Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tyske biler er hva som er betraktet som dyre biler i USA. Mustang er ikke dyre biler, men de er heller ikke billige. Årsaken til at vi har lyst til å påpeke Mustang som "ikke dyre" er fordi de er svindyre her i Norge. Det er fortsatt en bil som starter på 26.000 USD.

 

Escalade og C300 er derimot i luksus segmentet til GM, og plastfaktoren er tilsvarende alle andre amerikanske biler.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Tyske biler er hva som er betraktet som dyre biler i USA. Mustang er ikke dyre biler, men de er heller ikke billige. Årsaken til at vi har lyst til å påpeke Mustang som "ikke dyre" er fordi de er svindyre her i Norge. Det er fortsatt en bil som starter på 26.000 USD.

 

Escalade og C300 er derimot i luksus segmentet til GM, og plastfaktoren er tilsvarende alle andre amerikanske biler.

Synes det ser ut som caddilac har tatt seg opp litt på interiør-finish, men nå har jeg bare sett bilder da. Endret av boundishh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Mustang startet på noe sånt som $ 17000 for 5-10 år siden, hva har skjedd?

 

Interiørene i amerikanske biler er vel godt nok for dem, og customizing av biler er jo stort der borte. Mange oppgraderer Escaladene sine hos tredjepart.

Lenke til kommentar

Jeg var innom Finn i påska å så på Mustanger. Helt vanvittig at et år gamle 2.3 liters firere bare så vidt kommer under 700k.

 

Unnskyld Ford Norge, men bilene dere importerer mangler halve motoren

En slik bil må jo ha ordentlig motor, ja. Blir som når man ser ne Porsche med dieselmotor. 'har egentlig ikke råd til bilen'

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Sett to stykker i nærheten av meg, meningsløs bil. Jeg forstår ikke hva BMW driver med, nå har de 1 til 7-serie og X1 til X7. Pluss i3 og i8. Det er for mange biler...

Lenke til kommentar

Jeg anerkjenner bare 3, 5, 7 og 8-serien, men jeg ser jo hva de driver på med når de blant annet har splittet opp 3-serien til å kun være en 5-dørs liten sedan, fremfor alt fra compact og coupe/cabriolet, til sedan, slik som E46 var.

 

Det er også viktig å huske på at BMW er et av få merker som ikke er en del av et stort konglomerat, så de er nødt til å dekke segmenter som snørrungefraktere (2-serie gran tourer), og superkompakte citybiler (i3) selv, under eget merke.

Lenke til kommentar

i3 er en compliance bil for å få lov til å selge gas guzzlers til de over dammen, og senker snittet på flåteutslippet.

Det begynner å bli vel mange modeller, de har jo Mini også som er mye av det samme mtp motor, gir osv på en del av modellene.

Som andre merker er de bare nødt til å følge markedet skal de overleve. Skal man ha en BMW i dag som virkelig får frem det en BMW står for, da koster det svært mye. Biler som X2 18d eller 218d gran tourer representerer få av BMWs anerkjente kvaliteter og tradisjoner, men selger mye kun på merket, og da ofte til folk som er nye med merket.

Lenke til kommentar

Eeeh. Ikke helt sikker på om jeg er enig i det. i3 er en storselger til BMW, og det er lagt utrolig mye R&D inn i bla. karbonfiber monocoque chassis, noe som sier det stikk motsatte av at det er en afterthought for å følge compliances.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Storselger er vel et relativt begrep. Bilen er avansert, spesiell og holder en høy kvalitet, uten tvil. Prisen er dog høy ut fra hva man får, og den selger ikke mye i USA, i 2017 solgte de 6 tusen i3 i hele USA. De har nå uttalt at de vil gå bort fra denne strategien med egne spesielle modeller for EV og heller putte alle drivlinjer inn i samme chassis, så bygges det etter hva det er etterspørsel etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...