Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Mange steder det er en slik lås på håndtaket på bensinpumpen, har brukt det flere ganger selv. Men jeg skrur alltid av motoren uansett.

Mange steder i Norge? Kan ikke si at jeg noen gang har sett det på en bensinpumpe her til lands.

Ja. Til daglig fyller jeg riktignok mest i Bærum. Godt mulig det er mer vanlig på dieselpumper, men har altså fylt på denne måten med 98-bensin flere steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stor årsak til det kan jeg tippe er fordi vi ikke har lås på håndtaket slik som i den videoen, så vi må faktisk stå og klemme inn på pumpen, noe som gjør at vi ikke kan bevege oss, og som holder oss jordet til bilen.

Mange steder det er en slik lås på håndtaket på bensinpumpen, har brukt det flere ganger selv. Men jeg skrur alltid av motoren uansett.

Det har jeg aldri sett på en bensinpumpe.

Jeg har fylt 98-bensin siden i fjor høst og sett og brukt det flere steder.

Lenke til kommentar

En stor årsak til det kan jeg tippe er fordi vi ikke har lås på håndtaket slik som i den videoen, så vi må faktisk stå og klemme inn på pumpen, noe som gjør at vi ikke kan bevege oss, og som holder oss jordet til bilen.

Det har jeg aldri sett på en bensinpumpe.

Det er vel kun på dieselpumper sist jeg sjekket, nettopp pga risiko med bensin

Som sagt, finnes på bensinpumper også, i alle fall 98 blyfri (Esso og Shell), men ikke overalt.

Lenke til kommentar

Man kan vel bare bruke en egen liten metallstang og stikke inn i hullet dersom man er for lat å holde pistolavtrekkeren inne og denne funksjonen mangler? Tar forbehold om evt brudd på en eller annen lovgivning...

Da jeg hadde bensinbil pleide jeg bare kile tanklokket mellom trigger og rammen på pistolen. På dagens biler er jo dog ofte lokket festet med en slags gummitråd e.l., men har man vanlig løst lokk passer det akkurat fint inni der. Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1.8t og 2.0t er samme motoren, begge er 2.0, men 1.8 er betegnelsen på den med 150 hk.

Begge er helt like unntatt hjernen, og man får ca 220 hk med optimalisert software på begge de.

Godt å vite, takk. :p

Hirsch er fint søkeord når du titter på saab. De leverte sammen med saab chip med garanti. 220 gamp og drar godt. Videre ville jeg styrt unna de som er chippa med BSR da det kan virke som denne chipen er tuna litt off og dermed kanskje har bidratt til endel raste motorer. (Ref saab forum jevnt over)

Ellers er jo vector klart finest, som stasjonsvogn (kanskje subjektiv mening men :p )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Speedparts er bra ja. De hadde jo også et veldig fint verksted ved Kjeller i Lillestrøm, men tror de har flyttet. Kunnskapsrike folk som jobber der.

Men Hirsch er absolutt det man burde vurdere hvis man skal chippe. Var vel det eneste firmaet som kunne tune bilen din og du brøt ikke garantien.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig motivasjonen bak å ikke ville holde inne hendelen mens man fyller? Sliter litt med å se noen gevinst der.

Sist jeg brukte det var det for å sjekke motoroljen mens jeg fylte ;)

Greit med bil som har peilepinne? Er jo noen nyere biler som ikke har det lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hva er egentlig motivasjonen bak å ikke ville holde inne hendelen mens man fyller? Sliter litt med å se noen gevinst der.

Greit med bil som har peilepinne Er jo noen nyere biler som ikke har det lenger.

Hvordan peiler du oljen da?

Lenke til kommentar

Greit med bil som har peilepinne Er jo noen nyere biler som ikke har det lenger.

Ok, trodde alle hadde det jeg, unntatt elbiler, men da fyller man jo heller ikke bensin :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...