Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Står en E 220 CDI med AMG på høyresiden i gata her. Kombinasjonen ser jo bare dust ut.

Kjenner jeg har lagt min elsk på hot hatches igjen. Kunne virkelig tenkt meg en Fiesta ST, Clio RS eller Polo GTI å svirre rundt i Oslos gater med. De er jo helt herlige å parkere også.

Lenke til kommentar

Prøvde en DS3 Racing når jeg så på bil, og likte den ganske godt. Er i hvert fall en kul bil som skiller seg ut, og følger ikke den "kjipe" trenden. (kanskje litt barnslig vil vel mange mene). Så om du har lyst på en litt annerledes kjerre er det noe å vurdere. Kan vel telle på en hånd hvor mange jeg har sett tror jeg.

Går ganske godt, men opplevde den som litt kjedelig i styringen og tung i nesa. Relativt lav vekt og OK med plass veier jo opp en del. 

EDIT: Stemmer vel også at det er samme 1,6 liters motor som i Mini?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Noen som vet om en Vin Decoder for Audi som faktisk fungerer? Har funnet en del på google, men de gir lite informasjon, eller så stemmer det ikke overens med hvilken modell det er. Bmw har jo f.eks bimmer.work som gir bra informasjon

Lenke til kommentar

Ingenting er skambud så lenge det er forsvarlig. Se hva tilsvarende biler koster, og spør om det er mulig å tilnærme seg disse. Får ikke selger solgt noe så er det ikke verre enn å legge igjen et åpent bud og vente til han gir opp.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har Mercedes begynt med å klistre på AMG bak for å vise styling slik BMW gjør? Eller kjøper folk plutselig veldig mange AMG?

Ikke hvis det er nyere MB du snakker om. Det kan være noen synes det er gøy å sette på et AMG-merke fordi de har AMG-styling, noe som aldri ville falt meg inn.. Men du bør jo både se og høre det om det er en AMG. Unntaket er f.eks. en C43 som min, der er det kun grill og eksos du ser forskjell på utvendig, og da skal du i tillegg være over middels interessert, tror jeg. Liten forskjell på takspoiler bak også. Men det var jo ny rekord i antall solgte AMG i fjor, men likevel snakker vi vel ikke mer enn 220-230 stk. eller noe sånt. Bortfall av effektavgiften hjalp vel på litt.

Edit: Tror for øvrig ikke det har stått AMG på noen annen modell som kun har hatt stylingen. Forgjengeren til min, C450 fikk jo ikke lov til å ha AMG-merke bak eller på bremsecalipere, selv om AMG stod for tuning etc. av bilen.

Endret av hlieberg
Lenke til kommentar

Til caliperen tipper jeg, de som er skrudd i glidepinnene.

Ja, var det. Brukte cirka en time på begge sider med kun grunnleggende verktøy. Det vil si saksejekk, skrutrekker til å dytte inn stempelen osv. På min forrige bil måtte vesentlig mer tid og krefter til, her gikk alt ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring eller noe å si om gode gamle Audi S8 med V10?

Vet kun at enkelte har hatt motorer som har rast, og at det overraskende nok ikke er billig... Ikke noe mer konkret enn det.. Er du medlem i VW Audi Club Norwegen, så kunne du søkt på forumet deres. Rimelig stor aktivitet på det forumet og garantert noen som har erfaringer med bilen eller kjenner til eventuelle svakheter. Som medlem der får du bl.a. rabatter på service etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...