Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med hvilken stol som passer er nok veldig innviduelt, for han som eier bilen bruker denne ofte til Sverige, Tyskland og Nederland uten å være utsatt for samme problem/utfordring som meg her.

De sports-stolene(ikke bøttestolene) som blant annet sitter i mk6 Golf R hadde jeg ingen problemer med å kjøre samme distanse som jeg gjorde i Mercedesen i går og i dag.

Ja, det er det helt klart. Ellers er nok stolene i de nye sannsynligvis en del bedre. Jeg har også sittet godt i VW sine sportsseter, de er faktisk bedre enn Mercedes sine standard sportsseter i C-klasse. Litt bedre sidestøtte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Nye Leaf er ingen fryd for øynene, tipper de hadde solgt ca. 3 stk i året hadde den ikke vært elbil. 

Nåja, Nissan Note solgte da mer enn tre i året.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nye Leaf ser i det minste bedre ut enn den gamle. Hovedargumentet for å kjøre en Leaf er at du bidrar med å slite de ut, slik at de fortere blir sendt til bilopphuggeren.

Ikke at den gamle var noe fin, den var etter min mening "bare" veldig kjedelig.

Den nye er direkte stygg, hjelper heller ikke at de fleste har valgt en utvaska grønnfarge på bilen.

Lenke til kommentar

Visste ikke at Audi TT kom med dieselmotor? Blir ikke det litt feil? :p

Dagens TT gjør vel ikke det? Men jeg vet at 2. gen fikk en toliters diesel med 184hk, quattro og manuellt gir etterhvert. Solgte ikke så mange av den, men noen utvalgte knøler bedrev blasfemi...

Det var en 2012 modell, ja. Med 170hk i følge svv sine sider. 

Viktig å spare noen kroner i drivstoffutgifter vet du ;-)

Vel, han kjøpte et par wienere for en tier på circle k, så du har nok rett ;-) 

Lenke til kommentar

V90 og XC90 er flotte biler de, men de er for dyre. Skal man ut med de summene mener jeg man får langt mer verdig hos BMW, Mercedes og Audi. Volvoene er kanskje ørlite tryggere, men de tyske gigantene er ikke akkurat usikre heller.

Volvo er øvre middelklasse til premiumpris.

Etter å ha sett nyeste Top Gear episoden har jeg blitt litt skeptisk til hvor mye av gamle Volvo tankeganger som har blitt med, når de klarer å ødelegge 2 volvoer ved kjøring som ikke engang var ett problem for en Alfa må man begynne å lure.

Reagerte også på dette, men virker som det "bare" er motorfestene som var problemet. Når det er sagt fikk de bilene det jeg vil kalle skambank, og utifra filmen så virket det som Harris kjørte mye hardere en det LeBlanc gjorde.

Enig i at Volvo priser seg for dyrt. Men allikevel selger de relativt godt her? Føler jeg ser nye Volvoer i Oslo hele tiden. Tror nordmenn generelt også har et ganske godt forhold til Volvo og produktene de leverer. På Top Gear-klippet sa vel Harris at hans XC60 kostet over 50.000 GBP, noe som er dyrt i Storbritannia.

Nordmenn er vanedyr, også har Volvo et mer folkelig image enn Audi, BMW og Mercedes. Jeg ser spesielt mange kvinner kjøre rundt i XC60 og XC90, og generelt sett (ja, nå er jeg fordomsfull) er kvinner litt mer opptatt av estetikk enn kjøreegenskaper, komfort og støynivå. Når Volvo "alltid" har vært kjent som verdens tryggeste bilmerke selger de nok også mye på det.

De har hatt det fram til nå, ja. Siste generasjon med biler fra Volvo har tatt et betydelig hopp og ligger strengt talt i samme marked som de tre store tyske. 

Du er en merkelig skapning hvis du mener S90 Excellence ikke er en premium bil for snobber.

https://www.youtube.com/watch?v=CwKyDy1stwA

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Nye Audi A7 er virkelig lekker. Står høyt på lista over drømmebiler nå.

Hmm, har ikke blitt helt venn med det nye designet, men likte og liker den forrige veldig godt. Trengte noe tilvenning, husker jeg, men den nye føler jeg blir litt for "clean"/mangler personlighet, liksom. Men må selvsagt se den i virkeligheten. Kunne tenke meg å prøve 3 litt forskjellige biler: Nye BMW 540ix, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio og nye A7. OG nye MB CLS, kom jeg på ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

S90 kan være så fin den bare vil inni, men når ingen av Volvos modeller kommer med mer enn fire sylindre, er for lite lydisolerte og har elendig kjørefølelse er det ingen premiumbil.

Så nei, i praksis ligger de godt under på tross å ha lagt seg på samme prisnivå.

Lenke til kommentar

S90 kan være så fin den bare vil inni, men når ingen av Volvos modeller kommer med mer enn fire sylindre, er for lite lydisolerte og har elendig kjørefølelse er det ingen premiumbil.

Så nei, i praksis ligger de godt under på tross å ha lagt seg på samme prisnivå.

V90 er stort sett fått mye skryt av alle de store magasinene så du overdriver noe kraftig. Og det gjelder også kjøreegenskapene som er avslappet og gode.

At de ligger under er din mening, ingenting annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

De får skryt for interiør og design.

Avslappet og gode ja, men null respons fra veien. Det er langt fler enn meg som anser totaltpakken som hakket under de tyske og dermed en dårligere deal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...