Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noe anbefaling til enkel billig bruks/konebil? Der jeg helst kan fikse det meste selv.

Tenker noe 10 år gammel VAG med 1.9TDI..?

10 år gammel er årsmodell 2009(første reg 08), her er det jo fortsatt en haug med elektronikk og delebytter som må kodes i VAGCOM.. så hvis du skal fikse det meste selv hadde jeg heller sett på 15-20 år gammel japaner. Før hadde kona en 94 323 med 100+hk, automat og hengerfeste, den var faktisk ganske optimal.

Ja tenkte egentlig 15 ish år gammel. Rundt Golf 4 med 1.9tdi. Svogeren min som er mekaniker har full peiling på VAG og kan fikse alt som er plusspunktet. De hadde en 2002 A4 1.9TDI 6 trinns manuell chips til 180hk før de fikk nybilen. Kunne kjøre litt over 1000km på 60 liter diesel faktisk...

Tenkte helst noe billig rundt 20 lapper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe anbefaling til enkel billig bruks/konebil? Der jeg helst kan fikse det meste selv.

Tenker noe 10 år gammel VAG med 1.9TDI..?

10 år gammel er årsmodell 2009(første reg 08), her er det jo fortsatt en haug med elektronikk og delebytter som må kodes i VAGCOM.. så hvis du skal fikse det meste selv hadde jeg heller sett på 15-20 år gammel japaner. Før hadde kona en 94 323 med 100+hk, automat og hengerfeste, den var faktisk ganske optimal.
Ja tenkte egentlig 15 ish år gammel. Rundt Golf 4 med 1.9tdi. Svogeren min som er mekaniker har full peiling på VAG og kan fikse alt som er plusspunktet. De hadde en 2002 A4 1.9TDI 6 trinns manuell chips til 180hk før de fikk nybilen. Kunne kjøre litt over 1000km på 60 liter diesel faktisk...

Tenkte helst noe billig rundt 20 lapper

kjøper du vag for 20k kommer du til å bli godt kjent med din svoger hvertfall.. i den prisklassen må du gå for asiatisk. Evt kanskje en utstyrsribbet caddy om det absolutt skal være vag, de pleier være billige.
Lenke til kommentar

Nice. Motor og utstyr?

Er en 330e iPerformance, så en B48 motor med 180hk som sammen med den elektriske motoren(som jeg tror er på ~90hk) gir til sammen 252hk

Utstyr er 'Edition M Sport' pakke og  'eDrive edition' pakke og noe utvalgt ekstrautstyr som ikke var i noen av de pakene (HUD er vel eneste verdt å nevne)

Lenke til kommentar

Nice. Motor og utstyr?

Er en 330e iPerformance, så en B48 motor med 180hk som sammen med den elektriske motoren(som jeg tror er på ~90hk) gir til sammen 252hk

Utstyr er 'Edition M Sport' pakke og  'eDrive edition' pakke og noe utvalgt ekstrautstyr som ikke var i noen av de pakene (HUD er vel eneste verdt å nevne)

Gratulerer med flott bil!

Lenke til kommentar

Nice. Motor og utstyr?

Utstyr er 'Edition M Sport' pakke og 'eDrive edition' pakke og noe utvalgt ekstrautstyr som ikke var i noen av de pakene (HUD er vel eneste verdt å nevne)

Vakkert! Og mye bang for the buck med iPerformance. Ser gjerne flere bilder samt interiør.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå er vel Care-programmet litt mer enn bare det. Lanseringstilbudet på Care by Volvo var ganske greit priset, men det er ikke kjemperimelig nå lenger.

Nei, er jo litt satt på spissen.

Men om man kjøper en ny XC40 i dag med vanlig billån, betaler forsikringen, servicer og dekkhotell selv, så tviler jeg på at det hele ender i nærheten av 10 000 i måneden over 2 år.

For å ikke glemme at man ikke sitter igjen med bilen etter 2 år med Care.

Så sånn sett er det jo mer sammenlignbart med leasing.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Da er den nye bilen på plass, estoril blå er en veldig fin farge så glad jeg gikk for den isteden for rød i denne runden :) Så nå finner jeg vel snart ut hvor vanskelig det er å flytte personlige skilt til en ny bil.

Gratulerer med fin bil i veldig kul farge! Hadde 330e selv en stund, var fornøyd med den. Med ladetilgang så snittet jeg på under 0.4 l/mil de 7-8000 kilometerne jeg kjørte den.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Merker man den ekstra vekta godt kontra en «vanlig» 3-serie?

Ikke i daglig bruk synes jeg, men når du kjører aktivt så merker man det litt ja. Du får den ikke med adaptivt understell.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Girer den når den kjører på strøm eller er det 1 trinn da?

Trinnløst på ren el-drift ja, men du merker nesten ikke når bensinmotoren kobler inn og ut. 8-trinnskassen er veldig ålreit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...