Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Det blir noe annet å ha automat i en dieselbil. Da er det like greit.

Er det forresten bekreftet at E blir den nye politivogna? Har jo vært en svær sak rundt bytte fra Passat. Mange urimelige krav som ikke lot seg oppfylle osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om hva som er bekreftet jeg, men bilen hadde kjørt nesten 40.000 km, så den har vært i tjeneste litt. Hadde ikke den nye designen på klistremerkene heller.

Var hundepatruljen sin bil om det har noe å si.

Må bare si det er utrolig morsomt å kjøre politibil. Makan til respekt i trafikken har jeg aldri opplevd. Biler som stopper i begge kjørebanene for å slippe meg ut, selv om jeg har vikeplikt. Alle holder god avstand og følger trafikkreglene til punkt å prikke. Aldri sett så mange bruke blinklys før :!:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det blir noe annet å ha automat i en dieselbil. Da er det like greit.

Er det forresten bekreftet at E blir den nye politivogna? Har jo vært en svær sak rundt bytte fra Passat. Mange urimelige krav som ikke lot seg oppfylle osv.

Jepp. Etter det jeg vet er det ingen biler som oppfyller alle kravene, men en modell som er nogenlunde nærme..

Lenke til kommentar

Hehe, jeg slipper ikke frem politiet der de har vikeplikt når de ikke er i utrykning, det blir litt for dumt. Men jeg gjør vel som alle andre og passer ekstra på fart og trafikkregler når jeg kjører bak/foran en politibil, man vil jo helst ikke bli stoppa for småting som det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir så irritert når politiet er på motorveien!! Ofte ligger de selv i 80-90km/t, noe som gjør at alle andre ligger i 70-80km/t. Har selv kjørt forbi politiet flere ganger i 100-110km/t i 90-sone uten at de bryr seg.

No shit!

Skulle reise Krsand - Oslo og alle lå i rundt 110-120 i 100-sone, så ser folk en politibil snike seg på og alle senker farten til 90-100...

EDIT: Jeg har fått høre at ligger man i 120 i 100-sone og forholdene er til rette får det, så driter de i deg.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

UP stopper generelt ikke folk før de kjører over 120km/t i 90-sonen, tror det ikke er verd tiden deres. Råkjøring der i mot (mye fil-bytte, opp og ned i fart osv) kan fort bli stoppet.

Spot on.

Lenke til kommentar

Om trafikken flyter i 110-120, noe den ofte gjør, særlig på E6en, så gir det absolutt ingen mening at politiet plutselig skal stoppe folk fordi de kjører "for fort". Vil så absolutt påstå at E6en, spesielt syd for Manglerud (?), er laget for hastigheter over 100km/t. Jeg pleier ihvertfall å sette cruisern til 110-120 når jeg kommer ut på E6en, og da ligger jeg ofte i høyrefila og overhaler som regel kun vogntog og små møkkabiler som ikke klarer mer enn 100 :p

Lappen ryker vel ikke før man treffer 141km/t uansett...

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Tror jeg så en politibil med den nye dekoren. Var helt umulig å se at dette skulle være en politibil. Hadde det ikke vært for lysa på taket og i grillen hadde ikke jeg lagt merke til den.

Off, dårlig tegn... Så de har altså ordnet seg en semi-sivil-bil.

Nå skal det sies at jeg ikke med selvsyn har sett de nye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg kjører med den innstilling at alle biler er sivilpurk inntill jeg er overbevist om noe annet :D

Haha! Kjenner meg igjen, studerer bilen nøye jeg også før jeg kjører forbi.

Heftig originalt eksosanlegg + div. småsnacks i frontruta = kjører forbi og legger seg fint inn foran bilen og holder fartsgrensen ^^

Lenke til kommentar

Med andre ord kjører du konstant som en nyligsonet prest på avrusning?

Nei, men biler jeg passerer eller har bak meg studeres nøye etter tegn som kan bekrefte/avkrefte om det er sivilpoliti. Dessverre har de sluttet med de ekstra antennene, så må gå litt nøyere i sømmene.

Personlig vil jeg betegne kjøringen min som effektiv, ser langt frem og planlegger felt-valg og hastighet hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

UP stopper generelt ikke folk før de kjører over 120km/t i 90-sonen, tror det ikke er verd tiden deres. Råkjøring der i mot (mye fil-bytte, opp og ned i fart osv) kan fort bli stoppet.

Her oppe får du bot for 54 i 50-sona. Og 64 i 60-sona. Og 84 i 80-sona. Jepp. Nazi-zombier fins faktisk oppe i det kalde nord. De kalles UP, ikke SS nå om dagene.

Ja, og flyt i trafikken her oppe er jo bare en bil så. de har tid til å da den. De kan ikke ta en bil i 110 i 90-sona når det er 100 andre som kjører like fort.

Lenke til kommentar

Joda, i lavere hastigheter er det mye raskere ute å stoppe folk, og jeg snakker om når politiet kjører selv. Ikke farts målinger.

Som sagt, jeg har flere ganger kjørt forbi politiet i 100-110km/t i 90-sone uten at de reagerte, da kjørte resten av bilene i 80..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...