Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Litt tilbake til dette med utdanning og hobby. Kjenner det er litt smått provoserende at jeg i eget hjem ikke kan legge opp en stikkontakt eller legge rør til hageslage selv, men på veien risikerer jeg å møte en som har "fixet bremsene" selv.

Det sagt mener jeg at man burde ha mulighet til å gjøre jobber selv, bare påpeker hvor dumt lovverket er. Hva sier for så vidt forsikringsselskaper til "hjemme reparasjon" av biler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E34 er den fineste bilen, ihvertfall utvendig som noen gang er laget. Det er drømmebil å ha en helt strøken en stående i garasjen.

Ellers kjørte jeg Golf R til fatteren for første gang her om dagen, leken og deilig bil, og fy flate så fin den er å kjøre i 'manuell' med F1 giring. Cirka like rask som S8 V10 jeg kjørte, men er jo en helt annen opplevelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hva er det med E34 og E39? Skjønner ikke hvorfor de er så populære, de er jo ikke så flotte. Alfa Romeo har de disket opp med langt mer sexy biler bare på 2000-tallet, Brera er jo kanskje den nydeligste bilen som noen gang har rullet på veien.

Lenke til kommentar

Hva er det med E34 og E39? Skjønner ikke hvorfor de er så populære, de er jo ikke så flotte. Alfa Romeo har de disket opp med langt mer sexy biler bare på 2000-tallet, Brera er jo kanskje den nydeligste bilen som noen gang har rullet på veien.

Jeg synes E34 er noe av det fineste BMW har produsert av biler visuelt, disse har et ganske så tidløst design med typisk BMW-særpreg. Ellers vitner modellen om en epoke hvor BMW så absolutt gjorde ting riktig. Du har en vel-balansert bil med mye komfort og masse kjøreopplevelse som i sin tid var suveren, og faktisk den dag i dag er en opplevelse mange burde unne seg.

Det hjelper heller ikke på for min del at mine første kilometer med førerkort var i en relativt strøken E34 520.

Lenke til kommentar

Jeg synes E39 er veldig fin og, den ser veldig 'feit' og eksklusiv ut i mine øyne. Men dessverre er det ikke så mange fine eksemplarer siden de blir pimpet opp og brukt av råner hovedsakelig. Slik de kommer fra fabrikken, null senk og standard felger og alt synes jeg de er finest. Kun noe enkel solfilm bak B-stolpen evt.

Lenke til kommentar

Jeg var skikkelig anti-Volvo før de kom med de siste bilene sine nå. V90 XC40 og Polestarbilene er fantastiske. Jeg bor ikke på et snøberg i Arktis så riktig motor for min del må være T6 eller T8. Kan også være at siden mine dager i Møller er talte så må jeg åpne øynene litt - finnes jo masse annet gøy enn Audi og VW nå som jeg ikke får biler til innkjøpspris mer.. :(

Lenke til kommentar

Jeg var skikkelig anti-Volvo før de kom med de siste bilene sine nå. V90 XC40 og Polestarbilene er fantastiske. Jeg bor ikke på et snøberg i Arktis så riktig motor for min del må være T6 eller T8. Kan også være at siden mine dager i Møller er talte så må jeg åpne øynene litt - finnes jo masse annet gøy enn Audi og VW nå som jeg ikke får biler til innkjøpspris mer.. :(

Jeg synes Volvo V90 er en av de få nyere premiumbilene som faktisk ser bra ut.

Jeg snakker skikkelig senk, uoriginal stygge felger, billig angel eyes osv..

Det kan jeg gå med på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...