Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nei. Det er det som overrasket meg, for jeg byttet tennplugger sist vår tror jeg.

Snodig. Plugger skal jo vare lenge. Fikk du et dårlig parti skal tru?

 

 

Skal ikke utlukke monteringsfeil. Tok momentene på gefülen.

 

 

Eg bare elsker R6 på mercedesen min, helt fantastisk! Kan ikke sammenlignes med feks V6... R6 all day longe :D Dumt de ikke lager R8 :O 

 

Jeg mener at grunnen til at vi ikke har inline-8 er fordi V8 er vel så balansert, og tar ekstremt mye mindre plass. Om du liker rekkeseksere så tror jeg neste oppgradering må bli V12. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva tenker dere om nye BMW X2? Er det virkelig et marked for alle modellene BMW skal produsere om dagen? 1- til 8-serie, X1 til X7 plus i3 og i8. Jævlig mange modeller...

De mener da tydeligvis det, men forstår heller ikke helt hva de går etter. Er vel for å konkurrere direkte mot Audi Q3 og Mercedes GLA(?). Crossovere er i vinden for tiden, men tror dette bare er en hype enn noe annet.

Forøvrig spenstig hvordan BMW har valgt å plassere emblemet. Minner meg om legendariske BMW M1.

 

 

Denne blir vel mer konkurrent til Audi Q2, ikke Q3. BMW X1 konkurrerer mot Q3. Har ikke hatt sansen for BMW's SUV-modeller de siste årene, men X2 (mer en crossover, men i alle fall høyreist..) synes jeg er svært vellykket.

Endret av hlieberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Har sett 2 stykker live nå, synes den ser rar ut. Står derimot en Stelvio Quadrifoglio utenfor bygården min nå, ga-ga-gah...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det var noen optimistiske priser de hadde på X2, starter på 427 000 med slappeste bensinmotor og forhjulstrekk . 

Lenke til kommentar

Har sett 2 stykker live nå, synes den ser rar ut. Står derimot en Stelvio Quadrifoglio utenfor bygården min nå, ga-ga-gah...

Så en i garasjen på jobben også, riktignok ikke Quadrifoglio. Ser ikke så spennende ut på bilder, men langt bedre i virkeligheten. Hadde dog valgt Giulia Q før Stelvio Q :)

Lenke til kommentar

Det var noen optimistiske priser de hadde på X2, starter på 427 000 med slappeste bensinmotor og forhjulstrekk . 

Hvilken motor er det? Høye priser ja, men ser den er litt større enn f.eks. Audi Q2. Plasserer seg vel litt mellom den og Q3/X1 muligens.

Lenke til kommentar

Jeg små-irriterer meg over at cruicekontrollen på de fleste biler ikke holder fartsgrensen i nedoverbakker. Kan fort bli noen tusenlapper fattigere om UP sitter i buskene.

 

Noen som vet om elbiler flest holder farten i nedoverbakker? Det er jo logisk pga strømregenering etc.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

 

Det var noen optimistiske priser de hadde på X2, starter på 427 000 med slappeste bensinmotor og forhjulstrekk . 

Hvilken motor er det? Høye priser ja, men ser den er litt større enn f.eks. Audi Q2. Plasserer seg vel litt mellom den og Q3/X1 muligens.

 

Kan da ikke selge mye av den der, får jo fullt utstyrt 225xe på veien for rundt 400.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Har sett 2 stykker live nå, synes den ser rar ut. Står derimot en Stelvio Quadrifoglio utenfor bygården min nå, ga-ga-gah...

Så en i garasjen på jobben også, riktignok ikke Quadrifoglio. Ser ikke så spennende ut på bilder, men langt bedre i virkeligheten. Hadde dog valgt Giulia Q før Stelvio Q :)

Giulia Q har bare RWD. Blir ikke så god utnyttelse av 510HK på norske veier da.

Lenke til kommentar

Jeg små-irriterer meg over at cruicekontrollen på de fleste biler ikke holder fartsgrensen i nedoverbakker. Kan fort bli noen tusenlapper fattigere om UP sitter i buskene.

 

Noen som vet om elbiler flest holder farten i nedoverbakker? Det er jo logisk pga strømregenering etc.

Alle Tyske biler jeg har kjørt kan bremse med bremselys og hele pakka selv uten adaptiv. På min kjenner jeg den bremser ordentlig med bremsene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...