Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dem kom det ikke mange av til Norge. Jeg har kjørt en av dem og dette er syke greier. Ekstra morsomt at "kimminga" når du starter bilen er ganske lik den fra R8.

Hvilken bil sikter du til? Har blitt snakka om flere biler blandet nå, inklusive flere Audier

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/115806487

Ikke mange av disse på Finn, tror det er første jeg har funnet ihvertfall... Hva synes du om dette dieselbeistet da Snylter?

Det der er en ganske syk dieselbil.

NESTEN så den er godkjent som bil faktisk.

Jeg testet en slik da de var nye, og må innrømme at det var jævlig artig.

Dog er det jo kjipt at man må gire ved omtrent samme turtall som en bensinbil skal gires ved under innkjøring :)

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/115806487

Ikke mange av disse på Finn, tror det er første jeg har funnet ihvertfall... Hva synes du om dette dieselbeistet da Snylter?

Det der er en ganske syk dieselbil.

NESTEN så den er godkjent som bil faktisk.

Jeg testet en slik da de var nye, og må innrømme at det var jævlig artig.

Dog er det jo kjipt at man må gire ved omtrent samme turtall som en bensinbil skal gires ved under innkjøring :)

Ja, altså jeg skal ikke ta dieseldiskusjonen, kjører selv diesel og funker helt greit, men diesel i en sportsbil er litt kjedelig siden du ikke kan dra den på og holde den konstant i høyt turtall. Er rart nok å kjøre min egen bil i sportmode...

Lenke til kommentar

Har sett 2 stykker live nå, synes den ser rar ut. Står derimot en Stelvio Quadrifoglio utenfor bygården min nå, ga-ga-gah...

Så en i garasjen på jobben også, riktignok ikke Quadrifoglio. Ser ikke så spennende ut på bilder, men langt bedre i virkeligheten. Hadde dog valgt Giulia Q før Stelvio Q :)

Giulia Q har bare RWD. Blir ikke så god utnyttelse av 510HK på norske veier da.

Nei, ikke på vinteren og én av grunnene til at jeg valgte C43 (ikke at Giulia var aktuell). Men på sommeren er det sikkert veldig moro. For meg blir SUV med stor motor litt feil, uavhengig av hvor gode kjøreegenskaper den har. Er noe med å sitte litt lavere. Ser dog at det er mer enn nok med motoren i min bil på norske veier. Ikke fordi det er så gøy å kjøre fort rett frem, men skal så lite til før man er over fartsgrensen uansett hvor man kjører. Kona klager på vondt i nakken hver gang jeg skal være litt kjapp ut av et kryss. Uff, så mye man må finne seg i... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Stelvio er nokså lav til å være en SUV, det er strengt tatt en crossover, men jeg forstår hva du mener. Jeg er preget av å bo midt i Oslo sentrum med utallige hull, humper, trikkeskinner og det som er i tillegg til is på vinteren, så jeg ville ikke utsatt en lav Giulia Q for et slikt helvete. En Stelvio Q passer bedre sånn sett!

Lenke til kommentar

Joda, ser den, er bare ingen SUV-mann (eller crossover) selv. Men Giulia med samme firehjulsdriftsystem som nyere MB AMG hadde vært noe. Har i alle fall litt "sjel" de bilene. Min er vel ikke stort lavere enn en vanlig C med sportsunderstell, men merket spesielt denne vinteren at litt ekstra høyde ikke hadde gjort noe. Men det er vel noen år til neste vinter av dette slaget :)

Leste en utenlandsk artikkel vedr. noe kvalitetsproblemer med Giulia Q, men foreløpig altfor lite til å kunne kalle det noen reell statistikk. Får håpe de har noenlunde orden på kvaliteten, selv om de nå har veldig gode garantier.

Lenke til kommentar

Ja, altså jeg skal ikke ta dieseldiskusjonen, kjører selv diesel og funker helt greit, men diesel i en sportsbil er litt kjedelig siden du ikke kan dra den på og holde den konstant i høyt turtall. Er rart nok å kjøre min egen bil i sportmode...

Nå forstår jeg ikke hvorfor du begynner å prate om sportsbil, du fikk med deg at det var en SUV, altså Q7 det er snakk om?

Min er vel ikke stort lavere enn en vanlig C med sportsunderstell, men merket spesielt denne vinteren at litt ekstra høyde ikke hadde gjort noe. Men det er vel noen år til neste vinter av dette slaget :)

Bilen min er faktisk høyere enn vanlig E43, og jeg tror den er høyere enn en vanlig E-klasse med sportsunderstell også.. Skyldes sikkert hjulene de rappa fra noe stort noe.

Lenke til kommentar

Jeg var ute en tur i natt for å ta bilder, så fant jeg ut at jeg skulle ta et par bilder av bilen også.

Bildene er tatt litt etter kl 1 om natta og det er ikke så lyst som det ser ut. Jeg har lekt litt med lukkertid, lysåpning og i tillegg er bildet tatt med vidvinkel.

post-219427-0-85298800-1521883265_thumb.jpg

post-219427-0-77038500-1521883301_thumb.jpg

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Du burde hatt noen eksterne lyskilder for å få frem bilen mer.

Ja, det hadde blitt bedre med ekstern lys, samtidig ville det avslørt at bilen er alt for møkkete til å bli tatt bilder av.. Det er vanskelig å vaske bil når det er minst 10 kuldegrader ute og man ikke har noe sted innendørs å vaske..

Svarte skilter med gul skrift? Er ikke det for kjøretøy som ikke kjører på offentlig veg?

Stemmer, vi har ikke offentlig vei på Svalbard. Her er alle veier anleggsveier.

Det er også forbudt å kjøre her med hvite eller grønne skilt.

Vi får bruke hvite skilter under ferie på fastlandet, da maksimalt 3 mnd pr. år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...