Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Blir det kaldere nå, så må jeg finne frem noe papp for å blokkere radiatoren.

På hvilken bil?

Nesten -40 her de to siste dagene og det er godt med bensinmotor i disse dager. :D

Golf GTI MK7, skulle jo trodd at en 2 liters bensin turbomotor skulle greie å gå varm på de 15 kilometerne jeg har til jobb, men nei  :confused:

Er jo tross alt bare -13 her.

Lenke til kommentar

Blir det kaldere nå, så må jeg finne frem noe papp for å blokkere radiatoren.

På hvilken bil?

Nesten -40 her de to siste dagene og det er godt med bensinmotor i disse dager. :D

Golf GTI MK7, skulle jo trodd at en 2 liters bensin turbomotor skulle greie å gå varm på de 15 kilometerne jeg har til jobb, men nei  :confused:

Er jo tross alt bare -13 her.

Hæ? Og min Fiesta med 1 liter og 125 hk blåser varmluft etter et par kilometer i -30. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så lenge det er under -10 bør man vel strengt talt bruke motorvarmer ja. Regner med det er en del dieselbiler i landet som har hatt problemer de siste dagene.

Ja, men sist det var så kaldt her, var jeg et par år i fra å i hele tatt ha lappen, da står som regel ikke motorvarmer høyest på lista over utstyr man vil ha i bilen. 

Lenke til kommentar

Så lenge det er under -10 bør man vel strengt talt bruke motorvarmer ja. Regner med det er en del dieselbiler i landet som har hatt problemer de siste dagene.

Så lenge batteriet holder er ikke diesel noe problematisk i kulden. Null problem å starte mondeoen jeg hadde i slike temperaturer, men den røykla området...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Min A6 har innebygd ekstravarmer uten fjernstyring. Noen skriver den er elektrisk, andre skriver den bruker diesel. Selv i 20- blåser bilen varm etter et minutt eller to, og når 70 grader på en ti minutter.

Noen biler utnytter vel eksosen til hurtig oppvarming, men vett ikke om det er tilfellet på din A6.

Lenke til kommentar

Ja, men sist det var så kaldt her, var jeg et par år i fra å i hele tatt ha lappen, da står som regel ikke motorvarmer høyest på lista over utstyr man vil ha i bilen.

Ja så lenge det ikke ofte er slike temperaturer så skjønner jeg jo at du ikke har motorvarmer.

Men fortsatt merkelig det med varmen i bilen..

Så lenge batteriet holder er ikke diesel noe problematisk i kulden. Null problem å starte mondeoen jeg hadde i slike temperaturer, men den røykla området...

Var nettopp det jeg mente. Dieselmotor krever et godt batteri skal den starte i slike temperaturer. Og ikke bare det, har den slitte glødere så går batteriet fort tomt under oppstart. Diesel stopper først i kulden, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Min A6 har innebygd ekstravarmer uten fjernstyring. Noen skriver den er elektrisk, andre skriver den bruker diesel. Selv i 20- blåser bilen varm etter et minutt eller to, og når 70 grader på en ti minutter.

Jepp, standard på de fleste Audi(auxiliry heater i AC-menyen). Ut fra hva jeg har forstått er det en elektrisk blokkvarmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Helt sykt hvor mange Range Rovere det er i Bogstadveien kontra andre steder i byen og landet forøvrig. Skulle tro folk bare kjørte de opp og ned gata.

Lenke til kommentar

Helt sykt hvor mange Range Rovere det er i Bogstadveien kontra andre steder i byen og landet forøvrig. Skulle tro folk bare kjørte de opp og ned gata.

Man skal fra ens lille krypinn i Holmenkollen til Aker Brygge, må vite. Og med alle trikkeskinnene i Bogstadveien må man være godt skodd. Og så må vi ikke glemme påsken. Hvordan ellers skulle man komme seg opp på hytta...? :)

Geir :)

Lenke til kommentar

Jepp, standard på de fleste Audi(auxiliry heater i AC-menyen). Ut fra hva jeg har forstått er det en elektrisk blokkvarmer.

Aux heater på Skodaen min styrer webastoen. Mulig det er annerledes på Audi, men ettersom nå innmaten har noen likheter så....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...