Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Eneste gangen jeg ønsker å bli kjørt rundt er hvis har drukket. Ellers hadde jeg heller betalt en sjåfør for å sitte på med meg til steder jeg skulle hvor det var stress å parkere og bedt ham være klar til da jeg skulle dra igjen. Elsker å kjøre selv ;)

Apropos å kjøre selv, snakket med en langtransporsjåfør her en dag, og han sa han ligger på rundt 140 000km i året. Og i fjor hadde han kjøpt seg bobil, klasset til lett lastebil (kona har ikke lappen) og den kjørte de 9000km. Da snakker man glad i å kjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panamera Turbo hadde nok kommet meget høyt på min liste, ikke fordi den er penest, men fordi den er fantastisk å kjøre samtidig som komforten er beholdt og den kan duge som familiebil. For ikke lenge siden ville jeg nok svart RS6, men den begynner å bli litt gammel. Ellers er E63S en meget god kandidat, men ut fra hva jeg har hørt kan den være i overkant bråkete (dekkstøy) og stiv til langturer. Må nok prøve dem mot hverandre ?

Lenke til kommentar

Synes Sport Turismo ser litt merkelig ut på bilder, men har dog aldri sett den i virkeligheten. Har ei heller barn eller hund så ikke det helt store behovet for stasjonsvogn nå, men liker at folk kan sitte på med god plass i baksetet (og uten at jeg må justere førersetet da jeg er lang).

Begynt å dukke opp et par her i distriktet, og de har faktisk greid det utrolige, gjør Panamera enda styggere.

Den nye ser da langt bedre ut, men det er i mine øyne. Men ikke den peneste nei. Fantastisk interiør også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Har aldri helt skjønt hvorfor folk liker å sitte så høyt over bakken, føler jeg har like god oversikt i de lave bilene jeg har kjørt.

Lenke til kommentar

Det sies at ny RS6 kommer i 2019. Jeg tror det er året 2019 og ikke modellåret.

Det ryktes at den får 650hk mens det kommer en performance-utgave med mild hybriddrift og 700hk..

Duger sikkert greit til og fra butikken den også... Vet du noe mer om din ennå?

Lenke til kommentar

Har aldri helt skjønt hvorfor folk liker å sitte så høyt over bakken, føler jeg har like god oversikt i de lave bilene jeg har kjørt.

Ikke enig. Det er mange kryss som oppleves som uoversiktlig med vanlig bil, men kommer man 30-40cm høyere opp er det nesten som en annen verden. Alle hekker, gjerder o.l blir ubetydelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Som jeg sier, jeg føler jeg har like god oversikt. Føler ikke jeg har like god kontakt med bilen og veien når jeg sitter så høyt oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...