Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noe spesielt som gjør at Santander er eneste banken som gir ekstraordinære billån egentlig? Alle vanlige banker gir jo feks maks 15 år nedbetaling på bilens levealder, altså låner du til 2007 modell nå må bilen være nedbetalt innen 4 år så det totalt er 15 år, mens hos Santander kan man enkelt få 10 år nedbetaling på en allerede 20 år gammel bil feks.

Subaru Legacy jeg kjøpte som var verdt litt over vrakpant fikk kjøper faktisk lånt 35k med fullkasko til en 92 modell..

Lurer selv på hvordan Santander gjør dette. Virker ikke som kjøper var særlig smart da. Låne 35k for å kjøpe en 92' legacy? Som han pga lånet må ha kasko på. "Smil, du har gjort en god deal" Endret av boundishh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Noe spesielt som gjør at Santander er eneste banken som gir ekstraordinære billån egentlig? Alle vanlige banker gir jo feks maks 15 år nedbetaling på bilens levealder, altså låner du til 2007 modell nå må bilen være nedbetalt innen 4 år så det totalt er 15 år, mens hos Santander kan man enkelt få 10 år nedbetaling på en allerede 20 år gammel bil feks.

Subaru Legacy jeg kjøpte som var verdt litt over vrakpant fikk kjøper faktisk lånt 35k med fullkasko til en 92 modell..

Lurer selv på hvordan Santander gjør dette. Virker ikke som kjøper var særlig smart da. Låne 35k for å kjøpe en 92' legacy? Som han pga lånet må ha kasko på. "Smil, du har gjort en god deal"

Fordi Santander vet at folk som tar opp denne type lån er de enkleste å fange i kredittgjeldtsunamien. Det kan i grunn sammenliknes med det dårlige språket i Nigeriabrevene, det er nemlig ikke tilfeldig at det er elendig grammatikk, det er for å fange de mindre intelligente som ikke har så god kjennskap til verdensspråk.

Lenke til kommentar

Lurer selv på hvordan Santander gjør dette. Virker ikke som kjøper var særlig smart da. Låne 35k for å kjøpe en 92' legacy? Som han pga lånet må ha kasko på. "Smil, du har gjort en god deal"

Fordi Santander vet at folk som tar opp denne type lån er de enkleste å fange i kredittgjeldtsunamien. Det kan i grunn sammenliknes med det dårlige språket i Nigeriabrevene, det er nemlig ikke tilfeldig at det er elendig grammatikk, det er for å fange de mindre intelligente som ikke har så god kjennskap til verdensspråk.

Nja, det er mange fine biler som har gjeld hos Santander, og det er ikke det at de gir lån mye enklere på alt. På noen forskjellige prøvesøknader har jeg feks fått godkjent noe hos DnB men ikke hos Santander, samt omvendt.

Men jeg tror nok dem tjener veldig mye på å tilby lån og tjenester som andre banker ikke tilbyr. Feks lang nedbetalingstid.

Lenke til kommentar

Har ikke Santander generelt høyere renter enn andre? Dessuten er det jo lettere for hvermannsen å betale 300/mnd enn 3000/mnd, så selv om renta er lik blir jo totalbeløpet og ergo fortjenesten til banken mye høyere.

Grunnen til at vanlige fornuftige banker ikke gir 20 år lån på en 10 år gammel bil er jo at pantet(bilen) er borte eller verdiløst lenge før lånet er ferdig betalt, altså får de elendig sikkerhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er ikke mange som dukker opp per år, og jeg synes det ser ut som mange av bilene har vært litt så som så. Det kan være at du finner en restaurert, men da må du nok regne med å betale ganske mye. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Sett mye skilt her i området 'stengt xx pga sykkelritt klxx til xx'

Kan de bare stenge av veien slik en time eller to? Hvordan skal jeg komme meg hjem og ut? Der jeg bor feks blir eneste inngangen stengt da

Om det er eneste mulige vei til deg er det bare å drite i sperringa! :-)

Lenke til kommentar

Kan de bare stenge av veien slik en time eller to? Hvordan skal jeg komme meg hjem og ut? Der jeg bor feks blir eneste inngangen stengt da

Hvis det bare er et par timer går det vel an å planlegge slik at du enten er hjemme hele tiden eller er utfor sperringen hele tiden? I og med at du får varsel en del dager på forhånd, og at det kun er snakk om et par timer, så bør det være mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Foreldrene mine bor opp en bakke som alltid blir sperret av sykkelritt, der er det riktignok vakter som slipper biler igjennom når det er mulig, så det går som regel veldig fint. 

Lenke til kommentar

Hvis det bare er et par timer går det vel an å planlegge slik at du enten er hjemme hele tiden eller er utfor sperringen hele tiden? I og med at du får varsel en del dager på forhånd, og at det kun er snakk om et par timer, så bør det være mulig.

Nja, varslet og varslet. Er et skilt langs veien med små bokstaver bare. Er jo tanken at de stenger av et helt nabolag med mange hundre beboere som blir fanga.

Lenke til kommentar

Fantastisk oppmøte på Fornebu i dag i regi av NSK (Norsk Sportsvogn Klubb). Anbefales å reise neste år for de som ikke har vært der. Alltid morsomt å se hva folk har gjemt i garasjen sin og som (dessverre) bare blitt tatt ut på spesielle dager.

Er virkelig mye folk i dette landet med mye kroner i lommeboka. Å se en splitter ny Huracan Performante med det som så ut som ALT av ekstrautstyr tikket av på lista blant annet. Rå kjerre.

Ferrari 250 GT (husker ikke akkurat hvilken type, men en av de eldste), Bugatti Type 44, Renault 5 Maxi Turbo, og så utrolig mye forskjellig og unikt.

Lenke til kommentar

Spaserte nedover gata med bikkja i solskinnet for et par dager siden, da jeg hørte en en god gammeldags brumlelyd bak meg. Fikk ikke snudd meg fordi bikkja ble opptatt av noe og begynte å trekke, men rakk å se stjerten på en Jaguar XK 140 eller 150. Det, eller en 120, var drømmebilen i gamle dager, etter at jeg "vokste fra" V8 amcars, som var drømmebilen etter barndommens Ferrari-drøm.

Så ble jeg gift og kjøpte en brukt (og dessverre rusten) blå boble. Deretter en brukt Sierra og deretter en brukt Bluebird. Drømmer og realiteter kræsjer av og til...

Drømmebilen i dag hadde vært en liten elbil i byen, en XK på solskinnsdager, en Ferrari på landeveien og en Jeep Wrangler når jeg kom fram på hytta hvor vi ikke får lage vei av krøtterstien ned. Og at jeg hadde råd til alle fire..  :wee:

Ikke at jeg trenger en Ferrari på landeveien, eller en Wrangler på hytta, så dårlig er den krøtterstien ikke. Men skal man først drømme... :)

Geir :)

Lenke til kommentar

Spaserte nedover gata med bikkja i solskinnet for et par dager siden, da jeg hørte en en god gammeldags brumlelyd bak meg. Fikk ikke snudd meg fordi bikkja ble opptatt av noe og begynte å trekke, men rakk å se stjerten på en Jaguar XK 140 eller 150. Det, eller en 120, var drømmebilen i gamle dager, etter at jeg "vokste fra" V8 amcars, som var drømmebilen etter barndommens Ferrari-drøm.

Så ble jeg gift og kjøpte en brukt (og dessverre rusten) blå boble. Deretter en brukt Sierra og deretter en brukt Bluebird. Drømmer og realiteter kræsjer av og til...

Drømmebilen i dag hadde vært en liten elbil i byen, en XK på solskinnsdager, en Ferrari på landeveien og en Jeep Wrangler når jeg kom fram på hytta hvor vi ikke får lage vei av krøtterstien ned. Og at jeg hadde råd til alle fire.. :wee:

Ikke at jeg trenger en Ferrari på landeveien, eller en Wrangler på hytta, så dårlig er den krøtterstien ikke. Men skal man først drømme... :)

Geir :)

I drømmer er alt lov ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...