Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner det var deilig med ordentlig firehjulstrekk samt muligheten til å løfte opp bilen og 'båtformede' fangere foran og bak idag på Audien. Mens alle måtte måke og kjøre forsiktig gjennom 40cm våt snø var det ingen problem her... Gode dekk er selvfølgelig halve greia, da.

Lenke til kommentar

 

 

Aldri jeg sett på konfiguratoren i så fall.

Prøv f.eks. å konfigurere en BMW 3-serie og se på utstyr, så finner du BMW "Individual high-gloss Shadow Line" til 5.750,- med bl.a. sorte vinduslister.

Grillen blir ikke helt svart.

 

Nei, da må du ha M-pakken i tillegg, da forstod jeg at grillen også blir helsvart.

Lenke til kommentar

Kjenner det var deilig med ordentlig firehjulstrekk samt muligheten til å løfte opp bilen og 'båtformede' fangere foran og bak idag på Audien. Mens alle måtte måke og kjøre forsiktig gjennom 40cm våt snø var det ingen problem her... Gode dekk er selvfølgelig halve greia, da.

Var absolutt greit med firehjulsdrift i dag, men ble ikke mye leking siden jeg måtte ligge bak alle de andre (selv kl 0630). Jaja, får leke litt senere i stedet...

Lenke til kommentar

 

Kjenner det var deilig med ordentlig firehjulstrekk samt muligheten til å løfte opp bilen og 'båtformede' fangere foran og bak idag på Audien. Mens alle måtte måke og kjøre forsiktig gjennom 40cm våt snø var det ingen problem her... Gode dekk er selvfølgelig halve greia, da.

Var absolutt greit med firehjulsdrift i dag, men ble ikke mye leking siden jeg måtte ligge bak alle de andre (selv kl 0630). Jaja, får leke litt senere i stedet...

Jeg får ikke skrudd av ESP helt uansett så leker ikke alt for mye i frykt for å kødde til ESP/ABS pumpa

Lenke til kommentar

 

 

Kjenner det var deilig med ordentlig firehjulstrekk samt muligheten til å løfte opp bilen og 'båtformede' fangere foran og bak idag på Audien. Mens alle måtte måke og kjøre forsiktig gjennom 40cm våt snø var det ingen problem her... Gode dekk er selvfølgelig halve greia, da.

Var absolutt greit med firehjulsdrift i dag, men ble ikke mye leking siden jeg måtte ligge bak alle de andre (selv kl 0630). Jaja, får leke litt senere i stedet...

Jeg får ikke skrudd av ESP helt uansett så leker ikke alt for mye i frykt for å kødde til ESP/ABS pumpa

 

Mener jeg fikk skrudd helt av på min 2006 A6, men at den skrudde seg automatisk på om du passerte 80 km/t og muligens også etter en viss tid. Husker i alle fall jeg lekte meg med den også.

Lenke til kommentar

Kanskje annerledes på Allroad, for når jeg trykker eller hva jeg prøver kommer kun 'ESP OFF ROAD'

Ok, det kan nok være. Evt. prøvd å holde knappen inne minst 5 sekunder? Husker ikke helt hvordan det var selv, er 6 år siden jeg hadde den. For min del skrur jeg ofte av ESP/antispinn fordi fremkommeligheten blir bedre når det er mye snø/glatt i lavere hastigheter. Eller for å leke litt :)

Lenke til kommentar

Ja, prøvd det. Første bilen jeg kjørte var foreldrenes 2010 Forester, kun av og på. Så en 1992 Legacy Turbo. Kun kjørt AWD egentlig, så for meg er det nå litt uvant å måtte slippe gassen for å redde meg inn pga ESP istedenfor å trykke inn gassen og styre seg rett igjen...

Lenke til kommentar

Ja, prøvd det. Første bilen jeg kjørte var foreldrenes 2010 Forester, kun av og på. Så en 1992 Legacy Turbo. Kun kjørt AWD egentlig, så for meg er det nå litt uvant å måtte slippe gassen for å redde meg inn pga ESP istedenfor å trykke inn gassen og styre seg rett igjen...

Ja, det er litt tilvenning det der. Hvis det slipper uten at det er planlagt går man ofte instinktivt av gassen.

Lenke til kommentar

Hva synes man om E53 AMG Coupé? Har sett coupéen hos forhandleren noen ganger, synes den er utrolig lekker. Hadde man bare hatt råd og samtidig fant en lur måte å få plass til familie på 4 med bagasje...

 

http://bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=49264&limfrom=25#f2

 

attachicon.gifE53 Coupé.jpg

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de fant på å designe sidevinduene bak så fantastisk stygt..

Eksosrørene er jeg heller ikke noen stor fan av, ser ut som sånn Thorsov-variant.

 

Luftdysene til varmeapparatet er også i en klasse for seg selv, og det er ikke i positiv forstand.

TURBO-logoen kunne de med fordel droppa, det gir litt assosiasjoner tilbake til 80-tallet.

 

Men for all del, alt i alt liker jeg bilen. Det er bare noen ting de kunne gjort bedre.

Lenke til kommentar

 

Hva synes man om E53 AMG Coupé? Har sett coupéen hos forhandleren noen ganger, synes den er utrolig lekker. Hadde man bare hatt råd og samtidig fant en lur måte å få plass til familie på 4 med bagasje...

 

http://bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=49264&limfrom=25#f2

 

attachicon.gifE53 Coupé.jpg

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de fant på å designe sidevinduene bak så fantastisk stygt..

Eksosrørene er jeg heller ikke noen stor fan av, ser ut som sånn Thorsov-variant.

 

Luftdysene til varmeapparatet er også i en klasse for seg selv, og det er ikke i positiv forstand.

TURBO-logoen kunne de med fordel droppa, det gir litt assosiasjoner tilbake til 80-tallet.

 

Men for all del, alt i alt liker jeg bilen. Det er bare noen ting de kunne gjort bedre.

 

Eksosrørene er jo vanlige runde, ikke noe spesielt som skriker Torshov/Biltema der ift. div. sportsbiler og andre med 4 runde enderør?

 

Design er og blir en smakssak, selv synes jeg vinduene er flott designet. Eneste er at fronten gjerne kunne vært noe spenstigere eller skilt seg noe mer ut fra en vanlig E. Turbo-logoen regner jeg med man kan velge å fjerne, dét er ingen stor sak.

Lenke til kommentar

 

Eksosrørene er jeg heller ikke noen stor fan av, ser ut som sånn Thorsov-variant.

 

skal jo ha for at det faktisk er eksos hvertfall, og ikke bare et krommet tomt plasthull som MB(og andre) hyppig har benyttet i det siste..

 

Jepp, på C 250 d jeg hadde var disse hullene stengt, eksosen gikk ned bak fangeren på venstre side. På C43'n ser det ut til at det er 4 rør, dog diskrét, men det er bare to. Men kommer i det minste eksos ut av dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...