Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvor mange gir skambud her på felger og dekk? Er nesten litt flaut å gjøre, men sett et felger til 12 lapper og vurdere spørre om 6 så henter jeg idag. Og et sett dekk til 6 og by 3 der... Spurte begge om de har fått bud, og de har hatt dem en stund. Føler at dekk/felger er veldig enkelt å få pruta på, de ligger jo bare og tar plass og blir glemt.

Fikk vel et par splitter nye dekk som arbeider verdt 8 lapper, som lå på Finn til lapper, til 2000kr bare. Sa kan hente de nå til den prisen. 'greit, de ligger jo bare her så...'

Det er ingenting som heter skambud så lenge det er noenlunde begrunnet. Men det betyr ikke at selger vil bli overbevist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare å slenge ut et bud i mine øyne, så er det opp til selger om han vil vurdere det eller om det blir avslått umiddelbart. Det jeg syns er skammelig derimot er de som kommer med "hva er den laveste prisen du tar?" eller "hvor lavt er du villig til å gå?". Gi meg heller en pris, ikke kom med sånt piss.

Lenke til kommentar

Faktura sendes? Man skal vel få et forenklet forelegg, så med mindre du skrev under på noe får du nok ingenting.

Manglende førerkort er bare gebyr. Tåpelig at SVV skal drive å gi ut bøter for dette, politiet har jo nettbrett de kan sjekke deg opp på nå og gidder ikke gi bot lenger.

De har jo rett til å gi ut gebyr, samt det står i vegtrafikkloven at dette skal medbringes under kjøring. Så tåpelig tja, på sin plass tja.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare skumlest litt og sett overskrifter, men hva har det egentlig å si for kundene om Tesla går konkurs? Så vidt meg bekjent er jo bilene koblet opp mot dem og får kontinuerlige oppdateringer osvosv? Service? Batterier?

Ved en konkurs vil konkursboet forsøke å realisere de verdier som er igjen i selskapet. Både kundedatabasen og teknologien vil åpenbart bli kjøpt opp av andre. (Eller av Musk selv, med nye investorer.) Så er det selvsagt usikkert hvor god jobb disse gjør, men utover en stans i tjenester i konkursperioden neppe noen stor risiko for kundene.

Verre om det var snakk om en gammel og utdatert teknologi ingen ville ha, hvor kundene var mere utgifter enn inntekter...

Geir :)

Lenke til kommentar

Har vært å kjøpt bil til lillesøster i dag. Ble en 2005 Mercedes A160 manuell, til en sum av 9500kr, så tilstanden kan man nesten gjette selv. Alvorlig forsømmelse fra en ung kar uten mye penger, men det er ligger en flott bil bak alle skavankene.

Lenke til kommentar

Har vært å kjøpt bil til lillesøster i dag. Ble en 2005 Mercedes A160 manuell, til en sum av 9500kr, så tilstanden kan man nesten gjette selv. Alvorlig forsømmelse fra en ung kar uten mye penger, men det er ligger en flott bil bak alle skavankene.

Hvis man er litt teknisk anlagt og har tilgang på litt utstyr og bestiller deler fra de rette plassene så kn man gjøre gode kjøp på den måten ?

Lenke til kommentar

Hvis man er litt teknisk anlagt og har tilgang på litt utstyr og bestiller deler fra de rette plassene så kn man gjøre gode kjøp på den måten

Det er akkurat det som er planen ja. Vi har lang erfaring med å fikse på gamle biler, og akkurat her så ligger det mest oppretting, sandblåsing, lakking og typiske understellsdeler. Det er ingenting som tilsier at bilen er klar for skrothaugen, den har bare levd et hardt liv og møtt en steinmur en gang i tiden.

Sjekk dekkene fremme. Slicks og greier.

_1558840995.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

1. og 2. generasjon Mercedes-Benz A-klasse har ingenting å gjøre i samme setning som «flott bil» med mindre sammenhengen er «faen ikke».

Lenke til kommentar

Erfaring med sånn dekkfyll/reperasjonsspray man får kjøpt? Dekket mitt gikk sakte tom over natta, men holdt ut hele dagen i bruk. Ikke orket fått det fiksa siden vinterdekka snart skal av uansett så fylte på en flaske forrige uke og nå har dekket ikke mista luft i det hele tatt hittil

Lenke til kommentar

1. og 2. generasjon Mercedes-Benz A-klasse har ingenting å gjøre i samme setning som «flott bil» med mindre sammenhengen er «faen ikke».

Aren't you a debbie downer? En pryd er det ikke, men det en grei førstebil under 10.000kr for noen som nettopp har blitt ferdig å studere. Komfortmessig så er det en helt annen klasse enn tilsvarende riskokere.

Lenke til kommentar

Erfaring med sånn dekkfyll/reperasjonsspray man får kjøpt? Dekket mitt gikk sakte tom over natta, men holdt ut hele dagen i bruk. Ikke orket fått det fiksa siden vinterdekka snart skal av uansett så fylte på en flaske forrige uke og nå har dekket ikke mista luft i det hele tatt hittil

Det fungerer fint til små lekkasjer. Viktig å ikke kjøre for fort med en gang ellers blir det ikke jevnt fordelt, og da får man kast.

Felgene blir grisete på innsiden.

Lenke til kommentar

Funker fint det, men husk å følge bruksanvisningen, man skal vel tappe ut drivgassen og erstatte den med luft etter en liten stund.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...