Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Er medlem, bare å spørre om noen lurer på noe.

Leste litt på S8 nå, det anbefales generelt å gå for facelift, altså 08 og oppover. Var en del motorhavarier på de laget rundt 07. For 6 år siden var jobben med ny motor prissatt til 28 tusen € av Audi Tyskland.

Er sikkert en rå bil, men 2 tonn og "bare" 450 hk så går den kanskje dårligere enn du tror.

En middels sedan med 300 hk vil trolig være raskere til mye, S8 og slike biler er mer som kontinentkryssere å regne, høy fart over lang tid. Altså ikke noe man trenger i Norge.

Sjekk pris på import av 2010-2012 mod 535ia fra tyskland da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

OK :)

 

Personlig ville jeg alltid kjøpt 4WD om økonomien strakk til, hvorfor nøye seg med RWD på motorsterke biler her i Norge? ;)

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Ser ut som det er gjort en innsats i å holde bilen i live. Om jeg skulle handlet den ville jeg absolutt tatt NAF-test og tatt det derfra. Gammel tysk premium med mange km på urverket betyr som regel at ting vil gå i stykker før eller siden.

 

Forresten, om det har noe å si for deg så la jeg merke til at bilen ble bruktimportert til Norge i 2006.

Lenke til kommentar

Vil bare ikke ende opp med motorhavari etter 2 uker, så blir nok mest sannsynlig at jeg ikke kjøper en E39 med over 300k km på telleren

 

Bruktimport har ingenting for meg å si når det er over 10 år siden, med mindre det er annen type spec enn vi får her til lands da

Endret av Tullball22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Skremmende hva litt dårlige forhold kan gjøre med fremtidige ønsker for bil altså. Jeg har alltid elsket sedaner, gjerne noen som ligger relativt tett til bakken, men når man ser på kjøre- og parkeringsforholdene innenfor Ring 2 om dagen frister det heller å gå til anskaffelse av en Wrangler eller liknende...

Lenke til kommentar

OK :)

 

Personlig ville jeg alltid kjøpt 4WD om økonomien strakk til, hvorfor nøye seg med RWD på motorsterke biler her i Norge? ;)

Helt enig. Føler man beholder mer av kjøregleden hele året med 4wd, samtidig er det flere som har mest krefter fordelt til bakakselen. Min kjennes veldig bakhjulsdrevet ut, med 69% bak, men har samtidig god fremkommelighet vinterstid.

Lenke til kommentar

 

OK :)

 

Personlig ville jeg alltid kjøpt 4WD om økonomien strakk til, hvorfor nøye seg med RWD på motorsterke biler her i Norge? ;)

Helt enig. Føler man beholder mer av kjøregleden hele året med 4wd, samtidig er det flere som har mest krefter fordelt til bakakselen. Min kjennes veldig bakhjulsdrevet ut, med 69% bak, men har samtidig god fremkommelighet vinterstid.

Eneste er vel om folk ønsker mulighet til å "drifte" så er vel rwd fortsatt kongen.

 

Men på en bil som også brukesctil vanlig så er 4wd å foretrekke.

Lenke til kommentar

Vil bare ikke ende opp med motorhavari etter 2 uker, så blir nok mest sannsynlig at jeg ikke kjøper en E39 med over 300k km på telleren

 

Rekkesekserene i E39 er trolig en av de siste motorene som vil få havari etter 300k, selv sammenlignet med Toyota econoboxes. Men det ligger definitivt en del utgifter på den kilometerstanden, og det er ikke noe jeg ville tatt på min kappe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser jo ikke så ille ut på annonsen, men ser ikke ut som om han har servicehistorikk

 

 

Var kje så galen denne :)

 

R6 til BMW er solide, disse går fint 6-7-800 000km med normalt vedlikehold.

 

Ser i annonsen at turboen er bytter, egr og swirlflaps er fjernet osv.

Det er supert!

Var visst byttet en del ting og ser jeg.

Pass på at automatkassen er flushet en 3-4 ganger på den km standen så er det bare tut å kjør!

Har du mulighet å skru litt selv innimellom, tenker da på servicer og slitedeler så er dette en billig bil!!

 

 

 

--Frister å kjøpe den selv hadde jeg bare fått solgt Mercedesen min :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Mye forskjeller på A og S. S har helsveiset karosseri for eksempel, mye stivere og mer vridningsstabilt.

Er også mye andre forskjeller, kraftigere drivverk, helt annet understell, store bremser. Tilsammen ganske store forskjeller.

Hvordan liker du den så langt?

Lenke til kommentar

Den var helt nydelig å kjøre. Kjører en A6 3.0TDI til vanlig, 233hk. Den girer med normalt pådrag like under 2000RPM pga dieselmoment. Den her gikk så vidt over 2300RPM med normalt pådrag (da snakker vi fult gass på en Corolla aktig bil). Hører ikke motoren en gang på dette turtallet. Så vidt vibrasjoner. Hele bilen lå godt og ekstremt gode seter. Kom ikke på noe negativt. 0-100 5sek cirka, og litt kjøring på E18 og plutselig viste speedo 200 uten at man var klar over det... Lett å miste førerkort i denne, eller, for å I det hele tatt dra den opp til det røde på turtallet må man risikere førerkort siden det er så mye moment på lavt turtall at bilen ligger i 3-4 gir i nabolag på 1400RPM. Fint brøl, og alle snur seg etter bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...