greit forbruk og, 1.3 på mila med litt rask kjøring. Ikke galt for en bil som har effektanlegg og er justert litt som visstnok skal ha ca 480hk. Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...