Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Kjørte min Abarth over Bogstadveien da jeg skulle til Majorstua for et prosjekt på jobb. Aldri igjen.. Skal ikke skryte på meg at bilen min er lav, men den er veldig stiv i oppsettet. Fy flate så ubehagelig. Rister og skrangler, og ved flere tilfeller kunne jeg høre at backboxen på eksosen slo nedi asfalten. Første og siste gang jeg har kjørt den i sentrum. 

Ser jo nesten daglig div. superbiler og sportsbiler, og jeg fatter ikke at eierne verken gidder eller tar sjansen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på noe morsomt nå...

I sommer kjørte jeg bak en splitter ny S klasse AMG cabriolet. Disse koster vel rundt 2 millioner? Kjørte veldig sakte, sikkert 40kmt mellom to rundkjøringer. Kjører forbi og der sitter et gammelt par på minst 80 år vil jeg tippe.

Både smilte av glede og grinte av misunnelse...

Lenke til kommentar

Kom på noe morsomt nå...

I sommer kjørte jeg bak en splitter ny S klasse AMG cabriolet. Disse koster vel rundt 2 millioner? Kjørte veldig sakte, sikkert 40kmt mellom to rundkjøringer. Kjører forbi og der sitter et gammelt par på minst 80 år vil jeg tippe.

Både smilte av glede og grinte av misunnelse...

Nydelig, aldri for sent ?

Lenke til kommentar

Ja mange i uk tjener dritt og bor dårlig, underklassen er stor, og gjennomsnittet har det heller ikke fryktelig bra, standarden på mange hus er svært dårlig og det koster likevel vesentlig med penger å bo der. Likevel er enkelte ting svært mye billigere enn her.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig, men poenget mitt er snarere at forsikringer i Storbritannia er krise, og går eksponentielt opp mot umulig for alt som ikke er en kjip city-bil med rundt 1000cc, eller for sjåfører over 25 med godt opparbeidet bonus.

Jeg kunne bare drømt om å kjøre en BMW 5-serie med 170 hestekrefter om jeg hadde blitt værende i Storbritannia, selv om jeg betalte sikkert det dobbelte for selve bilen her i Norge.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

I Nederland er det likt med veiavgift. Der betales det per 10kg egenvekt på bilen hvert kvartal og for drivstoff. Min A6 hadde kostet cirka 4000kr hver tredje måned i veiavgift om jeg ikke tar feil. Så i Nederland ser du mange fine og nye biler, men de fleste er i Golf-klassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...