Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten personlig teori om at de siste bilene med NA v8/v10/v12 kommer til å bli ettertraktet. Siden de er "last of the breed" De ultimate før nedturen startet. Tenk om 15-20år når stort sett alt av biler på veien er lydløse og sjelløse så kan du vri om nøkkelen på f.eks v10en din og nyte fortiden

Skal ikke se bort fra at du får rett :)

Hmm. Jeg sikler forsatt. Jeg er ung med ålreit inntekt og har ikke særlig utgifter... Om 10 år har jeg barn, kone som suger penger ut av meg og så videre og så videre... Man lever bare en gang..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kone som tapper kontoen er frivillig, i tilfelle du trodde noe annet..

Det sier jo alle, også har man det litt gøy og plutselig sitter man der med masse utgifter...

Ikke verre enn å holde seg til fruentimmer som deler ens egne interesser. Win-win.

Lenke til kommentar

Jeg har en liten personlig teori om at de siste bilene med NA v8/v10/v12 kommer til å bli ettertraktet. Siden de er "last of the breed" De ultimate før nedturen startet. Tenk om 15-20år når stort sett alt av biler på veien er lydløse og sjelløse så kan du vri om nøkkelen på f.eks v10en din og nyte fortiden

Skal ikke se bort fra at du får rett :)

Hmm. Jeg sikler forsatt. Jeg er ung med ålreit inntekt og har ikke særlig utgifter... Om 10 år har jeg barn, kone som suger penger ut av meg og så videre og så videre... Man lever bare en gang..?

Bedre å angre på noe du har gjort enn på at du ikke prøvde. Så hvis du kan ta kostnadene uten å havne på TV3 så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Haha, så nettopp en volvo xc70 på planet på en Viking bil, og i baksetet satt det en person :)

Er det særlig lurt å sitte bak i en bil sånn?

Bedre enn alternativene. Det er heller ikke ulovlig å gjøre det på den måten sålenge bilen er forsvarlig stoppet.

Lenke til kommentar

Haha, så nettopp en volvo xc70 på planet på en Viking bil, og i baksetet satt det en person :)

Det er ganske vanlig praksis, og sittet på selv slik mange ganger...

Ja stemmer, du hadde en Auda ja, da skjønner jeg du er vant med bergingsbiler :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja stemmer, du hadde en Auda ja, da skjønner jeg du er vant med bergingsbiler :)

I løpet av mine 70 000km med Audien har jeg ikke gjort noe annet enn vanlig service på bilen, fikk meg en fin og vel vedlikeholdt utgave ? har dog blitt hentet av bergingsbil en gang, men det var egen feil. Vaskemaskin som lakk vann i bagasjerommet så pga batteri bak osv var bilen død et par dager... Fikk bilen kjørt hjem og på med 2kw byggvifte dager i strekk

Lenke til kommentar

I løpet av mine 70 000km med Audien har jeg ikke gjort noe annet enn vanlig service på bilen, fikk meg en fin og vel vedlikeholdt utgave har dog blitt hentet av bergingsbil en gang, men det var egen feil. Vaskemaskin som lakk vann i bagasjerommet så pga batteri bak osv var bilen død et par dager... Fikk bilen kjørt hjem og på med 2kw byggvifte dager i strekk

Ja, for mange henger det dessverre fortsatt i at Audi for 15-20 år siden hadde kvalitetsproblemer. Det er jo ingen andre bilmerker som har hatt kvalitetsproblemer noen gang... Eller... :)

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det, sammen med fruen, helt fra langt oppe i Lærdal til Voss. (Et bakdekk revnet fullstendig, og Mini'en har ikke reservehjul...) Vi satt dog i forsetet, bedre beinplass, pluss at vi kunne starte motoren av og til for å få litt varme i bilen og doggen av rutene.

Hvorfor Lærdal til Voss? Vi kranglet med BMWs veihjelp om det. Regelen er at skal man ha assistanse, skal det være tauing til nærmeste merkeverksted, som i vår tilfelle ville vært Gol. Men vi skulle jo til Bergen, ikke til Gol, og man trenger ikke merkeverksted for å skifte dekk. Så enden på visa ble at vi bestemte oss for å ta det på forsikringen i stedet, overtalte sjåføren til å ta oss helt til Voss, og så tok vi toget derfra.

Når vi senere nøstet opp i saken fikk vi vite at veihjelpen ikke ville dekket dekkhavari uansett, så da hadde vi sittet på Gol og ikke fått dekket utgiftene i stedet. 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...