Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å finne gratis parkering rundt skolen :p Tror dere jeg kunne ha parkert til venstre i bildet, bak Golfen uten å få bot? Er ikke satt opp noe parkerings/parkeringforbudt skilt der.

attachicon.gifparkering.JPG

Jeg synes nå det ville være veldig rart om det ikke var soneparkering i et boligstrøk rett ved Gløshaugen. Da behøver det ikke være skiltet i den gaten, bare i innkjøringene til området...

Geir :)

Lenke til kommentar

Synd at det bare er Audi som har disse "sort optikk" pakkene. Er egentlig for fargerike biler i utgangspunktet (spesielt røde og blå), men av og til synes jeg det er knakandes tøft med heeelt sorte biler.

Både BMW og MB har dette også? På min er sorte speil og lister standard, men kommer med blanke takrails, så da må man jo bare ha nattpakke ? Dessverre har de "glemt" den blanke listen på bakluken, så den måtte folieres.

Lenke til kommentar

Skal ikke Merca di helfolieres?

Det er planen å helfoliere den ja, men da med gjennomsiktig folie, altså kun for lakkbeskyttelse.
Tipper det er en ganske enkel sak for de som folierer å slenge på litt svart folie utenpå (eller under) igjen, akkurat på de stedene med krom :)
Lenke til kommentar

Skiltene er som vanlige sone-skilter men med egne underskilt som sier at de kun gjelder snøscooter (dvs. det står vel beltemotorsykkel tror jeg)

Jeg prøvde å finne et bilde i arkivet mitt av hvordan Mercedes leser slike skilt, men fant ikke. Slenger derfor med et eksempel funnet på nettet (fra en Ford, beklager). Det vises som på forbikjøring forbudt-skiltet her; som en vanlig fartsgrense men med et underskilt. Mercedesen leser ikke underskiltet, og viser den som en illustrasjon - akkurat som eksempel-Forden.

http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2015/03/S-MAXIntelligentSpeedLimiter-2-640x426.jpg 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Aldri jeg sett på konfiguratoren i så fall.

Prøv f.eks. å konfigurere en BMW 3-serie og se på utstyr, så finner du BMW "Individual high-gloss Shadow Line" til 5.750,- med bl.a. sorte vinduslister.

Grillen blir ikke helt svart.

Lenke til kommentar

Bil er ingen nødvendighet her, men det er en nødvendighet å få levert en bestilt bil så fort som mulig vet du..

Akkurat nå har jeg bare en 6 år gammel snøscooter tilgjengelig.. Snøen ble borte i helgen, så snøscooter er ikke så viktig akkurat nå.

Lenke til kommentar

1,7 er på ingen måte alt inkl, det er en direkte mangelfullt utstyrt bil man får da..

Ved å legge på det jeg anser som nødvendig utstyr ligger den på over 1,9 i Norge. Med vinterhjul vil min ha en veiledende pris på over 2 mill mens jeg betaler rundt halvparten av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...