Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den koster vel en tre ganger det i Norge med avgifter uansett -_-

 

Bil? Her er en bil! 2010_genesis_coupe.jpg

Motorer:

2.0 Turbo 210hk

3.8 V6 306hk

 

Ja, nevnte jeg RWD?

 

Men ikke i Norge! :(

 

Jeg syntes ikke den bilen der er særlig fin.

Drømme riskoker må være en Nissan S15 med riktig stance og felger :dribble:

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

<snip>

 

Jeg syntes ikke den bilen der er særlig fin.

Drømme riskoker må være en Nissan S15 med riktig stance og felger :dribble:

Tro meg. Den der blir "årntli'" rå vist du får på litt felger og pene fangere!

Det der er var en bil jeg kunne tenkt å ha ståendes på gårdsplassen.

Lenke til kommentar

Importert isåfall, fra USA antakeligvis. Men det er bra det kommer noen av de til Norge nå, så får vi en bruktpris etterhvert, og da blir det mer import av brukte Genesiser senere, som dumper prisen på de som allerede er her. Win-win for oss som kjøper brukt :D

Lenke til kommentar

Ser den selges i Tyskland, men kun i 3.8L V6, som for de fleste er uinteressant. Stor motor, høyt forbruk, og det blir lite aftermarketdeler som smidd innmat tilgjengelig. 2.0T er mye mer interessant både for det norske markedet og tuning til både gate og banebruk.

Lenke til kommentar

Den koster vel en tre ganger det i Norge med avgifter uansett -_-

 

Bil? Her er en bil! http://www.thetorquereport.com/2010_genesis_coupe.jpg]

Motorer:

2.0 Turbo 210hk

3.8 V6 306hk

 

Ja, nevnte jeg RWD?

 

Men ikke i Norge! :(

Tenkte på den også da jeg postet videoen. Den er skikkelig fin, og er den ikke liksom arvtageren etter "Coupe"? Er jo ikke mye sprell i lineupen i Norge fra koreanerne/japsene. I USA har de sinnsykt mye fint som aldri kommer hit.

 

Kan dog bli spennede med den nye Toyota Celica-saken som jeg ikke husker hva heter.

Lenke til kommentar

SR-motorene er bra, evnt. går det å bytte til en RB, aller helst 25, da du henter kassa fra en RWD og ikke 4WD som 26ern er.

 

Drivverk og understell kan oppgraderes og forsterkes. Og da holder 200SX i massevis :)

 

SR motoren er bygd med en idiotisk svakhet i mellom sylindrene i en form av Oljekanal(?)

Dessverre har jeg sett for mange av disse motorene gi etter i denne biten når hestene passeres 350/400whp.

Se bildet:

turp_0807_01_z+project_low_buck_sr20de_part_2+block.jpg

Personlig, vist han skal ha japansk og i 200/silvia-sjangeren, så ville jeg vurdert en ferdig ombygd ps13 med toppen 350hk eller bygd om med RB20dett eller RB25det. Dette er det feteste nissan har kommet med av denne serien.

Skulle jeg anbefalt han driftebil så skulle jeg og vist hva han selv hadde likt og et CA budsjett.

 

Mye fett å velge i mellom av europeiske og amerikanske biler til sladding!

Lenke til kommentar

Importert isåfall, fra USA antakeligvis. Men det er bra det kommer noen av de til Norge nå, så får vi en bruktpris etterhvert, og da blir det mer import av brukte Genesiser senere, som dumper prisen på de som allerede er her. Win-win for oss som kjøper brukt :D

 

Nei, den er offisielt tatt inn av Hyundai-importøren. Gleder meg til å prøve. :)

Har vært snakk om det en stund, men de har tydeligvis ikke kommet til landet før nå.

Lenke til kommentar

SR-motorene er bra, evnt. går det å bytte til en RB, aller helst 25, da du henter kassa fra en RWD og ikke 4WD som 26ern er.

 

Drivverk og understell kan oppgraderes og forsterkes. Og da holder 200SX i massevis :)

 

SR motoren er bygd med en idiotisk svakhet i mellom sylindrene i en form av Oljekanal(?)

Dessverre har jeg sett for mange av disse motorene gi etter i denne biten når hestene passeres 350/400whp.

Se bildet:

turp_0807_01_z+project_low_buck_sr20de_part_2+block.jpg

Personlig, vist han skal ha japansk og i 200/silvia-sjangeren, så ville jeg vurdert en ferdig ombygd ps13 med toppen 350hk eller bygd om med RB20dett eller RB25det. Dette er det feteste nissan har kommet med av denne serien.

Skulle jeg anbefalt han driftebil så skulle jeg og vist hva han selv hadde likt og et CA budsjett.

 

Mye fett å velge i mellom av europeiske og amerikanske biler til sladding!

Europeiske? Gamle Sierraer og Opeler? Fett? You lost me there. Resten er overprisa Audier med quattro, eller urgamle biler. Har jo selvfølgelig italienske sportsbiler, men det er ikke det første jeg tar med meg på Vålerbanen. Usa har ikke mye gamle biler som egner seg. Store biler på nærmere 2 tonn med fjærer så myke at man kan presse de sammen med hendene. De få bilene fra USA som er brukbare er alt for nye eller alt for dyre (gamle Mustanger og andre pony-cars).

 

greit, det GÅR å drifte med en Sierra, eller en Charger. Men det blir så mye dyrere enn å komme med en lett liten japse til en mye lavere pris. 300hk på en 200sx S14 og du kan fint leke deg på banen.

Lenke til kommentar

Tydligvis at du har lite innsikt i hvilke biler som produseres i Europa og statene. Og hvorfor drar du inn audi, av alle biler, når det er snakk om drifting her?

 

Skal man ha ren banebil så er det _MYE_ å spare når man importerer bil i forhold til å importere en bil for bruk etter gata. Så du kan nok bli overrasket over hvilke biler man da kan få inn til Norge uten å tømme lommeboka alt for mange ganger.

Lenke til kommentar

Tydligvis at du har lite innsikt i hvilke biler som produseres i Europa og statene. Og hvorfor drar du inn audi, av alle biler, når det er snakk om drifting her?

 

Skal man ha ren banebil så er det _MYE_ å spare når man importerer bil i forhold til å importere en bil for bruk etter gata. Så du kan nok bli overrasket over hvilke biler man da kan få inn til Norge uten å tømme lommeboka alt for mange ganger.

Du sa ikke importering, du sa europeiske og amerikanske biler, ikke EU/US-importerte biler.

 

Det er fortsatt ikke en dritt av bakhjulstrekkere fra Europa. BMW greit nok, men jeg hører sjelden om driftere som bruker europeiske biler, eller amerikanske. Det jeg har sett på TV av drifting har det vært ett team i Formula Drift som har kjørt amerikansk, resten har kjørt japansk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...