Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A6 Avant ser bedre ut enn sedanen, men er likevel ikke noen høydare. Frontlyktene på nye A6 ser jo ikke ut. Nei, både 5-serie og E-klasse står høyere i kurs hos meg.

 

Ja helt enig. Audi sine sedaner er virkelig ikke pene. Fronten er får lang iforhold til den baken.

Audi A5,A7 og R8 er de fineste Audiene.

Lenke til kommentar

quattro: Jo, jeg liker de. Lyktene på A6 er jo bare et sammensurium av LEDs ... Det virker som Mercedes er de som har fått mest sving på designsakene blant 'de tre store' i Tyskland for tiden. BMWer av siste generasjon har kanskje blitt enklere å svelge designmessig, men de mangler gnisten og "attituden" som Bangle-bilene hadde (eller, som de fortsatt har. E60/E61 ser fortsatt smashing ut).

 

Designmessig er den forrige A4 i RS4-variant den peneste bilen Audi har hatt, mener jeg, tett etterfulgt av forrige A8. Første generasjons TT er også tøff. R8 er litt bob-bob, den er en vinner på interiørsiden. En eventuell R5 har jeg håp om at kan bli litt spenstig, men vi får se. A7 har bra bakparti, men resten er jo, tja, A6.

Lenke til kommentar

Syntes Audi virkelig lager fine stasjonsvogner, men jeg syntes BMW 3 serie stasjonsvogna er fin og faktisk. Vanskelig å si hvilken jeg syntes er penest.

 

A6 og 3-serien kan da ikke sammenlignes. A4 og 3-serien eller A6 og 5-serien takk!

 

Kanskje ikke størrelsesmessig, men utseendemessig kan man vurdere en Fiat 500 opp mot en Ferrari 458 om man vil...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Saab 9-5 2,3t? Good shit?

 

Good shit.

 

Tror de kommer til å lage en R4 som erstatter TT.

 

Mulig. Modellrekken til BMW, Audi og Mercedes begynner å bli så vanvittig bred at det er ikke måte på hvor mange nisjer som skal fylles - men om de velger å erstatte TT med et nytt navn er vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Noen elektrikere her?

 

Driver og lader en elbil på gårdsplassen her, men den medfølgende ledningen var for kort (med mindre jeg skulle parkert på tvers foran døra). Koblet på en skjøteledning, men den har et tversnitt på 1,5mm. Det står på boksen at den trekker maks 16A, og det jeg egentlig lurer på er om kabelen kommer til å smelte i løpet av natta?

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Saab 9-5 2,3t? Good shit?

 

Good shit.

 

 

Sett litt på disse to:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28256035

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28213535 (Noe galt kanskje? Med tanke på prisen.)

 

Uansett, lest litt tester og slikt av bilen, det virker jo bra med komfortable seter og en forholdsvis sprek motor.

 

Er det noen direkte svakheter ved disse bilene? Jeg har hørt at man skal styre unna 2.0L motoren.

 

Så litt på E39 52xiat først, men har blitt litt skremt når det kommer til rust på bakluke og dører. =/

Lenke til kommentar

I min Polo ('11 BlueMotion) sitter jeg for langt fra rattet hvis jeg skal ha bena mine helt perfekt ja -- har så lange bein.

Løste det med å ta setet bittelitt lenger fram (litt mindre perfekt for bena, men ikke merkbart) og rette ryggen litt mer. Blir ikke verre enn man selv gjør det. :)

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Tidligere satt jeg lengst mulig bak. Men etter hvert har jeg blitt vant til å sitte nærmere og nærmere rattet. Til slutt sitter jeg vel helt oppi frontruta. Inspirert av Walter Röhrl. Og etter hvert som man er vant med å sitte slik, så er det bedre. Et pluss er at det også blir bedre plass for de bak.

 

WALTER%2BROHRL.jpg

Lenke til kommentar

Nåja. Jeg kjørte nye bilen til politiet på jobb i dag, en MB E350 CDI 4-Matic. Den var vel egentlig rimelig perfekt, og en manuell kasse hadde ødelagt den.

Men sånn generelt sett er jeg enig. Ingenting er som en skikkelig god kasse med tette gir, slik som Mx-5 har.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...