Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner noen som har drevet eller driver med bilutleie eller bilsalg egentlig? Som i eget firma. Alltid vært en stor guttedrøm, men lurer på hvordan det egentlig er. Få historier på nett ihvertfall

Det er mye shady business ute og går, spesielt på bakgårdsforhandlerne.

Hvor tror du alle vrakede, stjålne og tvilsomme biler havner for fiks og salg?

Du tippet riktig, Ærlige Erlings bruktbil på hjørnet.

Denne bransjen er full av svarte penger og hvitvasking. Mange av disse forhandlerne fungerer kun som en front for annen business.

Tenk deg litt om, mange av disse forhandlerne har fullt av biler stående for salg i årevis, og nesten ingen kunder, likevel går de rundt, år etter år. Hvis du er ærlig, er ikke dette en bransje for deg. Hvis du derimot er en lystløgner som kan selge din egen bestemor, perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig bare erfaring der jeg kjøpte min Audi, kun finere biler der, og der min mor kjøpte bilen, Benkaj Auto nord for Oslo. Og de er toppers, hovedsakelig fine biler som S klasser osv, men motor til min mors A3 brukte mye olje, 2010 mod, så de ordnet komplett ny motor og leiebil på deres regning... Det kaller jeg service.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tesla Model X og de fancy dørene, gjør i utgangspunktet at vanlig skiboks for tak, ikke er mulig.

Ikke noe problem for han karen jeg så på vei opp til fjellet i dag, han hadde brukt en eller annen innretting for å montere en skiboks på tvers, bak på bilen.

På hver ende av skiboksen var det montert 2 røde lys, som faktisk bekreftet det du så, ja skiboksen stakk 15 cm utenfor bilen på hver side.

For å toppe det hele, hadde han satt sin 5 år gammel sønn til å rable ned skiltnummeret, slik at det også var synlig.

Det hele så ca. sånn ut: 

MTIonhV.png

(beklager tegningen, ingen på Internett er galne nok til å gjøre det samme)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Skal du ha med deg ski og ikke vil ha dem inne i bilen kjøper du da ikke Model X. Det er elementært. Faen hvor dumme mennesker er.

Lenke til kommentar

Over til en annen ting, kom bare over dette mens jeg sammenlignet boliglån. Dr det noen som har eller vet hvordan det fungerer med å få billån inn i boliglånet?

Det kan lønne seg, da boliglånet har lavere rente enn et kortsiktig billån. Du må justere avdragsbeløpene på boliglånet. Gjør du ikke det, er det ikke sikkert at den lavere boligrenta vil gi lavere rentekostnader totalt sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Dersom du liker å bruke masse tid på å vaske skiene dine så. Kjøp deg heller stasjonsvogn med skiluke!

Lenke til kommentar

Over til en annen ting, kom bare over dette mens jeg sammenlignet boliglån. Dr det noen som har eller vet hvordan det fungerer med å få billån inn i boliglånet?

Ingen problem det, så lenge verdien på boligen er mer enn 85% høyere enn lånet. Vi kjøpte to biler samtidig med nåværende hus på samme lån.
Lenke til kommentar

Ingen problem det, så lenge verdien på boligen er mer enn 85% høyere enn lånet. Vi kjøpte to biler samtidig med nåværende hus på samme lån.

Betaler du det som et seperat lån på bilene med pant i huset? Altså et lån til bilene på 5 år med husets rente, og et på huset feks 20 år? Eller betaler du for bilene og huset samme lånet 20 år feks?

Lenke til kommentar

Betaler du det som et seperat lån på bilene med pant i huset? Altså et lån til bilene på 5 år med husets rente, og et på huset feks 20 år? Eller betaler du for bilene og huset samme lånet 20 år feks?

Det siste ja, har aldri hørt om å få husrente på billån, så enten er det separate lån eller ikke. Er det bakt inn så er det ingen gjeld knyttet til bilene mer, du har bare tilfeldigvis et større huslån.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...